اتحادیه دانشمندان آمریکایی برآورد کرد



هزینه 1700000000000 دلاری حمله آمریکا به ایران برای اقتصاد جهانی

گروه فکری «اتحادیه دانشمندان آمریکایی» در گزارشی به بررسی هزینه‌های احتمالی تمامی روش‌های برخورد با ایران پرداخته و برآورد کرده است که هزینه حمله آمریکا به ایران برای اقتصاد جهان برابر با 1.7 تریلیون دلار است.

خبرگزاری فارس: هزینه 1700000000000 دلاری حمله آمریکا به ایران برای اقتصاد جهانی

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس، پایگاه اینترنتی «تینک پراگرس» در گزارشی از گروه فکری بی‌طرف «اتحادیه دانشمندان آمریکایی» که جزئیات برآورد هزینه‌های برخوردهای مختلف با ایران از جمله حمله نظامی را منتشر کرده است، نوشت، حمله آمریکا به ایران می‌تواند برای اقتصاد جهان 1.7 تریلیون دلار هزینه در برداشته باشد.

بر اساس این گزارش، بمباران ایران 1.2 تریلیون دلار و حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران 700 میلیارد دلار اضافی هزینه برای اقتصاد جهان در برخواهد داشت و کم هزینه‌ترین راه برای حل مسئله ایران، گفت‌وگوی دیپلماتیک است.

در ادامه این گزارش آمده است، تحریم‌های شدید و ادامه‌دار علیه این کشور نیز می‌تواند اقتصاد جهان را با زیان 64 میلیارد دلاری روبرو کند. تصمیم آمریکا برای منزوی کردن و محاصره اقتصادی صنعت نفت ایران نیز هزینه‌ای برابر با 325 میلیارد دلار در بر دارد. با صرفه‌ترین گزینه که هزینه‌ای برابر با 60 میلیارد دلار در بردارد، گزینه تشنج‌زدایی با آمریکا و ابراز تمایل این کشور به دادن امتیازهایی به ایران است.

این گزارش بر اساس 1) خسارت‌های بازار مالی 2) افزایش‌های قیمت نفت 3) هزینه‌های نظامی و مخارج دیگر تامین امنیت 3) خسارت به زیرساخت‌ها در صورت بروز یک درگیری و 5) دیگر هزینه‌های اقتصادی جهان تهیه شده است.

به نوشته این گزارش، در گذشته، سازمان‌های دیگری تلاش کردند تا برآوردی از هزینه‌های مالی یک حمله نظامی علیه ایران را تخمین بزنند. اندیشکده امنیت ملی ترومن در ماه اکتبر یک بازی آن‌لاین منتشر کرد که حمله بر ایران را برآورد می‌کرد. این بازی بیشتر بر مسائل بالقوه دیپلماتیک و نظامی در رابطه با حمله تمرکز داشت، همچنین اطلاعات هزینه‌های نفتی در جهان در صورت حمله به ایران را نیز در برداشت. زمانی‌که حملات به صورت حملات هوایی دقیق و حساب شده بود، نتیجه بازی برای بازیکنان چیزی نزدیک به فاجعه بود.

این گزارش در ادامه مدعی شد، تاکنون، دولت اوباما از رویکرد دیپلماتیک در مورد مسئله هسته‌ای ایران دفاع کرده و تحریم‌های اعمال شده توسط این کشور و هم‌پیمانان اروپایی آن به اقتصاد ایران بسیار فشار آورده است.

فشار به زنان غربی برای پذیرش سبک زندگی غربی

فشار به زنان غربی برای پذیرش سبک زندگی غربی/آزادی زن؛ ادعا یا واقعیت

زهره علاسوند در برنامه گفت‌و‌گوی ویژه خبری شب گذشته در‌خصوص ارائه الگویی از زنان آسمانی به جهان اظهار داشت: همایش بانوان برگزیده ادیان آسمانی به‌منظور اجرایی کردن بند 28 اعلامیه تهران مصوب سومین اجلاس وزرای زن کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی برگزار شد.

وی افزود: ارائه الگو از زنان برگزیده آسمانی به جهان ضرورتی است که این روزها به شدت احساس می‌شود و این موضوع ایده جهان مذهبی برای زنان است.

رئیس کمیته علمی همایش بانوان برگزیده آسمانی با بیان اینکه سازمان همکاری‌های اسلامی دارای اعضای بسیاری است، گفت: کشورهای عضو این سازمان به دلیل شباهت‌های فرهنگی بسیار می‌توانند در ارائه و گسترش فرهنگ اسلامی به جهان مؤثر باشند.

علاوسند ادامه داد: زن و خانواده دو مسئله محوری در جهان امروز هستند، همایش بانوان برگزیده آسمانی می‌تواند گام موثری  در جهت ارائه الگویی با شاخص‌های مذهبی به زنان جهان باشد.

هویت زنانه در غرب رنگ باخته است

وی تصریح کرد: در غرب زن با مرد مقایسه می‌شود و هویت زنانه از او گرفته شده است این اتفافات نتیجه تحولات متعدد در غرب است چرا که غرب صرفاً بر حقوق زن تأکید دارد بدون آنکه به او بگوید تو در برابر جامعه و خانواده ظایفی نیز داری.

رئیس کمیته علمی همایش بانوان برگزیده آسمانی با اشاره به اینکه در غرب آنچه که برای زن مهم جلوه داده می‌شود اشتغال و فعالیت اجتماعی است، گفت: تحقیر نقش‌های خانوادگی به ویژه نقش مادری،‌اهمیت پیدا کردن مادیت انسان و نگاه ابزاری به زن از موضوعاتی است که  زن و خانواده را در جهان غرب با بحران مواجه کرده است.

علاسوند بیان کرد: در زن ندایی درونی وجود دارد که او را به سمت ایفای نقش مادری و همسری می‌کشاند اما در غرب شرایط اجتماعی به‌گونه‌ای فراهم شده است که زن بر خلاف طبیعت خود رفتار کند و این موضوع موجب سردرگمی زنان می‌شود.

زن در غرب بدون نقش‌های طبیعی پذیرفته می‌شود

وی اضافه کرد: در غرب زن اگر بخواهد به وظایف طبیعی خود مانند نقش مادری و همسری رسیدگی کند نظام بیرونی او را بدون نقش‌های طبیعی می‌پذیرد و در چنین شرایطی زن دچار بحران می‌شود زمانی که تمام شرایط بیرونی او را تحت فشار قرار می‌دهد تا سبک زندگی غربی را پذیرفته و به نقش مادری و همسری بی‌توجه باشد چگونه می‌توان ادعا کرد زن در غرب آزاد است؟

رئیس کمیته علمی همایش بانوان برگزیده آسمانی با بیان اینکه هم‌اکنون اگر یک دختر غربی بخواهد تا قبل از ازدواج پاکدامن باشد تحت فشار‌های متعدد قرار می‌گیرد، و به او انگ مشکلات روحی و روانی می‌زنند، افزود: با وجود چنین شرایطی نمی‌توان ادعای آزادی زن را داشت.

علاسوند اظهار داشت: بانوان برگزیده ادیان آسمانی انسان‌های دارای آزادی تفکر و اثر‌گذار بودند حضرت آسیه (س) ثابت کرد که یک زن می‌تواند در برابر قدرت‌های بزرگ الحادی بایستد؛ قرآن زمانی که در رابطه با بانوان برگزیده صحبت می‌کند بر خصلت‌های بنیادی آنها تأکید دارد که این خصلت‌ها می‌تواند ما را به یک مدل برساند.

قدرت تفکر،‌اثرگذاری و رسیدگی به نقش‌های طبیعی سه اولویت الگوی زنان برگزیده

وی در تشریح مدل بانوان برگزیده ادیان آسمانی عنوان کرد:‌ نخستین ویژگی این الگو به  قدرت و تفکر زنان تأکید دارد هم‌اکنون یکی از دغدغه‌های فمنیسم‌ها این است که می گویند زن باید شخصیتی موثر در دنیا داشته باشد این موضوع در ادیان الهی بارها مورد تأکید قرار گرفته و مطرح شده است که زن مذهبی باید دارای تفکر و اراده آزاد باشد.

رئیس کمیته علمی همایش بانوان برگزیده آسمانی با اشاره به اینکه ویژگی دوم این الگو به اثرگذاری زنان تأکید دارد، گفت: حضرت فاطمه (س) وحضرت مریم (س) دو زن برگزیده آسمانی هستند کهاثرگذاری بسیاری را بر جامعه داشتند.

علاسوند بیان کرد: زنان آسمانی موظف بودند تا سنت‌های غلط را در زمان خود بشکنند امروزه زنان نیز به سنت شکنی دعوت می‌شوند اما شکستن سنت‌هایی همچون نقش مادری و همسری، غرب زنان را به شکستن سنت‌های درست دعوت می‌کند.

وی با بیان اینکه سومین ویژگی این الگو بر نقش‌های مادری و همسری تأکید دارد، ادامه داد: زنان ایرانی توانستند با اهمیت دادن به نقش خانوادگی در عرصه اجتماعی حضوری مؤثر داشته باشند حضور موثر در جامعه نیاز به همکاری اعضای خانواده و دولت دارد؛ در غرب از حقوق زنان دم می‌زنند اما در حقیقت به حقوق زنان نمی‌پردازند تعریف غرب از پیشرفت متفاوت است و آن را صرفا در جبنه‌های مادی می‌بینند  و پیشرفت زن صرفاً در حوزه‌هایی همچون تحصیل، اشتغال و حضور اجتماعی خلاصه می‌شود و راه نجات او در فردیت و استقلال خلاصه می‌شود.

zanemosalman.ir

انرژی هسته‌ای- اما به چه بهایی؟ آیا به بهای جنگ و تحریم؟

 من هم دوست دارم انرژی هسته‌ای داشته باشیم - اما به چه بهایی؟ آیا به بهای جنگ و تحریم؟


ایکس – شبهه: همگان می‌دانند که تحریم‌ها زمانی آغاز شد که انرژی هسته‌ای نداشتیم و جنگ نیز زمانی تحمیل شد که به ساده‌ترین تسلیحات سبک نیز دسترسی آسان نداشتیم. پس موضوع قرار دادن دستیابی به تکنولوژی «انرژی هسته‌ای» برای تشدید تحریم و یا تحمیل جنگ، فقط یک بهانه و دروغ محض است.

الف - متأسفانه در دوره‌ی ریاست جمهوری آقای خاتمی، با توجه به روحیه خود کم بینی و نیز بزرگ‌بینی و اعتماد به غرب، یک بار این ذلت امتحان شد. دولت ایران قبول کرد که نه تنها حتی یک سانتریفیوژ نسازد، بلکه کلاً فعالیت‌های هسته‌ای را به مدت 2 سال تعطیل نماید و برای آن که این سلطه خارجی و ذلت داخلی بر اذهان عمومی معلوم نشود، گفتند: «تعویق داوطلبانه؟!» و کسی هم نپرسید که به چه حقی و با چه توجیهی داوطلب به اطاعت امر شدید؟! اما سؤال اینجاست که در مقابل این «خودزنی داوطلبانه«، کدام تحریمی لغو شد و کدام تهدیدی کم شد؟ آیا غیر از این است که در همان زمان نام ایران را در فهرست کشورهای تروریست قرار دادند و این کشور را به عنوان «محور شرارت» خواندند؟ آیا غیر از این است که در همان زمان ناوهای جنگی را به آب‌های ایران وارد کرده و اخطارهایی با تعیین زمان (40 روز دیگر – 15 روز دیگر و ...) برای آغاز جنگ دادند، تا عقب نشینی و تسلیم بیشتری صورت پذیرد؟!

ب - امروز بیش از 12 هزار سانتریفیوژ ساخته‌ایم، کیک زرد تولید کرده‌ایم، غنی سازی را تا 20% افزایش داده‌ایم، برق تولیدی را وارد مدار کرده‌ایم، از تکنولوژی هسته‌ای در داروسازی و صنایع دیگر استفاده می‌کنیم ... و خلاصه جزو چند کشور برخوردار از تکنولوژی هسته‌ای قرار گرفته‌ایم و به لحاظ تشدید مکرر تحریم‌ها و یا تهدید به جنگ، فرقی با گذشته نداریم، به غیر از آن که دیگر نمی‌توانند به راحتی گذشته به حمله نظامی به ایران بیاندیشند.

ج - امروزه مقوله جنگ با ایران در گزینه‌های مستکبران منتفی است و فقط به یک لفاظی سیاسی و تبلیغاتی مبدل گردیده است. مکرر اسرائیل برای توجیه شکست‌هایش در منطقه و قدرتمند نشان دادن خود شعار می‌دهد که می‌خواهد به ایران حمله کند و مکرر امریکا به او می گوید: «نه خواهش می کنم این کار را نکن – الآن به مصلحت نیست – فعلاً اجازه نمی‌دهم و ...».

دقت شود که «جنگ» کار ساده‌ای نیست و با مطالعه قدرت و امکان مهاجم – ضعف کشور هدف – پیامدهای سیاسی، اقتصادی و نظامی منطقه و جهان و شاخصه‌های دیگر صورت می‌گیرد.

جنگ تحمیلی زمانی صورت گرفت که نه تنها جمهوری اسلامی ایران هیچ نداشت و به لحاظ اوضاع داخلی نیز دچار آشفتگی بود و ترور مسئولین نیز بر این آشفتگی‌ها می‌افزود، بلکه جبهه مهاجم (صدام و رژیم بعث) از قدرت حاکمه امریکا، میگ روسی، چیفتن انگلیسی، کروز فرانسوی، آواکس امریکایی، بمب‌های شیمیایی آلمانی، پول عربی و حمایت‌های سازمان‌های بین‌المللی و نهادهایی چون حقوق بشر(؟!) برخوردار بود! خوب نتیجه چه شد؟

امروزه نه تنها ایران در آن ضعف نیست و از قدرت اقتصادی، سیاسی، تسلیحات نظامی و رشد علمی بسیار بالاتر و موقعیت منطقه‌ای و جهانی بسیار مستحکم‌تری برخوردار است و به این مهم امریکایی‌ها و اروپایی‌ها بیشتر از اذهان عمومی مردم ما که تحت بمباران ضد تبلیغ خارجی و اذناب داخلی قرار دارند واقفند، بلکه امریکا، اروپا و اسرائیل نیز در قدرت و امکان سابق خود قرار ندارند و دچار بحران‌های شدید سیاسی و اقتصادی داخلی و خارجی و تزلزل سلطه در منطقه هستند. پس گزینه جنگ منتفی است.

د – اگر چه جنگ به خودی خود خوب و مطلوب نیست [و البته اگر ضرورت داشته و اجتناب ناپذیر باشد، نباید برای پرهیز از آن هر ذلتی را پذیرفت و از ترس مرگ خودکشی کرد]، اما توجه به این نکته نیز ضروری است که «جنگ، ویرانی و کشتار دارد، اما ترس ندارد».

تعداد کشته شدگان ناشی از تصادفات جاده‌ای ما پس از جنگ، به مراتب بیش از شهدای جنگ تحمیلی بوده است (متوسط سالانه 20 هزار نفر) و بالتبع تعداد مجروحین و معلولین نیز به همین تناسب بیشتر است. هم چنین تعداد مرگ و میر ناشی از مصرف مواد مخدر و نیز تخریب شخصیت‌ها و خانواده‌ها با ضررها و خسران‌های روحی، روانی و حتی اقتصادی‌اش، به مراتب بیش از شهدا، مجروحین و تخریب‌های ناشی از جنگ می‌باشد. بلایایی که از زمان رو کردن به «تسامح، تساهل، آزادی بدون تعریف و تشویق به غرب زدگی و ...» افزایش فزاینده یافت.

ﻫ – در هر حال بهایی که در قالب تحریم اقتصادی یا تهدید به جنگ (و حتی وقوع جنگ) می‌پردازیم، بهای اصرار بر رشد علمی کشور و برخورداری از صنایعی مادر چون: انرژی هسته‌ای، نانو تکنولوژی، شبیه‌سازی، تسلیحات زمینی، هوایی و دریایی و ... نیست، هر چند که این دستآوردهای مرهون انقلاب و جمهوری اسلامی است، بلکه بهای استقلال‌خواهی و تمامیت ارضی کشور است و تا زمانی که مردم در صحنه باشند و تحقق و کمال همین خواسته را دنبال کنند و سر تعظیم و تسلیم فرود نیاورند، این فشارها از سوی استکبار ادامه خواهد داشت و البته که هر چه رشد کنیم و قدرتمند‌تر گردیم، فشارها به ناچار کمتر یا دست کم خنثی‌تر می‌گردد، نه هر چه بیشتر عقب‌نشینی کرده و تسلیم شویم.

دقت کنیم که سیاست غرب، مانند حیوان وحشی است. هر یک قدم که عقب بنشینید، او آرام تر نمی‌شود، بلکه چند قدم جلوتر می‌آید و بیشتر چنگ و نیش دندان نشان می‌دهد و بیشتر غرش می‌کند و اگر پا به فرار بگذارید، حمله کرده و می‌درد.

x-shobhe.com

گزارش نسل کشی مسلمانان میانمارتوسط بوداییان و صهیونیست ها

به نظر شما اینجا ایران است یا حزب الله لبنان و یا غزه که برای آنها تحدید بشمار آیند؟؟؟

به کدامین گناه ؟؟؟؟

مسلمانان بی دفاع ... 

 

IRANPN   - گزارش :   به گزارش رحماء 
 1-     حمله وحشیانه و قتل ده مبلغ اسلامی در تاریخ سه ژوئن با ادعای دروغین تجاوز به یک زن بودایی که خودشان او را کشته و در کنار مسجدی انداخته بودند و حمله مسلحانه به برخی روستاهای مسلمانان با حمایت نیروهای امنیتی و پلیس دولت میانمار 
2-     تجهیز بودایی ها با اسلحه و تفنگ توسط نیروهای امنیتی و همزمان ممنوعیت حمل چاقو برای مسلمین

 

3-     به آتش کشیدن اهالی روستای بایسیک با 800 منزل مسکونی بعد از بستن درهای منازل و حبس کردن مردم که منجر به کشته شدن 300 تن و سوختن 500 تن دیگر از اهالی این روستا شد. 

 


ادامه مطلب ...

آیا رعایت حجاب در مقابل پسر خاله و پسر عمو لازم است؟

احکام بانوان


سوال:گزاشتن لنزآرایشی برای بانوان چه حکمی دارد؟

جواب: همه مراجع :اگرعرفازینت محسوب نشود اشکال ندارد.

(مکارم،نوری):اشکال ندارد

 

ادامه مطلب ...

چند دلیل عقلی محض برای ضرورت «حجاب» بیان نمایید؟

چند دلیل عقلی محض برای ضرورت «حجاب» بیان نمایید؟ جوانان جویای دلایل عقلی هستند.

 












ادامه مطلب ...

دانش آموز: آیا ولی فقیه حکم نایب امام زمان (عج) را دارند؟





















ایکس – شبهه: پیامبر اکرم (ص) فرمودند: «إنَّ العُلَماءَ وَرَثَةُ الأنبِیاءِ - الکافی (ط-اسلامیه)،ج1،ص32و34» - یعنی: عالمان وارثان پیامبران هستند.

الف - امام صادق علیه‌السلام و نیز امام حسن عسکری علیه السلام، پس از بیان ویژگی‌های فقها، آنان را نواب ائمه (ع) قلمداد نموده و فرمودند که بر مردم است از آنان تقلید کنند:

«فَأَمَّا مَنْ کَانَ مِنَ الْفُقَهَاءِ صَائِناً لِنَفْسِهِ حَافِظاً لِدِینِهِ مُخَالِفاً عَلَى هَوَاهُ مُطِیعاً لِأَمْرِ مَوْلَاهُ فَلِلْعَوَامِّ أَنْ یُقَلِّدُوهُ»

«فَأَمَّا مَنْ کَانَ مِنَ الْفُقَهَآء» - پس اما راجع به کسانی از فقها؛

«صَآئِنًا لِنَفْسِهِ، وَ حَافِظًا لِدِینِهِ» - آنان که صیانت نفس داشته و از دین‌شان حفاظت می‌کنند؛

«مُخَالِفاً عَلَى هَوَاهُ» - آنان که با هوای نفس (خود و دیگران) مخالفت می‌کنند؛

«مُطِیعاً لِأَمْرِ مَوْلَاهُ» - مطیع امر مولی (ولایت – امام معصوم ع) هستند؛

«فَلِلْعَوَامِّ أَنْ یُقَلِّدُوهُ» - پس بر عوام است (بر دیگرانی که فقیه نیستند لازم است) که از آنان تقلید کنند.

امام زمان، حضرت بقیةالله فی الارضین، عج الله تعالی فرجه الشریف، بیان و توصیف قابل تأملی در خصوص فقها دارند و می‌فرمایند:

«وَ أَمَّا الْحَوَادِثُ الْوَاقِعَةُ فَارْجِعُوا فِیهَا إِلَى رُوَاةِ حَدِیثِنَا فَإِنَّهُمْ حُجَّتِی عَلَیْکُمْ وَ أَنَا حُجَّةُ اللَّهِ عَلَیهِم» (وسائل الشیعه، ج18، ص101)

ترجمه: و اما در حوادث واقعه (اتفاقاتی که حادث می‌شود) به راویان حدیث ما (عالمان به احکام و فقه ما) رجوع کنید که آنها از ناحیه‌ی من بر شما حجت هستند و من حجت خدا بر آنان هستم.

ب – با توجه به آن چه بیان شد [و روایات کثیری در این باب وجود دارد]، همه فقها نایبان امام زمانشان (ع) هستند. چه امام در میان مردم آشکار باشد و مردم به او دسترسی داشته باشند، و چه از نظرها پنهان باشند. و البته به فقهای دوران غیبت کبرا، نواب عام امام گفته می‌شود که تفاوت آن با نواب خاص و ویژگی‌های آنان که از جمله دسترسی به حضرت و ملاقات حضوری با ایشان یا مکاتبه مستقیم می‌باشد، مشخص گردد.

ولیّ فقیه نیز یکی از همین فقها (نایبان امام) است که اگر حکومت اسلامی در سرزمینی مستقر گردید و فرصت و امکان برای اجرای همه احکام و فقه اسلامی که مستلزم حکومت است، مثل: احکام اداره‌ی جامعه، قضاوت، جنگ، صلح ... و سایر احکام سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ... فراهم شد، با توجه به همه شرایط لازم برای زعامت، از میان سایر فقها برگزیده شده و زعامت سیاسی و اداره امور جامعه را بر عهده می‌گیرد.

بدیهی است وقتی همه فقها نایب امام (ع) هستند، ولیّ‌فقیه که مسئولیت گسترده‌تر و سنگین‌تری بر عهده دارد به نحو اولی نایب امام زمان (عج) هستند.


منبع:x-shobhe.com

ساختارشکنان و فتنه‌گران می‌خواهندطلبکارانه وارد انتخابات شوند

آیت الله خاتمی در خطبه دوم نمازجمعه تهران
ساختارشکنان و فتنه‌گران می‌خواهند بدون عذرخواهی و طلبکارانه وارد انتخابات شوند

خطیب نمازجمعه تهران گفت: ساختارشکنان و فتنه‌گران سال ۸۸ طلایی‌ترین فرصت نظام را سوزاندند و امروز طلبکارانه و بدون عذرخواهی می‌خواهند به فضای انتخابات ورود کنند.


خبرگزاری فارس: ساختارشکنان و فتنه‌گران می‌خواهند بدون عذرخواهی و طلبکارانه وارد انتخابات شوند
ادامه مطلب ...

شناسایی مکان تعدادی از سران حماس در سفر اخیر امیر قطر به غزه


منابع آگاه به فارس خبر دادند
شناسایی مکان تعدادی از سران حماس در سفر اخیر امیر قطر به غزه

خبرگزاری فارس: منابع آگاه خبر دادند در سفر اخیر امیر قطر به نوار غزه، مکان استقرار تعدادی از سران اصلی جنبش حماس شناسایی شده است.

خبرگزاری فارس: شناسایی مکان تعدادی از سران حماس در سفر اخیر امیر قطر به غزه

  به نقل از منابع آگاه،‌ اطلاعات موثق حاکی از آن است که در جریان سفر اخیر شیخ حمد، امیر قطر و موزه، همسرش به نوار غزه،‌ اهداف و مکان‌های تعدادی از شخصیت‌های اصلی جنبش حماس مشخص شد.

این اطلاعات موثق حاکی از آن است که امیر قطر در این سفر به رهبران حماس ساعت‌ها و خودکارهایی را اهدا کرده که دارای تجهیزات ارتباطی با ماهواره‌های اسرائیلی بوده که به کمک آن می‌توان اماکن حضور این رهبران را مشخص کرد.

ترور «احمد الجعبری»‌ از فرماندهان ارشد گردان‌های قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی [حماس] توسط جنگنده‌های اسرائیلی، به کمک این تجهیزات صورت گرفته که به طور آشکارا مشارکت قطر در این عملیات را نشان می‌دهد.

این اطلاعات حاکی از آن است که هدف از تحرکات اخیر قطر، ‌انتقال اهالی غزه به اردن پس از سرنگونی «عبدالله دوم» پادشاه اردن است.