ماجرای کشیدن چادر از سر دختر آمر به معروف در ماه رمضان

ماجرای کشیدن چادر از سر دختر آمر به معروف در ماه رمضان


دختر آمر به معروف و ناهی از منکر در میدان پونک تهران، مورد حمله زن بدحجاب قرار گرفت.


خبرگزاری فارس: ماجرای کشیدن چادر از سر دختر آمر به معروف در ماه رمضان

در این روزگاری که مردم در خواسته‌های «خود» غوطه‌ور شده‌اند و مشغولیت‌های دنیایی آنها را سرگرم کرده است، هستند کسانی که هنوز می‌خواهند فروع دین خود را حفظ کنند و برای سرنوشت نیک جامعه، دست و پا می‌زنند.

خانم شمس، دختر 30 ساله‌ای است که یکشنبه 23 تیرماه امسال در پی امر به معروف و نهی از منکر به یک زن بدحجاب، مورد حمله وی قرار گرفت. این اتفاق در ماه مبارک رمضان در میدان پونک تهران رخ داد.

شرح این ماجرا را در گفت‌وگوی خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس با این بانوی آمر به معروف و ناهی از منکر بخوانید:

فارس: ماجرای عصر یکشنبه را این طور شروع کنیم که شما پس از پایان یک روز تلاش و کار، به سمت منزل می‌رفتید تا اینکه با یک زن بدحجاب مواجه می‌شوید و برحسب وظیفه، احساس تکلیف می‌کنید که امر به معروف و نهی از منکر کنید اما واکنش‌ این زن، خارج از تصور بوده است، بقیه اتفاق را خودتان توضیح دهید.

شمس: مسیر برگشت من از محل کار به سمت منزل از محدوده میدان صادقیه تا میدان پونک است. ساعت حول و حوش 5 بعدازظهر بود که نزدیک مرکز خرید پونک رسیدم. معمولاً هم اطراف مرکز خریدها و پاساژها پاتوق زنان و دختران بدحجاب است با یکی از این زنان بدحجاب مواجه شدم و مثل همیشه که بر حسب تکلیف دینی، با یک جمله به آرامی، امر به معروف می‌کردم به این خانم تنها یک جمله گفتم و آن این بود که «می‌شود حجابت را رعایت کنی» فقط و فقط همین یک جمله را گفتم که هنوز به نقطه آخر آن نرسیده بودم به یک باره، به سمت من حمله کرد و گلوی من را فشار داد و با دست دیگر شروع به چنگ انداختن به صورت من کرد. من هم که روزه بودم و هوا هم گرم بود احساس خفگی می کردم اما به هر طریقی که بود تلاش کردم بدن خودم را از دست‌های او جدا کنم.

این تو هستی که باید حجابت را برداری شماها چند نفری بیشتر نیستید!

فارس: یعنی هیچ صحبتی نکرد و در جواب امر به معروف به سمت شما حمله‌ور شد؟

شمس: نه، در حین حمله ور شدن به سمت من، فحاشی می‌کرد و می‌گفت که «آدمت می‌کنم، بی‌جا می‌کنی که به من حرف می‌زنی، کاری می‌کنم که دیگر جرأت نکنی به کسی بگویی حجابت را رعایت کن و...» بعد از اینکه خودم را از دست‌هایش جدا کردم به او پیشنهاد کردم که کانکس کلانتری آن سمت خیابان است، بیا برویم تو به خاطر حرف من از من شکایت کن و من هم از اینکه شما کتکم زدی شکایت می‌کنم هنوز جمله را به پایان نبرده بودم این بار بدتر از دفعه قبل به سمتم حمله ور شد و تلاش کرد چادر و روسری‌ام را از سرم بکشد هر چقدر او تلاش می‌کرد من هم مقاومت بیشتری می‌کردم حین این کار، بلند بلند فحاشی می‌کرد و می‌گفت «این تو هستی که باید حجابتو برداری، اینجا دیگه جای شماها نیست، این شماها هستید که باید از اینجا بروید، شماها چند نفری بیشتر نیستید، بمانید خودم چادر از سرتان می‌کشم و...» در این زمان دیگر صدای من هم بلند شده بود و تلاش می‌کردم که چادرم را روی سرم حفظ کنم و به لطف خدا هم این خانم نتوانست به هدفش برسد.

دوره امر به معروف گذشته است؟!

فارس: حوالی مراکز خرید معمولاً شلوغ است و پر رفت و آمد، کسی ناظر این اتفاق نبود که به کمک بیاید؟

شمس: چرا مردم بودند، حتی کانکس کلانتری هم در آنجا بود. اما مردم بیشتر رد می‌شدند و می‌رفتند تا اینکه وقتی زمان کشیده شدن چادر من شد و من صدایم بالا رفت یک آقایی از رهگذران آمد و آن خانم را از من جدا کرد و نجاتم داد. بعد از آن حدود بیست نفر دور ما جمع شده بودند که بیشتر آنها هم آقایان بودند. بعضی‌ها در همان حین، به جای اینکه نسبت به وضع فاجعه بار ظاهر آن خانم، معترض باشند به من یادآوری می‌کردند که دوره امر به معروف گذشته است و نباید به این خانم‌های با این ظاهر حتی نزدیک شد، خانمی به من می‌گفت «به تو چه ربطی داشته، هر کسی را در گور خود می‌خوابانند» آقایی می‌گفت « این زن اوضاعش معلوم است».

فارس: با این اوصاف، وضع جسمی شما در حال حاضر چطور است؟

شمس: با اینکه چند روز از ماجرا گذشته اما هنوز آثار کوفتگی آن در سر و گردنم وجود دارد.

فارس: گفتی که یک کانکس کلانتری هم آنجا بود یعنی مأموران کلانتری هیچ عکس العملی نسبت به این اتفاق نداشتند؟ 

شمس: نه، اصلاً! در تعجبم که نیروهای پلیس در آنجا پس چه نقشی دارند، مگر نه اینکه امنیت منطقه را باید تأمین کنند؟

فارس: نیروهای پلیس در کانکس حضور داشتند؟ شاید آن زمان در محل، حاضر نبودند؟

شمس: حضور داشتند همیشه یکی از نیروهایشان بیرون کانکس می‌ایستد و کشیک می‌دهد، آن روز پلیس که از موضوع، مطلع نبود اما شلوغی بیست نفری در خیابان را که می‌دید می‌توانست حداقل عکس العملی نشان دهد. این خانم به حدی رفتاری عجیب و غیرطبیعی داشت که حتی اگر یک سوزن در اختیارش بود چشمان من را درمی‌آورد چه برسد به اینکه وسیله دیگری برای حمله داشت معلوم نیست چه اتفاقی می‌افتاد. این خانم حتی زمانی هم که از دستش نجات پیدا کرده بودم فریاد می زد که «اگر یک بار دیگر ببینمت می کشمت، مگر یک بار دیگر نبینمت، زنده نمی‌گذارمت و...»

فارس: در موارد قبلی که امر به معروف و نهی از منکر داشتید، برخوردها چطور بود؟

شمس:من همیشه با خودم اقلام تبلیغاتی برای حجاب به همراه دارم سعی می‌کنم به آرامی آنها را تشویق به باحجاب بودن کنم اما تا به حال با چنین صحنه‌ای مواجه نشده بودم و این واکنش برای خودم خیلی عجیب بود.

فارس: خوب، ماجرا را تا اینجا گفتید که آقایی، شما را از دست این خانم نجات داد بعد از آن چه اتفاقی افتاد سراغ کانکس کلانتری رفتید؟

شمس: نه، تعدادی از مردم برای اینکه خطری دوباره از طرف آن خانم برای من نباشد من را تا منزل همراهی کردند ولی وقتی رسیدم خانه، خانواده به من گفتند که باید به سراغ کلانتری می‌رفتم و شکایت می‌کردم برای همین دوباره با خانواده به سمت محل اتفاق برگشتیم و سراغ کانکس کلانتری رفتم موضوع را توضیح دادم و از اینکه عکس‌العملی نشان نداده بودند گله کردم، آنها به من گفتند که حالا که این خانم رفته از چه کسی می‌خواهم شکایت کنم اما گفتم من شکایتم از مسئولان است نه از این خانم. پرسیدم گشت ارشادی که قبلاً روبروی این مرکز خرید می‌ایستاد کجاست؟ جوابم را این طور دادند که «دیگر گشت ارشاد جمع شده»؛ در حالیکه گشت ارشاد نقش بازدارندگی داشت. سربازی که در کانکس بود به من گفت که «ما فقط وظیفه داریم اینجا مراقب باشیم که دزدی انجام نشود»!

فارس: شما مسئول این اتفاق را چه کسی یا چه دستگاهی می‌دانید؟

شمس: بدحجاب‌ها وقیح شده‌اند باید کار فرهنگی بیشتری در جامعه صورت بگیرد. نباید به جایی برسیم که حکمی به نام امر به معروف و نهی از منکر را فراموش شده بدانیم تا هر کسی هر طوری که می‌خواهد در جامعه اسلامی عمل کند.

رابطه ی حجاب و استعمار

دیگر زمان آن گذشته است که اشغال و استعمار یک کشور صرفا از طریق تجاوزات و حمله ی نظامی ممکن باشد. استفاده از سلاح و پیاده کردن نیروی نظامی و... . امروزه سیاست مداران به این نتیجه رسیده اند که راه های کم هزینه تر و راحت تری هم وجود دارد و آن، گسترش فرهنگ خود در آن کشور بجای نیروی نظامی خود است. اینکه با استفاده از شبکه های ماهواره ای و پایگاه های اینترنتی و راه های بسیاری از این قبیل؛ فرهنگ منحط خود را بر مردم کشور مورد نظر تحمیل کنند و با تبلیغات گسترده و ترویج آن ،این فرهنگ را بر فرهنگ بومی آن منطقه (شاید نزدیک به 3000 ساله) غلبه دهند و بهتر جلوه دهند.


این امر؛ که در سال های اخیر نیز بیشتر بروز پیدا کرده است، در ایران از سال ها پیش در دست اقدام است و با نا امید شدن از کشتن فیزیکی جوانان ایران، دست به کشتن روحی و معنوی آنها زده اند. اینگونه اقدامات، درباره ی اکثر کشور های اسلامی نیز صورت گرفته است که گزارش زیر در مورد استعمار کشور الجزایر توسط فرانسه است:
فرانتس فانون، نویسنده ی فرانسوی در مورد تفکر استعمار گران (در مورد استعمار الجزایر بوسیله ی فرانسه) می نویسد: « هر چادری که دور انداخته می شود افق جدیدی را که برای استعمار ممنوع بوده در برابر او می گشاید و پس از دیدن هر چهره بی حجابی، امیدهای حمله ور شدن استعمار ده برابر می شود و دیدن در برخورد با زن محجبه یک طرفه است و طرف مقابل نمی تواند او را ببیند و زنی که دیده نمی شود تسلیم نمی گردد و خود را عرضه نمی کند.»
« اولین اقدام غیر فرهنگی که فرانسه در کشور الجزایر صورت داد، تلاش برای از بین بردن حجاب بود؛ و در این کار موفق هم شد، و هر چه (توانست) بدن زن الجزایری را بیشتر عریان کند، چنگـــــــــــال استعمار بیشتر به حلقوم الجزایر فرو رفت. اما مجداً زن الجزایری شخصیت خود را بازیافت و مبارزه علیه استعمار را آغاز گردانید.» [1]

مواظب باشیم در عرصه ی معنویت نیز، در مقابل استعمارگران بایستیم.


 منابع: 

 [1]. سالنامه زن، بهمن 1371، ص 43


دانشجوی سیاسی آزاد باید گردد!

دانشجوی سیاسی آزاد باید گردد!
علیرضا فقیر
متاسفانه در فضای جنبش دانشجویی مشاهده می‌شود برخی از تشکل‌های دانشجویی با برداشت غلط از مفهوم «دانشجوی سیاسی» دقیقا مورد خطاب نقد امام خامنه‌ای قرار می‌گیرند. چرا که با ورود آشکار یا پنهان خود به احزاب سیاسی _هرچند احزابی با برچسب ولایتمداری_ خواسته یا ناخواسته بازیچه جریان های سیاسی می‌شوند.

تریبون مستضعفین- علیرضا فقیر

ورود و حضور در فعالیت های دانشجویی، بخصوص در حوزه سیاسی بدلیل سطحی‌نگری ها و تصمیم گیری‌های مبتنی بر احساسات، گاها دچار آسیب‌ها و انحرافاتی می شود که اگر به موقع و دقیق وارد عمل نشوند، خسارت های جبران ناپذیر و انحرافاتی در تاریخ تشکل های دانشجویی را موجب می‌شود.

دانشجوی سیاسی از دست اشراف و احزاب و گروه های سیاسی آزاد باید گردد. اما «تحرک سیاسی در دانشگاه، واجب و لازم است. اصلا نباید از آن اجتناب کرد و نبایستی از آن ترسید، و نبایستی اجازه داد که خاموش بشود.»(۱)

لذا حضور فعالانه جنبش دانشجویی در عرصه سیاست ضرورتی غیرقابل انکار می باشد. اما نکته قابل توجه و تامل در این عرصه، قرائت ها و برداشت های مختلف از مفهوم «دانشجوی سیاسی» است که باعث انحرافات و آسیب هایی بر تشکل های دانشجویی می شود.

«دانشجوها باید سیاسی بشوند؛ یعنی فهم سیاسی پیدا کنند. فهم سیاسی غیر از سیاسی کاری و سیاسی بازی است، غیر از دستخوش جریان های سیاسی شدن است. اتفاقا فهم سیاسی باعث می شود آدم دستخوش جریان های سیاسی نشود…من همیشه روی این حرفم تکیه می کنم که دانشگاه باید سیاسی باشد تا فریب نخورد و‮ وسیله ای برای کسانی نشود که می خواهند سر به تن نظام نباشد.»(۲)‬‬‬‬‬‬

«مطالب را از بالا سر خطوط سیاسی و جناح بازی ها دیدن، همان چیزی است که من از دانشجوی بسیجی توقع دارم.»(۳)‬‬‬

«یکی‮ ‬دیگر‮ ‬از‮ ‬آفات،‮(جنبش‮ ‬دانشجویی) ‬به‮ ‬دام‮ ‬احزاب‮ ‬و‮ ‬گروه‮ ‬ها‮ ‬افتادن‮ ‬است؛‮ ‬که‮ ‬این‮ ‬را‮ ‬قبلا‮ ‬هم‮ ‬گفتم‮. ‬مواظب‮ ‬باشید؛‮ ‬اختاپوس‮ ‬خطرناک‮ ‬احزاب‮ ‬و‮ ‬گروه‮ ‬های‮ ‬مختلف‮ ‬به‮ ‬سراغتان‮ ‬نیاید‮ ‬و‮ ‬شما‮ ‬را‮ ‬به‮ ‬دام‮ ‬نیندازد.»(۴)‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬

متاسفانه در فضای جنبش دانشجویی مشاهده می‌شود برخی از تشکل‌های دانشجویی با برداشت غلط از مفهوم «دانشجوی سیاسی» دقیقا مورد خطاب نقد امام خامنه‌ای قرار می‌گیرند. چرا که با ورود آشکار یا پنهان خود به احزاب سیاسی _هرچند احزابی با برچسب ولایتمداری_ خواسته یا ناخواسته بازیچه جریان های سیاسی می‌شوند. مسلما این آفت با استقرار دولت جدید و کنش و واکنش های احزاب و گروه های سیاسی که همیشه سعی دارند تشکل های دانشجویی را به عنوان پایگاهی به ظاهرمستقل برای منافع خود حفظ کنند، بیش از پیش خواهد شد. در این میان تفاوتی بین گروه‌های سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب و به تبع آنها تشکل‌های همسو با آنها نخواهد بود، چرا که آنها با ایجاد موج‌های کاذب سیاسی تلاش دارند تشکل ها یا به عنوان بلندگوی آنها عمل کنند یا موضوعات صرفا سیاسی آنها را در صدر اولویت های خود قرار بدهند.

در این زمان است که آرمان خواهی و عدالت خواهی در منافع احزاب سیاسی مرتبط با تشکل دانشجویی خلاصه می‌شود.‮ فریادهای عدالت تشکل دانشجویی، تبدیل به بلندگوی سیاسی احزاب می‌شود. این امر باعث می‌شود تا احزاب و سیاستمداران از دانشجویان به عنوان ابزاری در جهت منافع حزبی خود استفاده کنند. ‬‬‬

گاها گفته می شود، حضور ما در احزاب و گروه های سیاسی، جدای از فعالیت های دانشجویی ما است، که این نوعی خودفریبی است. چرا که جنبش دانشجویی باید فارغ از هرگونه تمایلات حزبی و سیاسی فریاد عدالت و مطالبه خود را براساس نیازهای اصلی جامعه و نه موضوعات حاشیه ای گروه های سیاسی و احزاب بزند.

محل اخذ تحلیل ها و نتیجتا مطالبات جنبش مستقل دانشجویی نباید گروه های سیاسی، نهادهای امنیتی و رسانه های خبری باشند؛ بلکه دانشجویان باید با تعمق در اسلام ناب مبتنی بر نیازهای واقعی کشور و مردم و براساس منویات صریح امام خامنه ای مسائل را تحلیل و مطالبات آرمانی خود را براساس آن شکل بدهد.

از سوی دیگر برخی از تشکل های دانشجویی نیز، به اسم حمایت از دولت _ هرچند دولتی پاک_ وارد‮ ‬بدنه دولت‮ ‬شده، و از وظیفه خود یعنی نقد و مطالبه از مسئولین باز می مانند. مسلم است ورود به بدنه دولت، آن هم توسط تشکل های دانشجویی، استقلال را از آن ها خواهد گرفت. و دیگر این تشکل و دانشجو بجای مطالبه از مسئولین دولتی، به توجیه اشتباهات دولت خواهد پرداخت و بجای فریادزدن آرمان ها، دچار محافظه کاری های مذموم می شود. و‮ ‬دیگر‮ ‬نخواهد‮ ‬توانست‮ ‬آنگونه‮ ‬که‮ ‬باید‮ ‬مطالبه‮ ‬خود‮ ‬را‮ ‬از‮ ‬مسئولین‮ ‬انجام‮ ‬بدهد،‮ ‬چرا‮ ‬که‮ ‬او‮ ‬دیگر‮ ‬وابسته‮ ‬و‮ ‬وامدار‮ ‬آن‮ ‬مسئولین‮ ‬شده‮ ‬است‮. در اینجاست که این تشکل های دانشجویی بجای اینکه به رسالت خود یعنی «تصمیم سازی» بپردازند، به حوزه ی انحرافی تصمیم گیری وارد می شوند.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬

در نهایت باید گفت همانقدر که حزبی شدن وسیاسی شدن تشکل های دانشجویی اشتباه است، که دولتی شدن و ورود به بدنه دولت و‮ ‬این‮ ‬انحرافاتی‮ ‬است‮ ‬که‮ ‬جنبش‮ ‬دانشجویی‮ ‬را‮ ‬از‮ ‬رسالت‮ ‬خود‮ ‬باز‮ ‬می‮ ‬دارد‮.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬

تشکل های دانشجویی که کار ویژه مخصوص و منحصربفرد خود را دارند، باید براساس نگاهی آرمانگرایانه با رصداصلی ترین موضوعات کشور و تعمیق در آنها بدون پرداختن به حواشی و موضع انفعال ضمن حمایت از دولت جمهوری اسلامی مطالبات آرمانی خود را بدون سرسوزنی عقب نشینی از مسئولین انجام بدهد.

نهایتا اینکه جنبش دانشجویی باید با بصیرت، و به دور از محافظه کاری های مرسوم، وامدار هیچ حزب، گروه و دولتی نشوند و‮ با تاسی به بیانات امام خامنه‌ای در عرصه سیاست حضور هوشمندانه و فعالانه داشته باشد و فریادهای عدالت خود را تنها برای آرمان های انقلاب اسلامی بزنند.‬‬‬

۱٫ بیانات امام خامنه ای ۱۳۷۶/۱۲/۶
۲٫ بیانات امام خامنه ای ۱۳۷۸/۶/۲۷
۳٫ بیانات امام خامنه ای۱۳۷۶/۷/۱۴
۴٫ بیانات امام خامنه ای ۱۳۷۶/۹/۱

بهشت و جهنم ما را ویرانه کردند!

بهشت و جهنم ما را ویرانه کردند!











159

من و خیلی ها بهشت و جهنم را در این نمایشگاه شناختیم و فقیر و غنی را اینجا بر روی تارک سنگ های تراش خورده ی عل اکبر صنعتی دیدیم جذابیتی که همیشه عاشقانه نظر من را سمت خود جلب می کرد. 

اما امروز نما یشگاه فاخر پدر مجسمه سازی ایران در اوج مظلومیت و محجوریت در گوشه پر تردد ترین میدان تهران بصورت ویرانه ای تبدیل شده است و انگار نه انگار که بی شک یکی از آثار و بناهای ملی خود را به فراموشی سپرده ایم و حتما باید اتفاق خاصی بی افتد تا مردم تهران قدر این آثار ملی خود را بداند.

خانم ، ما “عروسک” استخدام می کنیم

خانم   ما “عروسک” استخدام می کنیم

در رشته مورد علاقه ام که به نوعی با تحقیق و پژوهش عجین است مشغول به تحصیل شدم ، در پایان ۴سال بر اساس واحدهایی که باید می گذراندم باید در یک آزمایشگاه  ۲ماه دوره کارآموزی را می گذراندم .

با معرفی یکی از آشنایان به یک مجموعه بزرگ غذایی- بهداشتی  به عنوان کارآموز معرفی شدم ،در موعد مقرر در دفتر مدیر کارخانه آماده شدم و پس از یک مصاحبه کوتاه وارد فضای کارخانه شدم از آنجا که کارخانه خیلی بزرگ بود و البته در حال تعمیر با کلی پرس و جو به آزمایشگاه شیمی رسیدم ،اما مدیر آزمایشگاه از بابت هماهنگی لازم جهت گذراندن دوره کارآموزی اظهار بی اطلاعی کرد؛مدیر هم پس از بازگشت پاسخگو نبود ، بعد از چند روز از طریق فردی که معرفم بود علت را جویا شدم ،گویا دلیل پیچاندنم”چادرم”بود؟!

بالاخره در یک کارخانه نیمه خصوصی داروسازی به عنوان کارآموز مشغول شدم.آزمایشگاه شیمی آن دارای ۱۲پرسنل بود که تنها ۱نفر آقا و ۱نفرخانم  این مجموعه دارای تحصیلات شیمی بودند، با علاقه فراوان در این مجموعه مشغول به کار شدم به خصوص اینکه  کارمند خانم  آزمایشگاه هم با حضور من از تنهایی درآمده بود .

البته بر اساس کارم دو نفر پرسنل شیمیدان مجموعه بر کارم نظارت داشتند و کارهای روزمره ام را برنامه ریزی می کردند و در عین حال نیز گوشزد کرده بودند که هر زمان که این دونفر مرخصی بودند من هم مرخصی بگیرم و در آزمایشگاه حاضر نشوم. خوشبختانه مدیرا ن آزمایشگاه از کارم راضی بودند و وعده دادند که با توجه به نیاز کارخانه به کارشناس شیمی به استخدام داروسازی درخواهم آمد با نمره ۷۵/۱۹ به این دوره پایان دادم ،اما بعد ار ارائه مدرک کارشناسی با استخدام ام مخالفت شد علت را جویا شدم  کارمند خانم آزمایشگاه دلیل را اینگونه بیان کرد : ار آنجا که شما در آزمایشگاه مشغول کار خودت بودی و با بقیه گل نگفتی و گل نشنیدی با عنوان” امل بودن” از نظر ۱۰ نفر کارمند آزمایشگاه برای کار در آزمایشگاه ردصلاحیت شدید؟!

حجاب -  پوستر حجاب-  پوستر چادر -  حجاب برتر -  بدحجابی در ایران -   بدحجابی-  دختران چادری-  مراکز تحقیقاتی-  استخدام دختران-  آزمایشگاه-  بی حجاب-  عکس حجاب-  حجاب زن-   شرایط استخدام-  آگهی استخدام-  بازار کار

برای دریافت پوستر با کیفیت کلیک کنید

خلاصه بعد از یکسال با تکمیل فرم استخدام نیرو در داروسازی مذکور مجددا برای مصاحبه حاضر شدم و جواب مسوول نیروی انسانی داروسازی این بود: “خانم ما عروسک استخدام می کنیم.”؟!

و این حکایت همچنان باقی است در مراکز مختلف تحقیقاتی بصورت موقت به کار پژوهش مشغول شدم .اما  در تلاشی که برای استخدام در یک شرکت دولتی و دو نهاد خصوصی با وجود داشتن رزومه تحقیقاتی قابل قبول داشتم در جریان مصاحبه موفقیتی کسب نکردم و در جواب اینکه “اگر بدون چادر در محل کار حاضر می شوید” آنجا را ترک می کردم ….

جالب اینکه رعایت حجاب اسلامی جزو قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بشمار می رود و پوشش چادر بعنوان فرهنگ ایرانی – اسلامی و عرف جامعه محسوب می گردد اما با تمام این اوصاف قانون نانوشته ای در شرایط استخدامی جمهوری اسلامی ایران نوشته شده است  با این عنوان که خانم چادری استخدام نمی کنیم .

متاسفانه عده ای از دوستان چادری ام ترجیح دادند که با کنار گذاشتن چادرهایشان، نمره قبولی در مصاحبه استخدامی را اخذ کنند . چرا؟؟

پ.ن:این مطلب توسط خانم اکبری که یکی از مخاطبان سایت می باشد ارسال شده است.شما نیز می توانید در صورت لزوم دغدغه های خودتون را از طریق سایت برای من بفرستید. در آخر لازم به ذکر است انتشار این مطلب بدین معنا نیست که موافق اشتغال زنان  در هر فضایی هستم  بلکه این مطلب انتقادی است به وضعیت اسفناک پوشش زنان در محیط کسب و کار ایران است .

همین مطلب در : خبرگزاری فارس ، رجا نیوز ، عمارنامه ، بولتن نیوز ، جهان نیوز ،  مشرق نیوز ، ۵۹۸ ، عماریون ،  تعامل، تریبون ،  خبرگزاری دانشجو ، پارسینه،جنوب نیوز ، حزب الله سایبر ، باشگاه خبرنگاران ،  تهران پرس ، جام نیوز ،  نامه نیوز، ولی امر ،  قانون ، قم فردا ، ابنا ،  افکار نیوز ، شریان ، یزد رسا ،  اول نیوز ، پارسیک ، ندای انقلاب ، افق نیوز  ،انعکاس ، اصولگرا

منبع: www.teribon.ir


سازوکار مردمی کردن مبارزه با فساد کجاست؟

سازوکار مردمی کردن مبارزه با فساد کجاست؟
علی الهیاری
برای مبارزه با فساد، یکی از مهمترین راه‌ها، ورود گسترده عموم مردم در این جهاد مقدس است. باید یک عزم و اراده‌ی جدی برای «مردمی‌کردن مبارزه با فساد» به وجود آید. ساز و کار ورود مردم به مبارزه نفس‌گیر با فساد از ابعاد مختلفی باید سنجیده و بسترسازی شود. بدون ورود عموم مردم هیچ شانسی برای مبارزه با باندهای پیچیده فساد وجود ندارد.

علی الهیاری-انتخابات ۹۲ با شکوه تمام گذشت. در میانه‌ی بحث‌ها و هیاهوهای سیاسیون و رسانه‌ها، اتفاقی افتاد که دیده نشد. در مستند اول آقای جلیلی (ائتلاف ۱ + مردم) فردی نوشهری صحبت می‌کند و در میانه‌ی سخنانش از مافیای قاچاق چوب سخن می‌گوید. «اما جنگلبانی نوشهر در اقدامی عجیب و بجای پرداختن به اصل موضوع و اقدام علیه مافیای قطع درختان، حسین اسلامی ـ دامدار افشاگر در فیلم ـ را از حضور در جنگل، منع و ضمن تخریب اصطبل دام‌های وی، او را با جریمه مالی روبرو کرده و برخی اموال وی را مصادره کردند» . سازندگان جوان مستند تصمیم می‌گیرند به همین بهانه مستند مافیای چوب را بسازند.

اما آن مسئله حیاتی و مهمی که در سر و صدای قبل و بعد از انتخابات و جنجال‌های رسانه‌ها گم شد، حمایت از حقوق مستضعفین و مبارزه با فسادی است که در حوزه‌ها و عرصه‌های گوناگون مانع پیشرفت و حرکت به سمت آرمان‌های انقلاب می‌شود. فارغ از اینکه ادعاهای این دامدار نوشهری چقدر درست باشد – که نوع برخورد خشن با او نشاندهده‌ی مهم بودن ادعاهایش است-،چه کسی باید از حق وی و امثال وی دفاع کند؟ چه کسی باید در برابر ظلم‌های کوچک و بزرگ بایستد؟ فضای انتخابات مانع دیدن این ظلم‌ها شد. در حالی که قدرت و سیاست ابزاری است برای احقاق حق مردم و مبارزه با انواع فسادها و ظلم‌ها. اگر این نباشد مشروعیت ندارد (+).

مبارزه با فساد بسیار جان‌فرساست و بسیار جرأت می‌خواهد. «جرأت در مقابله‌ى با فساد. مقابله‌ى با فساد خیلى کار سختى است. یک وقتى بنده گفتم که این اژدهاى هفت سرِ فساد را به این آسانى نمیشود قلع و قمع کرد»(+). حتی اگر مسئولین قوای مختلف جدیت، عزم و اراده جدی مبارزه با فساد داشته باشند –که متاسفانه چنین عزم و خواستی بسیار کم دیده می‌شود-، به همین راحتی ممکن نخواهد بود. علاوه بر اصلاح افراد، ساختارها و ساز و کارهای دستگاه‌های قوای مختلف برای مبارزه با فساد، یکی از مهمترین راه‌ها، ورود گسترده عموم مردم در این جهاد مقدس است. باید یک عزم و اراده‌ی جدی برای «مردمی‌کردن مبارزه با فساد» به وجود آید. ساز و کار ورود مردم به مبارزه نفس‌گیر با فساد از ابعاد مختلفی باید سنجیده و بسترسازی شود. بدون ورود عموم مردم هیچ شانسی برای مبارزه با باندهای پیچیده فساد وجود ندارد.

پیش از این نیز گفته‌ام بزرگترین خلاء در جمهوری اسلامی عدم شکل دادن فرهنگ و ساز و کار مناسب برای ورود مردم به عرصه‌ی مبارزه با فساد-به عنوان یکی از مهمترین عرصه‌های فریضه‌ی امر به معروف و نهی از منکر- است. از فرهنگ‌سازی مناسب، عمیق‌کردن نگاه‌ها به فریضه‌ی امر به معروف و رعایت اولویت‌ها، ارائه‌ی الگوهای مناسب از مطالبات مردمی برای حرکت به سمت آرمان‌های انقلاب و مبارزه با فساد، طراحی بسترهای قانونی همه‌جانبه و با ایمان کامل به ورود مردم و … از الزامات این فضاست.

اما امروز دنیای مدرن تنها به واسطه‌ی رسانه “معنا” می‌یابد. رسانه به تبعش با عمق بسیاری به زردیسم تعلق خاطر دارد. قریب به اتفاق رسانه‌ها می‌خواهند با پرداختن به موضوعات سطحی، مبتذل و حاشیه‌ای حیات خود را ادامه دهد. رسانه‌های این روزگار مشغول جنجال و بزرگ کردن مسائل بی‌اهمیت و نادیده گرفتن مهمترین مسائل روز! و حق در میان ذبح خواهد شد آنگونه که مستضعفین بر زمین می‌افتند. از مهمترین الزامات ورود جدی و پیگیر به مبارزه با فساد، وجود رسانه‌ای عدالت طلب و حامی حقوق مردم است. شکستن فضای زرد و اشرافی رسانه‌های مختلف از جناح‌های گوناگون سیاسی از ضروریات و اولیات ورود به مبارزه با فساد است.

این حلقه‌ها اگر به هم بپیوندند زنجیر محکمی برای مبارزه با فساد را شکل خواهند داد. که مبارزه با فساد قدم اول رسیدن به دوران عدالت و پیشرفت است.

منبع :  www.teribon.ir


فیلترینگ در کدام کشور بیشتر است؟

فیلترینگ در کدام کشور بیشتر است؟
بسیاری از کاربران اینترنت کشور از میزان فیلترینگ سایت‌ها گله داشته و بر این باورند که حجم سایت‌های فیلتر شده بالا است اما این که در کشورهای دیگر وضعیت فیلترینگ به چه شکل است و کدام کشورها در این زمینه سردرمدار محسوب می‌شوند هم نکته‌ای است که جای توجه دارد.

بیشترین سایت‌ها در کدام کشور فیلتر می‌شوند؟بی‌شک برای شما هم پیش آمده که در هنگام جستجوهای اینترنتی خود با عبارت«با استناد به قانون جرایم رایانه ای دسترسی به تارنمای فراخوانده شده امکان پذیر نمی باشد» مواجه شوید.

این عبارت که مخصوص سایتهای فیلتر شده است از نوروز سال ۸۹ با معرفی صفحه‌ای به نام پیوندها همراه شده و به این ترتیب شما پس از برخورد با یک تارنمای پالایش شده با لیستی از سایت های مفید مواجه می شوید.

در حال حاضر اگرچه کاربران نسبت به فیلتر شدن اشتباهی برخی سایت ها و یا بالا بودن حجم سایت های پالایش شده گلایه هایی دارند اما به هر صورت محدودیت‌های اینترنتی تنها مختص ایران نیست و کشورهای مختلف دنیا در این زمینه اقدامات و راهکارهای مختلفی در نظر گرفته‌اند.

سایت پیوندها در یکی از بخش های خود به مرور محدودیت‌های اینترنتی در کشورهای دیگر پرداخته است.

بنا بر اعلام این سایت: در کشور چین که مقام اول جهان از نظر تعداد کاربران اینترنت را داراست، نظارت گسترده ای بر محتوای اطلاعات سیاسی صورت می گیرد و کنترل جدی بر عقاید و اندیشه های متضاد با حکومت کمونیستی چین در وب حاکم است و به این منظور “پلیس اینترنت” در این کشور نیز با این هدف شکل گرفته است.

اما عمده دلایل فیلتر کردن اینترنت در کشورهای مختلف را می‌توان در چهار تقسیم بندی کلی گنجاند: “مسائل سیاسی”، “مسائل اجتماعی”، ” مسائل امنیتی” و “مسائل اخلاقی”.

آنچه باعث تفاوت مبنایی هر کشور برای فیلترینگ می‌شود، ارزش‌های بنیادین مورد توجه در هر مقوله در آن کشورها است. در مجموع می‌توان گفت تعداد کشورهایی که در منطقه و جهان به نحوی با مساله فیلترینگ و سانسور در اینترنت مواجه هستند نسبتاً قابل توجه است.

کشورهایی مانند سوئد، فرانسه وآلمان در قاره اروپا و کشورهایی مانند هند، عربستان، کره جنوبی، مالزی و در مجموع آسیا به عنوان بزرگترین قاره دنیا و نیز کانادا دارای گسترده‌ترین میزان تنوع فیلترینگ به شمار می روند و در نهایت گسترده‌ترین فیلترینگ تارنماهای اینترنتی دنیا مربوط به کشورهای کره‌ی شمالی، چین و عربستان است که تنها بخش کوچکی از تارنماهای ملی خود را برای دسترسی عموم فعال کرده‌اند.

گزارش زیر بر تجارب دیگر کشورها در امر فیلترینگ و محدود کردن اینترنت مروری اجمالی دارد.

آمریکا

محدودسازی دسترسی کاربران به محتوای اینترنت در ایالات متحده‌ی آمریکا از نظام قانونی ویژه‌یی برخوردار است ولی به روشهای کاملاً حرفه‌یی و نامحسوس صورت می‌گیرد و از دسترسی اقشار مختلف جامعه به برخی تارنماهای خاص جلوگیری می کند. در این میان، سیاستهای کلان ایالات متحده در عرصه‌ی بین‌المللی نیز تاثیرگذار است.

در آغاز دوران رشد چشمگیر اینترنت در دهه ی ۹۰ و افزایش تصاعدی محتوا در آن، والدین آمریکایی تحت تاثیر چند مورد منتشر شده از اینترنت در رسانه‌های بزرگ، از دسترسی فرزندانشان به اینترنت به هراس افتادند و فشاری را آغاز کردند که منجر به تصویب “قانون نزاکت ارتباطات” ( Communications Decencey Act) در کنگره آمریکا شد. این قانون، فیلتر و مسدود ساختن محتویات “غیر اخلاقی” را مجاز دانسته است.

به دنبال تصویب این قانون، شرکت‌های سازنده نرم افزارهای امنیتی برای رایانه‌ها و شبکه‌ها، برنامه‌های فیلترینگی را عرضه کردند که یا در مبدا خدمات اینترنتی یعنی شرکتهای “رسا” ISP و یا بصورت مجزا توسط شرکتها یا کاربران عادی بر روی رایانه‌ها نصب می شوند.

بسیاری از شرکتهای تولیدکننده برنامه‌های امنیتی تمایل ندارند برنامه هایشان را تحت عنوان “سانسور افزار”( Censorware) معرفی کنند. با توجه به جنبه منفی این عنوان، آنها عناوینی چون فیلترینگ را ترجیح می دهند. سانسور افزارها می توانند با یافتن کلماتی خاص در یک آدرس اینترنتی دسترسی به آن تارنما را مسدود کنند یا حتی در نمونه های پیشرفته‌تر، محتوای تارنماها را نیز برای یافتن کلید واژه ها و تصاویر تعیین شده کاوش کنند.

اروپا

اما قصه فیلترینگ در اروپا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا، داستان دیگری دارد؛ که در ادامه به فیلترینگ و محدودیت اینترنت در کشورهای فرانسه، انگلیس، ایتالیا و آلمان پرداخته خواهد شد:

فرانسه

فرانسه به عنوان کشوری با تمدن و فرهنگ کهن، برای حفظ ارزش‌های فرهنگی خود، نتایج موتورهای جست‌وجوی اینترنتی از جمله گوگل Google را دستکاری کرده و به زعم خود، آن را بومی می کند. علاوه بر این، با وجودی که تصمیمات اصلی و عمده پیرامون آزادی بیان در اینترنت و حفظ حریم خصوصی افراد در این عرصه، توسط اتحادیه اروپا اتخاذ می‌شود، اما کشور فرانسه یکی از معدود اعضای این اتحادیه است که در پذیرش آنها مقاومت زیادی کرده و سعی دارد قوانین خود را اجرا کند.

در بحث نظارتی نیز، کشور فرانسه با تصویب قانون LSQ در سال ۲۰۰۱، کلیه ISPهای این کشور را موظف کرد تا فعالیت‌های اینترنتی و پیام‌های پست‌الکترونیک مشتریان خود را حداقل به مدت یک سال، ذخیره و نگهداری کنند. همچنین این قانون به قضات و پلیس این کشور اجازه می‌داد تا در پیام‌های شخصی کاربران به منظور کشف یا اثبات جرم، به تفحص بپردازند. این کشور نزدیک به ۲۲ میلیون کاربر اینترنت دارد که یک سوم جمعیتش را تشکیل می‌دهند.

انگلیس

در اکثر کشورهای اروپایی از جمله “انگلیس” فیلترینگ بیشتر بر روی مسائلی مانند پورنوگرافی کودکان، نژاد پرستی و مسائل تروریستی اعمال می شود.

یک سازمان غیردولتی و غیرانتفاعی در انگلستان به نام “بنیاد نظارت بر اینترنت” (Internet Watch Foundation)، فهرستی از تارنماهای غیراخلاقی را تهیه کرده و بر اساس آن، دسترسی ۹۸ درصد از کاربران اینترنت در انگلستان به این تارنماها مسدود شده است.

ایتالیا

گفته می‌شود که فیلترینگ و سانسور محتوای اینترنت در کشور ایتالیا بسیار رایج است. این محدودسازی از دسترسی عموم مردم به محتوای تارنماهای خاص و حتی برخی شبکه‌های تلویزیونی جلوگیری می‌کند. بر اساس آمارهای “گزارشگران بدون مرز”، با وجودی که ایتالیا پایین‌ترین رتبه‌ی آزادی رسانه‌ها در میان کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا را دارد و به عنوان کشور “تقریباً آزاد” شناخته می‌شود، اما قوانین ویژه‌یی برای کنترل محتوای رسانه‌ها و اینترنت در ایتالیا به تصویب رسیده‌اند.

در ایتالیا همچنین یکی از قسمتهای یک مجموعه‌ی تلویزیونی که استفاده از مواد مخدر در پارلمان این کشور را به تصویر می‌کشید، سانسور و از پخش آن جلوگیری شد.

آلمان

فیلترینگ اینترنت در آلمان، بر اساس قانون فدرال صورت می‌گیرد و در مواردی خاص، دادگاههای این کشور رای به مسدود شدن برخی تارنماها می‌دهند. با این حال، آلمان کشوری است که مسدودسازی محتوای سیاسی در آن به وفور دیده می‌شود. نمونه‌یی از محتوای سیاسی مسدود شده توسط آلمان برای کاربران اینترنت، عبارات و کلیدواژه‌هایی است که به “نفی هلوکاست” مربوط می‌شوند.

کاربران اینترنت در کشور آلمان اغلب نمی‌توانند به محتوای مقالات و نوشته‌هایی که به نفی هلوکاست می‌پردازند دسترسی داشته باشند. در اوایل سال ۲۰۱۰ میلادی نیز یک قانون فدرال برای مسدودسازی دسترسی به محتوای غیراخلاقی در آلمان به تصویب رسید.

کانادا

کشور کانادا یکی از ۱۰ کشور برتر در زمینه ارتباط اینترنتی‌ است. تمامی قوانین مربوط به کنترل محتوا در این کشور مربوط به مبارزه با تروریسم است و پس از واقعه ۱۱ سپتامبر شدت یافته است؛ ISP ها بر طبق قانون این کشور موظف به ثبت اطلاعات تمامی فعالیت‌های اینترنتی کاربران به مدت ۶ ماه هستند. این مساله مخالفت‌هایی را از میان گروه‌های مختلف به همراه داشته و این افراد آن را نوعی نقض حریم شخصی توسط قوانین دولتی می‌شمارند.

چین

در بخشی از تحقیقی که در دانشکده حقوق دانشگاه “هاروارد” در آمریکا در زمینه فیلتر کردن تارنماهای اینترنتی انجام شد، مشخص شد کشور “چین” در صدر جدول فیلترینگ تارنما های اینترنتی قرار دارد این در حالی است که چین با ۱۴۰ میلیون کاربراینترنتی در صدر بالاترین کاربران اینترنتی در دنیا قرار دارد.

از جمله مواردی که دولت چین به آن حساس است، می‌توان به استقلال تایوان و تبت، خشونت پلیس، واقعه تاریخی میدان “تیانمن” در ۱۹۸۹‬، پورنوگرافی، تارنماهای “بی بی‌سی” و “ویکی پدیا” اشاره کرد. گفته می‌شود چین اخیراً شیوه خاصی از فیلترینگ را در تارنما “گوگل” اعمال می‌کند.

به این نحو که موتور جستجوگر گوگل بنا به تقاضای مقام های چین از ارائه برخی تارنماها در جستجوهای کاربران چینی خودداری می‌کند. یعنی ممکن است جستجوی واژه‌ای که در چین ناممکن و بی‌نتیجه است در مکان جغرافیایی دیگری نتایج بسیار متفاوتی داشته باشد.

عربستان سعودی

عربستان یک و نیم میلیون کاربر اینترنتی دارد که دو سوم آن را زنان تشکیل می‌دهند. با توجه به گستره وسیع تارنما‌های سانسور شده اعم از مذهبی، سیاسی، جنسی عملا دسترسی به بسیاری از تارنما‌ها قطع شده و تنها دسترسی محدود به برخی از منابع و مراجع آزاد است.

واحد خدمات اینترنت یا (Internet Services Unit (ISU نهادی است که وظیفه فیلتر کردن را در این کشور بر عهده دارد. تارنماهای فیلتر شده در عربستان علاوه بر تارنماهای غیراخلاقی، برخی تارنماهای مذهبی، پزشکی، فکاهی، فیلم و موسیقی را نیز شامل می‌شوند.

بررسی ها نشان می‌دهد که تارنماهای غیر اخلاقی بیش از سایر تارنماها فیلتر می‌شوند و در مجموع حدود ‪۸۶‬ درصد از تارنماهای غیر اخلاقی در عربستان غیرقابل دسترس هستند.

هندوستان

این کشور تقریبا بیش‌ترین تارنما‌های خبری و مطبوعاتی را در آسیا داراست. ضمن اینکه جنگ مجازی بین این کشور و کشور پاکستان سال‌هاست که جریان دارد و هکرهای دو کشور وب‌تارنما‌های یکدیگر را مرتبا تهدید می‌کنند. موارد مورد فیلتر در این کشور شامل افترا و اتهام، شرط‌بندی، نژادپرستی، تروریسم و سوءاستفاده از کودکان و موارد مشابه دیگر است.

موارد کنترل دیگر در این کشور کافی‌نت‌ها هستند که بر طبق قانون موظفند تا شماره ملی و آدرس پستی کاربران را ثبت نمایند. همچنین کافی‌نت‌ها ملزم به نصب برنامه‌های فیلترینگی هستند که بر طبق قانون تارنما‌ها را فیلتر می‌کند.

ایران آبروی جهان اسلام را خرید/غرب به دنبال درگیری و بحران در خاورمیانه

رئیس نهضت العلماء اندونزی در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد:
ایران آبروی جهان اسلام را خرید/غرب به دنبال درگیری و بحران در خاورمیانه

رئیس نهضت العلماء اندونزی نقش جمهوری اسلامی در منطقه و جهان را مهم و اثرگذار خواند و گفت: ایران آبروی جهان اسلام را خریده است.

خبرگزاری فارس: ایران آبروی جهان اسلام را خرید/غرب به دنبال درگیری و بحران در خاورمیانه

  ادامه مطلب ...

ضرب و جرح جوان بسیجی توسط اراذل و اوباش+عکس و اسناد پزشکی

ارسال به دوستان

ضرب و جرح جوان بسیجی توسط اراذل و اوباش+عکس و اسناد پزشکی

جوان ۲۳ ساله بسیجی که برای جلوگیری از زورگیری با اراذل و اوباش درگیر شده بود، توسط این افراد مورد اصابت چندین ضربه چاقو و ساطور قرار گرفت و به شدت مجروح شد.

خبرگزاری فارس: ضرب و جرح جوان بسیجی توسط اراذل و اوباش+عکس و اسناد پزشکی

به گزارش خبرنگار حوادث خبرگزاری فارس، شب 21 خردادماه طی یک فقره زورگیری در بلوار دریا - پارک دلاوران، جوان 23 ساله بسیجی که برای کمک به دو نوجوان وارد ماجرا شده بود توسط چند نفر از اراذل و اوباش مورد اصابت چندین ضربه چاقو و ساطور قرار گرفت و به شدت مجروح شد.

فرد حادثه دیده به نام سعید-ز درخصوص وقوع حادثه به خبرنگار حوادث فارس گفت: شب ولادت امام حسین(ع) بود که بعد از هیئت به قصد رفتن به خانه با خودرو در بلوار دریا در حال حرکت بودم که در حاشیه پارک دلاوران متوجه شدم چند نفر درحال زور‌گیری و آزار و اذیت دو نفر از نوجوانان هیئت ما هستند.

وی در ادامه گفت: برای پیگیری و کمک از ماشین پیاده شده به جلو رفته که وقتی آن‌ افراد متوجه شدند من بسیجی هستم با من درگیر شدند و با صدا کردن چند نفر دیگر از داخل پارک آن‌ها هم با سلاح سرد به من حمله‌ور شدند و ضربات زیادی به ناحیه کمر، سر و دست من با سلاح‌های همچون قمه، ساطور و چاقو زدند.

این افراد نزدیک به 10 نفر بودند و تعدادی از آنها که قمه در دست داشتند در حالت مستی بودند؛ من بر اثر شدت ضربات به زمین افتادم و می‌شنیدم که آنها می‌گفتند در حال مرگ است، در همین حال به خودرویی که برای کمک به من توقف کرده بود حمله کردند و با تهدید سلاح‌سرد آن فرد را از آن منطقه دور کردند.

وی در ادامه اظهارات خود گفت: به سختی از جای خود بلند شده و به سمت هیئت حرکت کردم و وقتی دوباره خواستند به من حمله‌ور شوند آن دو نوجوان که برای آوردن کمک رفته بودند به همراه بچه‌های هیئت رسیدند و اراذل و اوباش با دیدن آن‌ها متواری شدند

وی در خصوص مصدومیت خود گفت: بچه‌های بسیج من را به بیمارستان بهمن در فاز یک شهرک غرب رساندند، 6 ضربه چاقو به کمرم و چندین ضربه به سر و دست من وارد شده است و دو ضربه از این ضربات یکی به کنار نخاع و دیگری از زیر قلبم رد شده است.

سعید در ادامه گفت: دو نفر از ضاربین اصلی به نام‌های (عرشیا.ر) و (پوریا.ت) توسط عوامل پایگاه شهید فخار مقدم حوزه 107 بیت‌المقدس شناسایی و با همکاری مأمورین کلانتری 134 شهرک ‌قدس دستگیر شده‌اند و روز گذشته به دادسرای سعادت‌آباد شعبه 11 آورده شدند که متأسفانه سریعاً با گذاشتن وثیقه 15 میلیون تومانی آزاد شدند.

اشخاصی هم از طرف این اراذل و اوباش با مراجعه به پایگاه و محل سکونتم اعلام می‌کنند در صورت عدم رضایت آزارم خواهند داد.

وی از مسئولین خواست با این افراد که به صورت آزادانه در زمینه حمل سلاح سرد و آزار و اذیت مردم اقدام می‌کنند توجه بیشتری داشته باشند تا این افراد نتوانند دوباره به تهدید و اعمال مجرمانه خود بپردازند.


انتخابات 24 خرداد دروغ فتنه‌گران 88 را ثابت کرد/ رسانه ملی امتحان خود را خوب پس داد

آیت‌الله صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:
امام جمعه موقت تهران‌ با اشاره به اینکه مهم‌ترین اثر انتخابات تودهنی به فتنه‌گران 88 بود، گفت: رسانه ملی امتحان خود را در این انتخابات خوب پس داد.
 
ادامه مطلب ...