عکس: چهارمین روز رزمایش فدائیان حریم ولایت



چهارمین روز رزمایش بزرگ هوایی فدائیان حریم ولایت با پرواز جنگنده های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی از پایگاه دوم شکاری تبریز و اجرای تاکتیکهای متنوع و عملیات غافلگیری آغاز شد.





ادامه مطلب ...

بازخوانی مواضع شفاف و انقلابی آیت الله یزدی در فتنه 88/

               بازخوانی مواضع شفاف و انقلابی آیت الله یزدی در فتنه 88/

نامه هاشمی توهین و جسارت بود، بذر تردید را افشاند، مواضعش از سه پهلو هم گذشته/ موسوی جوهره اش را نشان می‌دهد



گروه سیاسی- آیت‌الله یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم این روزها به‌عنوان یکی از دو محور اصلی برای وحدت اصولگرایان تلاش می‌کند. در عین حال، مواضع انقلابی وی از سال‌های دور قابل بازخوانی است؛ چه زمانی که در قامت رئیس قوه قضائیه پا به‌پای رهبر معظم انقلاب انتقادهای خود از جریان اشرافی وقت را به صراحت بیان می‌کرد و چه در شورای نگهبان جزو فقهای برجسته حافظ چارچوب‌های دینی بود و هست.

در عین حال، آن‌چنانکه فتنه 88، به‌عنوان نزدیک‌ترین آزمون بزرگ در انقلاب اسلامی می‌تواند معیار ارزیابی مواضع افراد و جریان‌ها باشد، در بازخوانی مواضع آیت‌الله یزدی نقاط بسیار روشنی به چشم می‌خورد که نشان از بصیرت این فقیه انقلابی است.

آیت‌الله یزدی هم از جایگاه فقیه عضو شورای نگهبان، هم به‌عنوان رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، هم در قامت یکی از یاران امام و السابقون انقلاب اسلامی سخنان روشنگرانه، به‌جا و مؤثری در مقاطع حساس فتنه بیان کرد.

عضو فقهای شورای نگهبان جلوتر و قاطع‌تر از سایرین، پنبه کمیته صیانت از آرای فتنه‌گران را زد، پیش و بیش از خواص درجه اول نظام، مقابل نامه هاشمی و اظهارات او در خطبه‌های نمازجمعه 36 تیر موضع گرفت، در ماجرای بی‌صلاحیت معرفی کردن صانعی در مرجعیت غیورانه ورود کرد و در مقابله با فتنه کم نگذاشت.

اکنون حضور این فقیه بزرگوار در رأس فعالیت سیاسی اصولگرایان برای انتخابات مجلس نهم نیز مایه دلگرمی بدنه نیروهای انقلاب اسلامی است تا از نفوذ همگنان جریان‌های فتنه و انحرافی در مرکزیت و لیست نهایی اصولگرایان جلوگیری شود و در نهایت یک ترکیب ولایت‌مدار و مورد قبول مردم مؤمن و انقلابی ارائه شود.

رجانیوز در ادامه بازخوانی مواضع چهره‌های شاخص، اظهارات آیت‌الله یزدی در مقطع سرنوشت‌ساز فتنه 88 را مرور می‌کند:

کمیته صیانت از آرا برای این است که اگر رای نیاوردند بگویند تقلب شده است/ شورای نگهبان موظف نیست تک تک افراد را راضی کند، وظیفه دارد قانون را درست اجرا کند

آیت الله یزدی در 9 خرداد 88 درست در همان زمان که طرح کمیته صیانت از آرا از سوی ضد انقلاب خارجی و هواداران موسوی و کروبی با هدف خدشه در سلامت انتخابات مطرح شد، پیشنهاد ایجاد نهاد موازی برای نظارت بر انتخابات را خلاف قانون و عقل دانست و اظهار داشت: انجام این کار، خلاف شرع و قانون و در حقیقت یک خلاف عقل است.

وی افزود: قانون اساسی ما، نظارت بر انتخابات را برعهده شورای نگهبان گذاشته است و اجرای انتخابات بر اساس قانون انتخابات به وزارت کشور واگذار شده است.


ادامه مطلب ...

گفت‌وگوی خبرنگاران رجانیوز با دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی؛

                            گفت‌وگوی خبرنگاران رجانیوز با دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی؛


ناگفته‌های دیدار 26 خرداد با هاشمی/ توجیه نماینده لاریجانی و قالیباف در 8+7 را از جامعتین بپرسید/ موسوی خودش هم فهمید تقلب نبوده


محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی است؛ حزب با سابقه‌ای که بر خلاف سایر احزاب که معمولاً در مشت یک یا چند نفر هستند، جامعیت بیشتری از حیث خرد جمعی دارد. خبرنگاران رجانیوز در گفت‌وگو با وی، موارد مهمی مانند علت ورود جامعیتن به بحث انتخابات، توجیه نماینده قالیباف و لاریجانی در کمیته موسوم به 8+7، مواضع باهنر؛ تمکین نکردن او از نظر جامعتین در انتخابات ریاست جمهوری دهم و مواضع وی به نفع سران فتنه، دیدار با هاشمی رفسنجانی و مواضع مؤتلفه در قبال نقش او و خانواده‌اش در فتنه، اظهارنظرهای برخی اعضای حزب مؤتلفه علیه جبهه پایداری به گفت‌وگو نشستند.

محورهای اصلی این مصاحبه در ادامه آمده است و متن کامل گفت‌وگو در دو بخش منتشر می‌شود:

متن کامل بخش اول گفت‌وگو

متن کامل بخش دوم گفت‌وگو

حبیبی در پاسخ به سؤال در مورد علت حضور جامعتین در این انتخابات، با توجه به اینکه در مجلس هشتم حضور نداشتند و مشکلی نیز در فرآیند وحدت و پیروزی اصولگرایان پیش نیامد، گفت: حدود 10 ماه قبل از انتخابات هشتم مجلس شورای اسلامی، مجموعه جبهه پیروان خط امام و رهبری، هم با آیت‌الله مهدوی‌کنی، هم با مجموعه جامعه مدرسین ملاقات داشتیم. به‌خصوص در ملاقات با جامعه مدرسین، مطالبه جبهه پیروان خط امام و رهبری از جامعه مدرسین این بود که در موضع پدری اصول‌گرایان، چتری را بگسترانند که احتمال نزدیک شدن اصول‌گرایان به هم بیشتر شود. موقعی هم که نوبت به خود من رسید، من همین موضوع را عنوان کردم. آن روز رئیس مشترک جلسه ما آیت‌الله یزدی رئیس جامعه مدرسین بودند و گفتند که ما به عنوان جامعه مدرسین، قصد‌ معرفی نامزد در نقاط مختلف کشور را نداریم.


ادامه مطلب ...

سخنان نخست‌وزیر اسبق انگلیس2

                                          تکرار آرزوهای یک نخست‌وزیر ناکام

                      اگر در ایران براندازی شود همه چیز درست می‌شود!


در حالی که نزدیک به یک دهه از حمله متحدان غربی، امریکا و انگلیس به افغانستان و عراق می گذرد، ‌تونی بلر نخست وزیر سابق انگلیس خواستار تغییر رژیم و براندازی در ایران و سوریه شد.

به گزارش رجانیوز به نقل از روزنامه انگلیسی ایندیپندنت، بلر که در دوران جنگ افغانستان و عراق نخست وزیر انگلیس بوده همچنین اظهار داشت: جنگ علیه ترور بیش از 10 سال پیش و از زمان حملات 11 سپتامبر در نیویورک بوده است.

همچنین نخست‌وزیر سابق بریتانیا که دوران نخست وزیری‌اش را با آرزوی آسیب زدن به ایران با ناکامی سپری کرد،‌ افزود: به غیر از  ایران، من در خصوص دورنمای منطقه خاورمیانه به طور قابل توجهی خوش‌بین هستم!

بلر در ادامه با روخوانی از سیاست فشار علیه دولت های مستقل  نسبت به تهدید تخیلی یک ایران هسته‌ای هشدار داد و از جامعه بین‌الملل خواست بر فشارهایش بر بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه نیز بیفزایند.

وی در نهایت ریشه تمام مشکلات امریکا و انگلیس در خاورمیانه را نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: تغییر رژیم در تهران مرا نسبت به کل منطقه به طور قابل توجهی خوش‌بین‌تر خواهد کرد. ایران علاوه بر تهدید فعالیت‌های هسته‌ای‌اش، یکی از مشکلات مهم در عراق و افغانستان بوده است.

بلر که هم اکنون نماینده صلح خاور میانه(!) از سوی اتحادیه اروپا است،‌ در انتها می گوید:‌ رئیس‌جمهور سوریه نشان داده که قادر به انجام اصلاحات نیست و موقعیت او غیرقابل دفاع است اما شکست دادن افراطی‌های یک نسل به طول می‌انجامد.

وی پنج ماه پیش نیز آرزوی خود در مورد سرنگونی نظام ایران را در مصاحبه با سی‌ان‌ان بیان کرد و گفت: «تردیدی نیست که ایران تلاش می کند از تحولات مردمی در منطقه به نفع خود استفاده کند و ما همچنان معتقدیم تغییر نظام ایران یکی از تنها چیزهایی است که ما را نسبت به آینده منطقه خوش بین می کند و به همین علت تغییر نظام ایران برای غرب هدفی فوق العاده مهم و انقلابی است.»


سخنان نخست‌وزیر اسبق انگلیس1

                                    نخست‌وزیر اسبق انگلیس:


تغییر نظام‌ایران مهم‌ترین‌هدف‌و تنها چیزی‌که‌غرب‌را به‌آینده خوش‌بین می‌کند

نخست وزیر اسبق انگلیس، سرنگونی جمهوری اسلامی ایران را هدفی فوق العاده مهم خواند و گفت که این، تنها چیزی است که غرب را به آینده خوش‌بین می‌کند.

به گزارش رجانیوز، تونی بلر که با سی‌ان‌ان در مورد تحولات منطقه گفت‌وگو می کرد، با ابراز نگرانی از روند تحولات در کشورهای خاورمیانه گفت: "تحولات منطقه بی ثباتی را افزایش داده و اوضاع را غیر قابل پیش بینی کرده است".

بلر افزود: حسنی مبارک متحد اسرائیل در منطقه بود و اکنون در پی تحولات در مصر و دیگر کشورها، مقامات اسرائیل نگران شده اند چرا که حداقل در کوتاه مدت با وضعی غیر قابل پیش بینی روبرو هستند.

نخست وزیر سابق انگلیس و فرستاده ویژه کمیته چهارجانبه در امور خاورمیانه گفت: تغییرات زیادی در منطقه رخ داده و روند مذاکرات صلح اعراب و اسرائیل را سخت تر کرده است.

مجری سی‌ان‌ان از بلر در مورد نفوذ ایران بر تحولات منطقه سوال کرد.

بلر، تلاش برای تغییر نظام جمهوری اسلامی را از دیدگاه غرب و اسرائیل هدفی فوق العاده مهم خواند و گفت: «تردیدی نیست که ایران تلاش می کند از تحولات مردمی در منطقه به نفع خود استفاده کند و ما همچنان معتقدیم تغییر نظام ایران یکی از تنها چیزهایی است که ما را نسبت به آینده منطقه خوش بین می کند و به همین علت تغییر نظام ایران برای غرب هدفی فوق العاده مهم و انقلابی است.»

وی تلاش برای جلوگیری از قدرت گرفتن گروه‌های اسلامی در کشورهای خاورمیانه را از اهداف دولت انگلیس و قدرت‌های غربی خواند و گفت: کاری که ما باید بکنیم این است که تا جایی که می توانیم تلاش و برنامه ریزی کنیم تا "تغییر برنامه ریزی شده" در منطقه رخ دهد، چون نیروهای تندرویی در منطقه وجود دارند که خواستار آزادی و دموکراسی مورد نظر غرب نیستند.

در عین حال،‌ رئیس اسبق موساد نیز با اشاره به دور تازه قیام‌های مردمی در کشورهای عربی گفت: اسرائیل با چالش های زیادی مواجه است.

به نوشته پایگاه اینترنتی روزنامه القدس العربی چاپ لندن، دانی یاتوم از دولت اسرائیل خواست فورا طرحی سیاسی را ارائه کند، چرا که در غیر این صورت، اسرائیل با خطرات زیادی مواجه خواهد شد که از جمله آنها به قدرت رسیدن رژیم های مخالف اسرائیل در برخی کشورهای عربی است.

این مقام ارشد اطلاعاتی رژیم صهیونیستی گفته است که به قدرت رسیدن رژیم های مخالف اسرائیل به جای رژیم هایی که در برخی کشورهای عربی سقوط کرده اند، از چالش های پیش روی اسرائیل است.

کد خبر:84311 -

اذعان ابتکار به اشتراکات‌غیرقابل انکار با قالیباف و احتمال‌ائتلا

            ما قدرت‌طلب نیستیم که برای حفظ قدرت هر کاری بکنیم!
         اذعان ابتکار به اشتراکات‌غیرقابل انکار با قالیباف و احتمال‌ائتلاف‌انتخاباتی

معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در دولت محمد خاتمی و از اعضای شورای شهر سوم که به‌عنوان عضو جریان موسوم به اصلاح‌طلب شناخته می‌شود، اشتراک‌های این جریان با محمد باقر قالیباف شهردار تهران را غیرقابل انکار دانست و احتمال ائتلاف با وی برای انتخابات مجلس را رد نکرد.

به گزارش رجانیوز، ابتکار در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد همچنین از انتخاب قالیباف برای شهرداری تهران و عملکرد وی در مدیریت شهری دفاع کرد.

وی در این گفت‌وگو تعابیر جالبی از جمله مدارا، شرافت، اعتدال و سوء استفاده نکردن از موقعیت برای ماندن در قدرت را به جریان اصلاح‌طلب منسوب کرده است که با توجه به آشوب‌های براندازانه فتنه 88 تحت هدایت و طراحی همین جریان، ادعاهای مضحکی به‌نظر می‌رسد.

این عضو جریان نزدیک به فتنه در پاسخ به سؤال مصاحبه کننده که جریان اصلاح‌طلب را با ویژگی‌های مثبت توصیف کرد، گفت که اصلاح‌طلبی برخی از این صفاتی که گفتید مانند مدارا و شرافت را همراه خود به صورت ذاتی دارد. یعنی ذات اصلاح‌طلبی با اعتدال، نگاه علمی و کارشناسی توام با روحیه نقادی و خواست مصلحانه همراه است.


ادامه مطلب ...

پاتک خیره کننده هکرهای ایرانی به حمله سایبری استاکس‌نت

                   کمتر از یک ماه پس از ایجاد فرماندهی سایبری توسط اوباما
                   پاتک خیره کننده هکرهای ایرانی به حمله سایبری استاکس‌نت

هنوز یک ماه از ابلاغ دستورالعمل جدید باراک اوباما به نهادهای امنیتی این کشور در باره مقررات تک و پاتک‌های سایبری و ایجاد نهادی جدید با عنوان "فرماندهی سایبری" آمریکا که وظیفه تجهیز این کشور برای جنگ سایبری را به عهده گرفت، نگذشته بود که تلاش غرب برای آنچه تحت عنوان پروژه "استاکس نت" تهاجم سایبری به ایران می‌خواند، ظاهرا با واکنشی به مراتب مخرب‌تر مواجه شده است به نحوی که غول‌های اینترنتی مانند گوگل، یاهو و فیس بوک و سامانه‌های اینترنتی سازمان جاسوسی امریکا و انگلیس که به عنوان نماد هژمونی غرب در فضای سایبر شناخته می‌شوند، با یک عملیات نفوذ موفق و البته طولانی مدت روبرو شده‌اند که برآوردهای شرکت‌های امنیت شبکه از این نفوذ، از دست دادن مقادیر بسیار زیاد و قابل توجهی اطلاعات از این شرکت‌های اینترنتی است.


ادامه مطلب ...

غافل‌گیری عمیق سیا و موساد از عملیات هک و نفوذ منسوب به ایران


                             اشپیگل از جزئیات این ماجرا گزارش داد
غافل‌گیری عمیق سیا و موساد از عملیات هک و نفوذ منسوب به ایران

هک و نفوذ به پایگاه‌های داده‌ای سازمان‌های جاسوسی امریکا (سیا)، رژیم صهیونیستی (موساد) و انگلیس (ام‌آی‌6) آن‌قدر برای این سرویس‌ها که مدعی هستند در بخش فناوری به‌ویژه حوزه سایبر دست بالا را دارند و حتی می‌توانند با طراحی ویروس‌هایی از نوع استاکس‌نت حساس‌ترین صنعت یک کشور در زمینه هسته‌ای را فلج و غیرقابل کنترل کنند، گران تمام شده که تقریباً رسانه‌های اصلی غرب هر روز در مورد این ماجرا خبر و گزارش تهیه می‌کنند.


ادامه مطلب ...

زنان بزک‌کرده و مردان خوش‌غیرت یک فیلم

                           زنان بزک‌کرده و مردان خوش‌غیرت یک فیلم



انتخاب فیلم برای اسکار به مهمترین دغدغه این روزهاب سینمای انقلابی کشور تبدیل شده و کمتر کسی به فکر رعایت شدن و یا نشدن حجاب بازیگران زن سینمای کشور است.

شاید ریشه چنین بی‌توجه‌هایی را بتوان در آن چه طی سال‌های اخیر در رسانه‌های غربی به عنوان یک اصل جا افتاده، جستجو کرد. اصلی که حجاب را نماد عقب افتادگی و برهنگی را به عنوان تمدن و پیشرفت معرفی می‌کند. 

در همین راستا کمپانی‌های فیلم‌سازی غرب از طریق ساخت فیلم و شبکه‌های ماهواره‌ای از طریق ساخت برنامه‌های متعدد سعی کردند تا این اصل را به مخاطبان ایرانی خود القا کنند و در این میان نیز برخی از بازیگران ایرانی چون گلشیفته فراهانی با برداشتن حجاب و حضور در صحنه‌های غیر‌اخلاقی، آنان را در مسیر ضد اسلامی شان یاری دادند. 

به گزارش عصر امروز، تا چندی پیش گستره موضوع بی‌حجابی بیشتر به جشن‌های سینمایی، مراسم انتخاب بازیگران برتر و . . . محدود می‌شد و نه به فیلم‌های سینمایی در حال اکران. در همین حال انتقاد بسیاری از مردم انقلابی و مسئولان با بصیرت کشور کارساز نشد تا جایی که عدم رعایت شئونات اسلامی در سینما فراگیر و به نوعی عرف سینما تبدیل شد. 

در این روز‌های اخیر نیز برخی از مسئولان کشور انتقادات فراوانی به وضعیت حجاب، عفاف و آرایش بازیگران داشتند که در این گزارش به برخی از آنان اشاره می‌شود. 

محمد‌تقی رهبر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با ابراز انزجار از برخی سهل‌انگاری‌ها در نظارت بر اکران فیلم‌های سینمایی گفت: آرایش برخی از بازیگران سینمای ایران حتی از آرایش و گریم بازیگران هالیوود و فیلم‌های غربی نیز بیشتر بوده که این مسأله بسیار رنج‌آور است.

پروین سلیحی مشاور امور بانوان سازمان صدا و سیما با اشاره به اینکه با وجود تأکید مسئولان این سازمان در‌ خصوص عدم آرایش چهره زنان بازیگر همچنان شاهد حضور چهره‌های آرایش شده بازیگران زن هستیم، اظهار داشت: نسبت به این موضوع نباید بی‌تفاوت بود، متأسفانه هم‌اکنون تکثر و تعدد برنامه‌‌ها موجب شده است که در برخی از آنها شاهد چهره‌های آرایش شده باشیم، اگر اعتقاد داریم که این رفتار خلاف شرع است پس اغماض در مقابل آن چه معنایی دارد؟ 

جواد آرین‌منش عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این که در سریال‌های تلویزیونی با توجه به الزامات موجود، رعایت حجاب و شئونات اسلامی توسط بازیگران زن بیشتر از سینما دیده می‌شود، اظهار داشت: بازیگری که در یک سریال تلویزیونی نقش خوبی را بازی می‌کند، به عنوان قهرمان داستان در بین مردم جا باز می‌کند؛ متأسفانه همین بازیگر در جلسات و انظار عمومی چهره و رفتاری متفاوت از سریال‌هایی که در آن نقش بازی کرده است، از خود نشان می‌دهد و همین مسئله باعث می‌شود تا ذهنیت مردم نسبت به او عوض شود. 

یکی از این فیلم‌های سینمایی که با انتقادات فراوانی در زمینه رعایت حجاب و عفاف روبرو است فیلم زنان ونوسی مردان مریخی به کارگردانی کاظم راست گفتار است فیلمی که از عید فطر با دراختیار داشتن ۲۳ سینما در تهران به روی پرده های سینما رفته است.

تصاویر مرتبط نشان دهنده عدم رعایت حجاب و عفاف و همچنین آرایش بسیار زننده بازیگران این فیلم سینمایی است؛
‌‌‌
انتظار می‌رود مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت سینمایی به جای آن که تمام هم و غم خودش را صرف انتخاب فیلم برای ارسال به جشنواره معلوم‌الحال اسکار کنند، کمی نیز به فکر سینمای اسلامی باشند و نگذارند کشتی سینمای ایران به باتلاق فرو رود. 

از وظیفه خطیر مسئولان فرهنگی جامعه که بگذریم این سوال به وجود می آید که: آیا بازیگران سینمای اصلا اعتقادی به رعایت شئونات اسلامی در فیلم‌ها و یا انظار عمومی دارند یا آن قدر بازی کردن و چهره شدن برایشان مهم است که حاضرند به دور از اعتقاداتشان به هر شکل و شمایلی در بیایند؟ 

بنا بر این گزارش در فیلم سینمایی «زنان ونوسی، مردان مریخی» امین حیایی، بهاره رهنما، شیلا خداداد، ‌‌امیرحسین رستمی، سحر زکریا، اکرم محمدی و شراره رخام بازی می‌کنند. 

 

عدم اعتقاد به "جنگ فرهنگی" ساده‌لوحانه است


اجمالی/ معاون فرهنگی اجتماعی سپاه در نشست خبری:

 معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه با انتقاد از برخی اظهارنظرها مبنی بر عدم اعتقاد به جنگ فرهنگی گفت:در ساختار رسمی سپاه واحدی به نام ارتش سایبری نداریم اما اگر روزی تشکیل شود با افتخار اعلام می کنیم.


خبرگزاری فارس: عدم اعتقاد به

ب

ادامه مطلب ...