آقای مسعود ده نمکی در وبلاگ خود نوشته است:آقای هاشمی! می دانید چرا کسی سطل آشغال آتش نمی زند!


پیام آقای هاشمی بعد ار انتخابات اخیر  مبنی بر سلامت کامل انتخابات برای کسانی که چهار سال پش با پیام همسر مکرمه ایشان  و همفکرانشان قاعده بازی مردم سالاری را به هم زدند و به جای تبریک به رقیب به آتش افروزی پرداختند  شگفت انگیز است.

 نه فقط  حضرت ایشان بلکه عموم کسانی که  پرچم مدارا و تسامح و تساهل و دموکراسی و تحمل مخالف  و روشنفکری را مانند چماق بر سر منتقدین خود می کوبند  تعریف دوگانه ای از دموکراسی دارند. در منظر این دوستان اگر نامزد پیروز فرد  مورد نظر آنها باشد ایران بهترین شکل دموکراسی را دارد و اگر نامزد پیروز رقیب یا مخالف آنها باشد تقلب و مهندسی آرا نام می گیرد.

اساسا این گروه همه چیزشان شبیه هم است در حوزه های فرهنگی و اجتماعی و حوزه اندیشه هم اینگونه رفتار می کنند مثلا در همین سینما اگر فیلم مد نظر آنها بفروشد می گویند مخاطب اندیشمند و فرهیخته ولی اگر فیلم از آن فرد هم فکر آنها نباشد می گویند فیلم  عوام  پسند  است و مردم ساده  پسندند.

اگر در مطالب و ابراز نظرشان توهین و فحش باشد می گویند آزادی بیان است  ولی اگر چواب بدهی می گویند هوچیگری و نقد ناپذیری.

اگر سوال کنند اسمش آزادی اندیشه است ولی اگر سوال کنی می گویند تفتیش عقاید است.

اگر سطل آشغال آتش  و بانک و اتوبوس آتش بزنند اسمش اعتراض مدنی است ولی  اگر در برابرشان اعتراض کنی چماقدار و خشونت طلب می نامندت.

در یک کلام حوزه سیاست و فرهنگ و مدیریت فقط باید در انحصار آنها باشد و  از منظر آنها مخالف خوب مخالف مرده است . 

انگار غربی ها هم این منش را دارند نمی دانم کدام یک از هم آموخته اند. القاعده خوب القاعده ای است که شیعه بکشد القائده بد القائده ای است که  انسان غربی را بکشد. دیکتاتور خوب  دیکتاتوری است که در بحرین شیعه بکشد 

آری این چنین است  برادر!

اگر کسانی که در هردوره پیروزی رقیب را به این آسانی می پذیرند و  به جای سطل اشغال آتش زدن پیام تبریک برای مخالف خود می فرستند روشنفکر نیستند توصیه می کنم   به این منش خود افتخار کنند ولو اینکه همیشه از نظر اصلاح طلبان و روشنفکر نمایان متهم باشند.

به هر حال امیدوارم مدعیان روشنفکری و دموکراسی آداب برد و باخت را  در همه حوزه ها ی فرهنگی و سیاسی یاد بگیرند. و انتخاباتشان مثل جشنواره سینمایی شان نباشد.

مسعود ده نمکی یادداشتی در وبلاگش نوشته " اصولگراها به غضنفر های خودشان باختند نه به مارادونا"


مسعود ده نمکی یادداشتی در وبلاگش نوشته " اصولگراها به غضنفر های خودشان باختند نه به مارادونا"

لطیفه ای است مشهور که می گویند در یک مسابقه فوتبال به دلیل دوستی خاله خرسه  یکی از بازی کنان در گل  زدن به دروازه خودی مربی از  روی نیمکت فریاد می زد که احتیاجی به دفاع نیست ماردونا را رها کنید غضنفر را بگیرید.

حالا حکایت ارایش سیاسی  و توهمات  عجیب  دوستان اصولگرا  در انتخابات اخیر است که با دست خودشان خودشان را بازنده کردند و جالب آنکه هر کدام  خود را از قبل پیروز میدان  می دانستند . 

اصلاح طلبانی که درمناظرات نسبت به اصول خودشان اصولگراتر بودند و تا دقیقه آخر از خاتمی و هاشمی دفاع کردند ولی اینها حتی از مثبتات خودشان و دولت حرف نزدند تا  منصفانه عیبهایش را نقد کنند.

آنها یک خاتمی داشتند تا در عین دلخوری  گوش به حرفش بدهند و کنار بکشند و اینها برای آمدن احساس تکلیف کردند اما برای کنار رفتن احساس تکلیف نکردند. برای همین قبل از انتخابات نوشتم که احساس تکلیف کردن با تکلیف شناسی تفاوت دارد و تفاوتش در یک کلمه تعریف می شود و آن هم بصیرت است.

خیلی از دوستان حزب اللهی دو آتشه به خاطر این موضع و مطلب و تحلیل  مرا شماتت کردند  و به جای گریبان چاک کردن برای یک گفتمان برای مصداق  سینه چاک کردند و مرا متهم به محافظه کاری کردند اما امروز کارنامه رفتارشان پیش چشمانشان است . از این بدتر خرج کردن همه چیز پای یک رقابت  در درون ساختار نظام  است که هزینه های دیگری دارد که به مرور مشخص خواهد شد.

رئیس‌جمهور چچن خواستار جلوگیری از اعزام جوانان چچنی به سوریه شد


رئیس‌جمهور چچن از روحانیت این کشور خواست تا مانع مشارکت جوانان این کشور در درگیری‌های سوریه شوند.

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهور چچن خواستار جلوگیری از اعزام جوانان چچنی به سوریه شد

 «رمضان قدیروف» رئیس‌جمهور چچن از روحانیت این کشور قفقاز شمالی خواست تا با آگاهی بخشیدن به جوانان این کشور مانع مشارکت آنان در درگیری‌های سوریه شوند.

قدیروف گفت که کودکان از خانواده‌های محروم برای غارت و خشونت از اروپا به سوریه می‌روند.

رئیس‌جمهور چچن گفت: روحانیون معتبر ادعا می‌کنند که در سوریه جهاد وجود دارد و این در حالی است که در آنجا جنگ نه برای دین بلکه برای قدرت و منابع در جریان است.

پیش از این نیز مرکز مطالعات بین‌المللی لندن نیز در گزارشی اعلام کرده بود که 600 شبه نظامی از کشورهای اروپایی در کنار 5500 فرد مسلح خارجی دیگر در سوریه حضور دارند.

اکثر افراد مسلح اروپایی از کشورهای اتریش، اسپانیا، سوئد، آلمان و انگلیس هستند.

در همین راستا نمایندگانی از کشورهای عربی و اروپایی به طور محرمانه به دمشق رفته‌اند تا از سرنوشت اتباع خود که به گروه‌های تروریستی مسلح در سوریه پیوسته‌اند، مطلع شوند.

کردهای سوریه کنترل 3 روستا در ‌حلب را به دست گرفتند


کمیته‌های مردمی کردهای سوریه کنترل 3 روستا در ریف‌ شمالی حلب را به دست گرفته و آنها را از عناصر مسلح و گروه‌های تروریستی پاکسازی کردند.

خبرگزاری فارس: کردهای سوریه کنترل 3 روستا در ‌حلب را به دست گرفتند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، کمیته‌های مردمی کردهای سوریه امروز جمعه موفق شدند، کنترل 3 روستای «الزیاره» و «العقیبه» و «برج القاص» از توابع ریف‌ شمالی حلب در شمال سوریه را به دست گرفتند.

خبرنگار فارس در این ارتباط توضیح داد که در جریان پاکسازی این 3 روستا از عناصر مسلح و گروه‌های تروریستی و درگیری‌های روی داده بین کمیته‌های مردمی کرد سوریه با افراد مسلح ده‌ها نفر از آنها کشته و زخمی شدند.

«جبهه النصره» سرکرده گروه تروریستی «ارتش محمد» را اعدام کرد


بالا گرفتن اختلاف بین تروریست‌های سوری
«جبهه النصره» سرکرده گروه تروریستی «ارتش محمد» را اعدام کرد+فیلم

گروه تکفیری «جبهه النصره»، سرکرده و معاون گروه تروریستی «ارتش محمد» وابسته به «ارتش آزاد سوریه» را در حلب اعدام کرد.

خبرگزاری فارس: «جبهه النصره» سرکرده گروه تروریستی «ارتش محمد» را اعدام کرد+فیلم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، در ماه‌های اخیری که از بحران سوریه می‌گذرد و به ویژه در مناطقی که در کنترل و تصرف گروه‌های تروریستی مسلح قرار دارد، پدیده درگیری مسلحانه بین گروه‌های تروریستی و اختلاف و شکاف بین آنها به شدت افزایش یافته است.

این اختلافات و درگیری‌ها بین گروه‌های تروریستی وابسته به «ارتش آزاد سوریه» و یا بین گروه‌های جهادی تکفیری «جبهه النصره» و همچنین بین گروه‌های تروریستی وابسته به این گروه‌ها به چشم می‌خورد.

درباره علل و دلایل این درگیری‌ها باید گفت که این دلایل مختلف و متعدد است، اما مهمترین آنها در متهم کردن یکدیگر به خیانت و تلاش برای به دست گرفتن رهبری و سرکردگی گروه‌های تروریستی و دست داشتن در عملیات‌های دزدی و سرقت و ربودن و به اسارت گرفتن نمود پیدا می‌کند.

پدیده درگیری مسلحانه بین گروه‌های تروریستی هم اکنون به شکلی گسترده در ریف ادلب در شمال غربی سوریه و حلب قابل ملاحظه است.

در آخرین اقدام از این دست فیلمی در پایگاه‌های مختلف اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی اینترنتی منتشر شده که نشان می‌دهد، عناصر «هیئت شرعی» وابسته به «جبهه النصره» اقدام به اعدام میدانی «محمود المجدمی»، سرکرده گروه تروریستی «ارتش محمد» وابسته به ارتش آزاد سوریه در شهر حلب در شمال سوریه کرد.

«محمود المجدمی»، سرکرده گروه تروریستی «ارتش محمد» متهم به کشتن شماری از عناصر جبهه النصره و دست داشتن در جنایاتی همچون سرقت و فروش صابون و کیسه‌های پلاستیکی به حساب جبهه النصره شده بود.

دکتر جلیلی: ظهور مفاسد اقتصادی به واسطه عدم شفافیت است


دکتر جلیلی در جمع مردم رفسنجان:
ظهور مفاسد اقتصادی به واسطه عدم شفافیت است
دکتر جلیلی گفت بسیاری از مفاسد اقتصادی به واسطه عدم شفافیت اقتصادی است، لذا نباید امکانات منحصر به تعداد معدودی باشد.


به گزارش سایت حیات طیبه دکتر جلیلی شامگاه یکشنبه در جمع مردم رفسنجان رمز موفقیت را پس از گذشت ۳۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی مکتب، مردم و رهبری شایسته خواند و اظهار داشت: حلقه گمشده‌ای که این زنجیره سه‌گانه را کامل می‌کند، دولت خوب است.

وی تصریح کرد: بر اساس آیات قرآن اگر مردان و زنان عمل صالح انجام دهند زنگی و حیات طیبه و گوارایی دارند، لذا دستگاه‌های دولتی باید با عمل صالح زمینه را برای تحقق آرمان‌ها در عرصه‌های مختلف فراهم سازند.

جلیلی بیان داشت: در ۳۴ سال گذشته هرگاه ایمان و عمل صالح در کنار هم قرار گرفت یاری خدا بر موفقیت‌ها و پیروزی‌ها کمک کرد و در هشت سال دفاع مقدس شاهد بودیم که توان نظامی و امکانات نظامی ما از دشمن کمتر بود، اما ایمان و باورمان ما را بر دشمن پیروز کرد.

وی افزود: در تمام عرصه‌ها ملت ایران با ایمان و عمل صالح و باورهای دینی توانستند بر دشمن و فتنه‌هایی که علم می‌کند، پیروز شوند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه وظیفه دولت استفاده از تمام ظرفیت‌ها است، تصریح کرد: برای ادامه مسیر با وجود الگویی چون ولی فقیه کمبودی نداریم زیرا راه ما مشخص است.

جلیلی با بیان اینکه امروز دولت و رئیس جمهوری که در راس آن است، باید با چنین نگاهی وارد عرصه شود، افزود: باید به آن چه که می‌گوییم، عمل کنیم و بدانیم آیا چیزهایی که گفته می‌شود، عملی می‌شود.

وی عنوان کرد: اولویت اول در دولت باید این باشد که برای آزادسازی ظرفیت‌ها ابتدا خود دولتی‌ها عمل کنند و در پرتو آن مردم هم وارد شوند و ابراز رضایت کنند و برای آزادسازی ظرفیت مراجعه کنند و از آنها استقبال شود.

جلیلی قوه مجریه را به ماشین و قطاری تشبیه کرد که اگر تاخیر داشته باشد، مردم ابراز نارضایتی می‌کنند و مهم‌ترین وظیفه رئیس جمهور را راه‌اندازی این قطار به سمت پیشرفت است، ابراز داشت: نمی‌شود.

وی اذعان کرد: اگر مردم می‌خواهند بر اساس اصول دین کاری انجام دهند، دولت باید کمک کند و یا حداقل موانع را از سر راه آنها بردارد و اگر رهبر رهنمودی می‌دهد و مردم می‌خواهند بر اساس آن کار کنند، دولت باید بسترش را فراهم کند.

جلیلی با اشاره به سال حماسه سیاسی و اقتصادی خاطرنشان کرد: نخستین گام برای اینکه حماسه مورد نظر رهبر محقق شود، این است که از ظرفیت‌های کشاورزی کشور حمایت کنیم.

وی افزود: اگر تنها از ظرفیت‌های کشاورزی استان کرمان به خوبی استفاده شود دیگر نیاز نیست به خاطر مواد کشاورزی مبلغ ۱۱ میلیارد دلار وارد کنیم و این پول در خود استان صرف شود، بهتر است و این یعنی فراهم سازی زمینه اشتغال و تولید به شرط آن که ساز و کارهای دولتی عوض شود.

وی بیان کرد: در دوران دفاع مقدس ساز و کار این بود که فرمانده ابتدا جلو می‌رفت و می‌گفت، بیایید و در دولت نیز باید همین طور باشد و چنین ساز و کارهایی را در ادارات بیاوریم وا ین باشد به جای اینکه کشاورز مراجعه کند و جواب سر بالا بشنود، بگوییم، می‌توانیم به تو کشاورز کمک کنیم و این گونه چیزها بعید نیست.

وی به گام دوم در این راستا اشاره و عنوان کرد: حمایت از تولید به معنای عام است یعنی منحصر به فردی نباشد.

وی گام سوم را شفاف‌سازی اقتصادی عنوان و بیان داشت: شفافیت اقتصادی باید ایجاد شود اگر منابع غنی، معدنی، طبیعی و نیروی انسانی و تمام ظرفیت‌ها در کنار هم قرار گیرد، پیشرفت بزرگی برای کشور حاصل می‌شود.

این کاندیدا اذعان کرد: بسیاری از مفاسد اقتصادی به واسطه عدم شفافیت اقتصادی است، لذا نباید امکانات منحصر به تعداد معدودی باشد، نظیر آن ۷۰ هزار میلیاردی است که تنها شش نفر به بانک بدهکار هستند و هیچ‌گونه کار تولیدی انجام نمی‌دهند و از آن در کار بورس و دیگر استفاده می‌کنند.

وی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم، ظرفیت آزاد شود باید برای آحاد مردم شرایط و فرصت ایجاد شود و هر کسی که ظرفیتی دارد، آن را انجام دهد.

وی به عدم انحصار در دوران دفاع مقدس اشاره و بیان کرد: آن دوران انحصاری نبود و همه وارد میدان می‌شدند و شهدا تقدیم انقلاب و اسلام شد، بنابراین در حال حاضر انحصار در بخش خصوصی شکل گرفته، لذا دولت باید به واردات و صادرات کمک کند و پشتیبان مردم باشد و نگذارد در این زمینه نیز انحصار ایجاد شود.

وی گفت: از بحث‌های بسیار اساسی این است که اگر می‌گوییم گرانی و بیکاری برطرف می‌شود از آن طرف از تولید حمایت شود و عده‌ای آن را محدود به خود نکنند این حماسه نیز رقم می‌خورد.

جلیلی به مالیات‌ها اشاره و بیان کرد: بسیاری از کارگران و کارمندان با اندک حقوق خود مجبور هستند، مالیات بپردازند در حالی که برخی با درآمد بالا و ثروت فراوان اصلا مالیت نمی‌پردازند و دولت باید در این زمینه توجه کند.

وی گفت: اگر می‌گوییم، دولت مقتدر است، منظور این است که ساز و کارهای قوی درست کند و اجازه ندهد هر کس از آن سوء استفاده کند.

وی به عضویت ایران در ۱۰ کشور صاحب انرژی اشاره و بیان داشت: این انحصار را کشور ما با قدرت شکست و ثابت کرد، می‌تواند از حق خود دفاع کند.

وی بیان کرد: کشورهای استکباری خود بیان می‌کنند که اقتدار ایران قابل انکار نیست و بالاترین مقام آمریکا اعلام می‌کند که مسائل منطقه با بودن ایران قابل حل نیست و چرا این جمله را در مورد کشورهای دیگر نمی‌گویند، زیرا اقتدار ایران در سایه وعده قرآنی است که حیات طیبه در پی دارد.

وی به شعار تنش‌زدایی برخی افراد اشاره و افزود: زمانی که عراق به ما حمله کرد، حمله نظامی بالاترین تنش بود و امروز ما دنبال تهدیدزدایی هستیم و باید مانع تهدید شویم، اگر دشمن به این خیال که با تهدید می‌تواند بر ایران پیروز شود، باشد، ایران تهدیدزدایی می‌کند.

وی افزود: باید از هر فرصتی برای منافع و ارزش ‌ای کشور استفاده کنیم، امروز در کشور ما ظرفیت‌های خوبی است که کشورها آماده تعامل با ما هستند و این یعنی فرصت و استفاده بهینه از فرصت‌ها را باید داشته باشیم.

جلیلی اظهار کرد: شرایط خوبی که داریم را باید پاس بداریم و نقاط قوت خود را بشناسیم و به همین دلیل شرایط خوب است که دشمن تهدید از برون و تردید از درون را راه می‌اندازد و می‌خواهد ما را دچار تردید کند اما ما باید دقت و توجه داشته باشیم و به شاخص ارزشمند خود یعنی ولی فقیه بنگریم.

وی اذعان کرد: با باور داشتن مردم در تمام عرصه‌ها به شکل صحیح وارد می‌شویم و عمل صالح را در دستگاه‌های مختلف ارتقا  و پیشرفت‌ها موفقیت‌های بیشتری در پی خواهیم داشت.

وی خاطر نشان کرد: ۲۴ خرداد حماسه سیاسی خلق می‌شود و هر کس بار مسئولیت روی دوشش قرار گرفت، باید بتواند از فردای آن روز حماسه اقتصادی را هم رقم بزند و مسیر پیشرفت کشور را پرشتاب کند.

گزارش جلسه هم اندیشی دکتر جلیلی با نخبگان

گزارش جلسه هم اندیشی دکتر جلیلی با نخبگان عرصه مدیریت فناوری و اقتصاد دانش بنیان – 6/3/1392

گزارش جلسه هم اندیشی دکتر جلیلی با نخبگان عرصه مدیریت فناوری و اقتصاد دانش بنیان – 6/3/1392
  • ·   محورهای مطرح شده از سوی نخبگان

  1. موضوع فن‌آوری از جمله حوزه‌هایی است که مورد تحریم واقع شده است. لذا برای بی‌اثر کردن آنها باید از تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش صنعت و سایر بخش‌ها استفاده کرد. برنامه جنابعالی برای این موضوع چیست؟
  2. در کشور از لحاظ ساختاری در خصوص موضوع علم و فن‌آوری دچار ابهام هستیم. به‌عنوان نمونه شورای‌ علوم تحقیقات و فن‌آوری  و معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری چالش‌های زیادی با یکدیگر دارند و موضوعاتی از این دست توان کشور را کم کرده است. برنامه شما برای رفع اشکالات ساختاری از این دست چیست؟
  3. صنعت مخابرات ظرفیت‌های بسیار زیادی در کشور دارد و در سال گذشته حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان سود خالص به کشور داده است. اما خصوصی‌سازی این شرکت درست انجام نشد و فرصت‌های زیادی در این حوزه از دست رفت. متاسفانه عمده تجهیزاتی که در صنعت مخابرات صورت استفاده می‌شود خارجی است که با سرمایه‌گذاری می‌توان تولید داخل داشت. هم‌چنین مخابرات می‌تواند به بسط عدالت در جامعه کمک کند مانند سلامت الکترونیک.
  4. برنامه شما برای افزایش نقش ICT در GDP کشور.
  5. اجرای قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان
  6. دادن جایگاه قانونی به نهادهای توانمندساز شرکت‌های دانش‌بنیان.
  7. در کشور نقدینگی وجود دارد فقط دولت باید از ساز وکار تخصیص این منابع به شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کند.
  8. در صورت حمایت از شرکت‌های فعال در زمینه صنعت نفت به درآمدهای ارزی کشور اضافه خواهد شد. به‌عنوان مثال اگر ۱ درصد ضریب برداشت را افزایش دهیم حداقل ۶۷۰ میلیارد دلار به درآمد کشور اضافه می‌شود.
  9. در حال حاضر پژوهشگاه صنعت نفت بزرگ‌ترین پژوهشگاه در حوزه نفت در خاورمیانه است و بودجه خوبی هم دارد اما هنوز یک پروژه که یکی از مشکلات بزرگ کشور را حل کند، بیرون نیامده است.
  10. ماده موثره دارو در حد کیلوگرم و گرم است و اصل دارو هم همین است که وارد کشور می‌شود و شرکت‌های دارویی موجود در کشور در حقیقت ترکیبات غیراصلی را به مواد اصلی اضافه می‌کنند و در نهایت بسته‌بندی می‌کنند. شرکت‌های دانش‌بنیان باید به سمت تولید مواد اصلی دارو بروند.
  11. یکی از ضعف‌های ما در دانشگاه این است که پروژه‌هایی که در دانشگاه‌ تعریف می‌شود نیمه‌کاره رها می‌شوند و تبدیل به فن‌آوری نمی‌شوند.
  12. باید بخش خصوصی واقعی به رسمیت شناخته شود و شرکت‌های پوششی و خصولتی (کنایه به شرکت‌هایی که در ظاهر خصوصی هستند اما در حقیقت دولتی هستند) کاهش یابند.
  13. شرکت‌های دانش‌بنیان خط مقدم اقتصاد مقاومتی هستند اما در داخل کشور تحویل گرفته نمی‌شوند.
  14. التزام عملی‌تان را به جامعه دانشگاهی چگونه نشان می‌دهید و چه افرادی سکان هدایت علم و فن‌آوری کشور را در دست خواهند گرفت؟
  15. اگر شما رئیس‌جمهور شوید به تخصص افراد چقدر اهمیت می‌دهید؟ آیا فقط مذهبی بودن و این‌که رفیق شما باشند و به آنها اطمینان داشته باشید کافی است؟
  16. نحوه تعامل شما با بروکراسی جلوگیرنده در حوزه فن‌آوری چیست؟
  17. تعاملات جنابعالی در حوزه بین‌الملل در ارتباط با فن‌آوری چگونه خواهد بود؟
  18. محل کار فارغ‌التحصیلان بیکار، شرکت‌های دانش‌بنیان است.
  19. یکی از اقدامات اصلی و ویژه رئیس‌جمهور شناسایی زنجیره‌های ارزش افزوده در کشور و تقویت آنها از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان است.
  20. اقدامات جنابعالی در خصوص تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش به دلیل ارتباط تنگاتنگ با حوزه علم و فن‌آوری چه خواهد بود؟
  • ·    محورهای اصلی سخنان دکتر جلیلی

  1. با برآوردی که از قدرت کشور چه از بعد نرم‌افزاری و چه از بعد سخت‌افزاری دارم، اگر این ظرفیت‌ها آزاد شود، قدرتی آزاد خواهد شد و ظرفیتی به‌وجود خواهد آمد که قابل مقایسه با هیچ چیز نیست.
  2. این ظرفیت باید بر بستر گفتمان انقلاب اسلامی شکل گیرد.
  3. بدون استفاده از آحاد و خود مردم این خواسته محقق نمی‌شود.
  4. رئیس‌جمهور به‌عنوان رئیس دستگاه دولت و قوه مجریه باید همه تلاش‌اش این باشد که تمام ظرفیت‌های کشور را در این جهت به‌کار گیرد.
  5. بعضی اوقات دولت نه تنها کمکی نمی‌کند بلکه مانع آزاد شدن این ظرفیت‌ها می‌شود. دولت باید ملجاء باشد نه مانع.
  6. اگر فرجام تولید مشخص باشد، شرکت‌ها با تلاش و دلگرمی بیشتری کار می‌کنند و  پیشرفت خواهند کرد. در حال حاضر دولت حاضر نیست که تولیدات شرکت‌های داخلی را بخرد، چه برسد به صادرات به بیرون از کشور.
  7. دیوانسالاری ضعیف در کشور ایجاد شده است. نباید سلبی نگاه کرد باید نگاه ایجابی داشت و برای انسجام بخشی بروکراسی تلاش کرد.
  8. نیابد بحث‌های اضافی را مطرح کنیم. به‌عنوان مثال اگر خوب کار کنیم مثلا در ۴ سال حداکثر به‌اندازه ۸ تا ۱۰ سال کار می‌کنیم.
  9. سیاست‌خارجی و دیپلماسی ما باید در حوزه انتقال تکنولوژی از کشورهای دارنده آن به داخل تلاش کند. اما باید توجه داشت که کشورهای پیشرفته فقط چندتا کشور غربی نیستند. سال‌ها قبل در وزارت‌خارجه تلاش کردیم تا تکنولوژی تولید واکسن را از کوبا به کشور بیاوریم که در نهایت موفق نیز شدیم اما مقاومت‌ها و کارشکنی‌های فراوانی در داخل صورت گرفت.
  10. بدنه دولت باید مشوق و محرک مردم در حل مشکلات باشد.

آنچه که توان مدیریت جلیلی را ارتقاء بخشیده است :


پشتوانه اجرایی متعهد و کارآمد برای اداره کشور؛ آنچه توان مدیریت جلیلی را ارتقاء بخشیده است

 گروه سیاسی: "توان اداره کشور" کاندیداها یکی از شاخصه های مهمی است که این روزها افکار عمومی را درگیر خود کرده است، مردم از یکدیگر درباره توان اجرایی و تیم کاندیداهای مختلف از یکدیگر می پرسند و در کنار معیارهای دیگر برای انتخاب رییس جمهور، به دنبال فردی هستند که در شرایط فعلی بهتر از دیگران بتواند کشور را مدیریت کند.

به گزارش رجانیوز، در همین راستا دکتر سعید جلیلی یکی از کاندیداهایی است که به علت حضور در راس شورای عالی امنیت ملی کشور طی 6 سال گذشته، توانسته تجربه مفید و نگاه کلان برای اداره کشور را بدست آورد؛ تجربه ای که بویژه طی سالهای گذشته که پرونده هسته ای جمهوری اسلامی در حساس ترین شرایط خود بوده و تحولات منطقه، اروپا و امریکا؛ آرایش جدیدی برای جهان رقم زده است، سعید جلیلی را به یکی از آگاه ترین افراد نسبت به روند این تحولات تبدیل کرده است.

اما در کنار همه ی این تجارب؛ دکتر جلیلی فردی است که برخلاف بسیاری دیگر از کاندیداهای حاضر در صحنه دارای پشتوانه غنی، متعهد، با تجربه و کارآمد برای اداره کشور است. افرادی که عموما طی سالهای گذشته با حضور در دولت نهم که همچنان خاطره خوش خدمتگزاری آن در افکار عمومی باقی است؛ آماده هر گونه پشتیبانی و ارائه تجربیات خود برای اداره کشور هستند و کارنامه تک تک آنها نشان می دهددر سمت های خود مدیرانی موفق، اجرایی و خوشنام بوده اند.

در این راستا می توان به مدیرانی مانند دکتر پرویز داوودی (معاون اول رییس جمهور در دولت نهم و استاد اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی)، دکتر کامران باقری لنکرانی (وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت نهم) دکتر علی باقری (معاون دکتر جلیلی در شورای عالی امنیت ملی کشور)، مهندس پرویز فتاح ( وزیر نیروی دولت نهم و مسئول بنیاد تعاون سپاه)، دکتر مسعود میرکاظمی ( وزیر بازرگانی دولت نهم، وزیر نفت دولت دهم و رییس کمیسیون انرژی مجلس نهم)، دکتر محمد سلیمانی (وزیر ارتباطات دولت نهم و استاد مخابرات دانشگاه علم و صنعت)، مهندس محمد رضا اسکندری (وزیر کشاورزی دولت نهم و  مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر)، دکتر رضا تقی پور (وزیر ارتباطات در دولت دهم)، دکتر علی اصغر زارعی (معاون سابق وزیر نفت و نماینده مجالس هشتم و نهم)، مهندس سید مهدی هاشمی (رییس سازمان مهندسی کشور، سرپرست وزارت کشور در دولت نهم و نماینده مجلس نهم)، دکتر غلامحسین رضوانی ( قائم مقام معاونت راهبردی رییس جمهور)، دکتر هادی زاهدی وفا (استاد اقتصاد و معاون وزیر اقتصاد در دولت نهم ) و ... اشاره کرد.

در مجموع به نظر می رسد تجربه کلان مدیریتی شخص سعید جلیلی و هم چنین اجماع کم نظیر نخبگان و چهره های مدیریتی خوشنام و خوش سابقه نسبت به کاندیداتوری وی، یکی دیگر از برگ برنده های جلیلی نسبت به دیگر کاندیداهای موجود در انتخابات 92 می باشد و می تواند سبک مدیریت انقلابی و کارآمد، به همراه دوری از آزمون و خطا را برای اداره کشور نوید بدهد.

مطلب مرتبط:

مقبولیت مردمی قابل توجه و اجماع کم نظیر نخبگان؛ آنچه که جلیلی را پدیده انتخابات 92 کرده است

کد خبر:159193 -

حجت الاسلام پناهیان در جمع طلاب و مبلغین حوزۀ علمیۀ قم :


حجت الاسلام پناهیان در جمع طلاب و مبلغین حوزۀ علمیۀ قم :


تنها یک انسان متعهد میدان را برای متخصصین واقعی باز می‎کند/ راه حل مشکلات اقتصادی نیز گفتمان انقلابی است

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان در میان جمعی از طلاب و ملغین حوزۀ قم، به تحلیل و بررسی مهمترین اولویت در انتخابات ریاست جمهوری پرداخته است.

این استاد حوزه و دانشگاه پس از اینکه تحلیل‌‌های خود در خصوص اولویت های انتخاباتی را با توجه به آخرین فرمایشات مقام معظم رهبری در دو بخش ارائه کرد، با تاکید بر ضرورت تبلیغ برای انتخابات تاکید کرد و با پیشنهاد ایجاد «شبکه‌های اعزام» بر اساس «توصیۀ حضرت امام(ره) خطاب به روحانیون و حوزویان» گفت: «چقدر خوب است بر اساس همین فرمایش امام(ره) بشود شبکه‌های اعزام درست کرد که طلاب و مبلغین محترم به میان مردم بروند و فعالیت‌های تبلیغی صورت بگیرد؛ همین که مردم نگاهشان به انتخابات عمیق بشود کافی است. ممکن است مردم از یک طلبۀ مخلص و باصفایی مثل شما، بهتر حرف بپذیرند تا از یک رجل سیاسی. شما بروید صادقانه و با لبخند برای مردم توضیح بدهید، رأی مردم دقیق‌تر خواهد شد و مشارکت هم البته افزایش پیدا خواهد کرد.»

مشروح این سخنرانی از نظرتان می‌گذرد:

 

بخش اول: مهم‌ترین نقطۀ قوت دولت کنونی + مهم‌ترین نقطۀ ضعف همۀ دولت‌ها

 

-

ادامه مطلب ...

حواشی سفر انتخاباتی عارف به قزوین


«خاتمی و هاشمی»؛ تصمیم‌گیران نهایی ائتلاف اصلاح‌طلبان

سفر انتخاباتی محمدرضا عارف کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری به قزوین با حواشی نادری از جمله اختلاط زن و مرد در مسجد و همچنین کف زدن‌های هواداران در آستانه رحلت حضرت امام خمینی(ره) همراه بود.


خبرگزاری فارس: «خاتمی و هاشمی»؛ تصمیم‌گیران نهایی ائتلاف اصلاح‌طلبان

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین سفر انتخاباتی محمدرضا عارف و سخنرانی وی در مسجد محمدرسول‌الله(ص) با حواشی نادری روبرو بود که در ذیل می‌آید.

*پیش از سخنرانی عارف در مسجد محمد رسول‌الله تعدادی از بانوان حامی این کاندیدای انتخاباتی وارد قسمت مردانه مسجد شده و از نزدیک پای صحبت‌های این نامزد انتخاباتی نشستند.

*در ادامه وقتی پرده حریم مسجد میان بانوان و آقایان کشیده شد یکی از هواداران عارف با بیان اینکه جدا کردن مردان از زنان در مسجد تبعیض جنسیتی است نسبت به این عمل اعتراض کرد که این مطلب بیان شده با تشویق دیگر هواداران عارف روبرو شد.

*هواداران عارف با کف زدن در مسجد و شعارهای خاص خود کاندیدای مورد نظرشان را مورد حمایت قرار دادند که البته با تذکر رئیس ستاد عارف در قزوین از آنها خواسته شد با توجه به اینکه در آستانه شب شهادت امام موسی کاظم و رحلت بنیان‌گذار انقلاب اسلامی قرار داریم احساسات خود را فقط با ذکر صلوات نشان دهند.

* به محض ورود عارف برای سخنرانی به مسجد هواداران وی با شعار روحانی عارف ائتلاف‌ائتلاف و صلی‌علی محمد ناجی ملت آمد به حمایت از نامزد مورد نظر خود پرداختند.

* عارف در ابتدای سخنرانی خود از بانوان به خاطر کشیده شدن پرده میان آنان و آقایان عذرخواهی کرده و گفت: به طور حتم ما به قانون پایبند هستیم و به آن احترام می‌گذاریم.

* عارف تکیه کلام خود را با مباحث اخلاق‌مداری عنوان و با قاطعیت اعلام کرد در پی تشکیل یک دولت اقتدارگراست.

* مهمترین صحبت‌های عارف به بحث بیکاری، صنعت و کشاورزی خلاصه شد اما این نامزد انتخابات در مبحث بیکاری باز هم با جدیت از ایجاد یک میلیون شغل در کشور خبر داد.

*در حالی که معاون اول دولت اصلاحات قصد داشت سخنرانی خود را به پایان برساند یکی از بانوان حاضر در مراسم از وی خواست تا برنامه‌های خود را برای فرهنگیان نیز اعلام کند.

*عارف در سخنان پایانی خود با بیان اینکه به طور حتم در صدد ائتلاف خواهد بود عنوان کرد: هاشمی و خاتمی وارد عرصه اصلاح‌طلبی شده و به طور حتم نظر نهایی آنان را درباره ائتلاف با دل و جان گوش خواهیم داد.

انتهای پیام/