ساختارشکنان و فتنه‌گران می‌خواهندطلبکارانه وارد انتخابات شوند

آیت الله خاتمی در خطبه دوم نمازجمعه تهران
ساختارشکنان و فتنه‌گران می‌خواهند بدون عذرخواهی و طلبکارانه وارد انتخابات شوند

خطیب نمازجمعه تهران گفت: ساختارشکنان و فتنه‌گران سال ۸۸ طلایی‌ترین فرصت نظام را سوزاندند و امروز طلبکارانه و بدون عذرخواهی می‌خواهند به فضای انتخابات ورود کنند.


خبرگزاری فارس: ساختارشکنان و فتنه‌گران می‌خواهند بدون عذرخواهی و طلبکارانه وارد انتخابات شوند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس سیداحمد خاتمی خطیب نمازجمعه این هفته تهران در خطبه دوم خود به حادثه سیل استان مازندران اشاره و اظهار داشت: همدردی خود را به نیابت از شما نمازگزاران با سیل زدگان مازندران ابراز می‌دارم؛ سیل خانه‌های زیادی را ویران کرده که انتظار می‌رود ملت جمهوری اسلامی با کمک‌های خود آلام مصیبت‌دیدگان را تقلیل دهند.

وی همچنین در ادامه به جنایت دوباره رژیم صهیونیستی در نوار غزه اشاره و تصریح کرد: رژیم جلاد ، خونخوار و وحشی صهیونیستی بار دیگر غزه را هدف قرار داد و این نشان دهنده آن است که حیات ننگین این رژیم غاصب با این وحشی‌گری‌ها گره خورده و چیزی جز خون نمی‌خواهند.

خطیب نمازجمعه تهران پاسخ مقاومت به حمله  رژیم صهیونیستی را دندان‌شکن خواند و گفت: این مقابله به مثل دستور قرآن است و آفرین بر مقاومت. چرا که این روش، روش درستی است و مقاومت با این روش تا به الان، روز را برای صهیونیستها تبدیل به شام تار و شهر اشباح کردند.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: صهیونیستها از ترس مرگ به پناهگاه‌ها رفته‌اند طوری که پناهگاه‌های آنها دیگر ظرفیت پذیرش ندارند و مقاومت‌ می‌تواند رژیم صهیونیستی را به روز سیاه بنشاند.

وی به بررسی انتخابات آمریکا پرداخت و گفت: در انتخابات آمریکا چند نکته وجود داشت و آن اینکه کشوری که مدعی این است که جامعه‌ای چند صدایی دارد فقط دو کاندیدا از درون آن برای رقابت انتخاباتی بیرون آمد و این بدان معنی است که جامعه آمریکا جامعه‌ای چند صدایی نیست بلکه جامعه دیکتاتوری حزبی است.

خطیب نمازجمعه تهران اضافه کرد: در انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا 90 میلیون نفر از واجدین شرایط شرکت نکردند و این یعنی که از حاکمانشان ناراضی‌اند و کاندیداها نیز با وجود اینکه مردمشان در معیشت بد و فقر دست و پا می‌زنند خر‌ج‌های میلیارد دلاری کردند.

آیت الله خاتمی با تأکید بر اینکه رامنی و اوباما بازیگر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نبودند تصریح کرد: رامنی و اوباما مانند دو عروسک نقش ایفا کردند در حالی که رژیم صهیونیستی معرکه‌گردان آمریکا بود.

وی همچنین در مورد مذاکره آمریکا و ایران که توسط برخی نمایندگان هر دو کشور اظهار می‌شود گفت که موضع جمهوری اسلامی ایران تغییرناپذیر است و ملت ایران در برابر استکبار و خوی استکبارستیزانه آمریکا می‌ایستد و کوتاه نمی‌آید.

خطیب نمازجمعه تهران در مورد مسائل سوریه نیز اظهار داشت: دشمنان اسلام در سوریه ارتش آزاد به راه انداختند، ارتش آزادی که نوکر بی اراده‌ای برای غربی‌هاست و همین ارتش آزاد در نزدیک حرم حضرت زینب وارد خانه‌ای شدند و پدر، مادر، دختر و پسر بزرگ خانواده کشته‌اند و پسر سه ساله را نیز به دار آویختند؛ این ارتش آزاد هفته گذشته گردن یک دختر کوچک را زده‌اند و سیمای استکباری این ارتش آزاد شمرگونه و عمرسعد گونه است.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه تاریخ مصرف ارتش آزاد سوری به پایان رسیده است گفت: ملت ایران به آمریکا و استکبار هشدار می‌دهد که این طرح نیز مانند دیگر طرح‌های شما با شکست رو به رو می‌شود و تنها طرح، ملت سوریه است چرا که آنان باید تعیین کنند که کدام رژیم را می‌پسندند و کدام را نمی‌پسندند و با توجه به شواهد و قرائن، ملت سوریه به شدت از این گروه تروریستی متنفرند و از آنان تبری می‌جویند.

وی عزاداری و سوگواری ملت ایران برای اباعبدالله الحسین (ع) را سرمایه‌ای بزرگ برای ملت ایران خواند و گفت: در این عزاداری از هیچ چیز کم نگذارید و سنگ تمام بگذارید و از رقابت‌های غیرالهی که آفت عزاداری هستند بپرهیزید؛ در این عزاداریها شور حسینی در اوج خود باشد و شعور حسینی هم مدنظر قرار گیرد.

خطیب نمازجمعه تهران با تأکید بر اینکه عزاداریها رشد کیفی خوبی داشته‌اند تصریح کرد: در گذشته قبل از شروع عزاداری غزل‌های اخلاقی خوانده می‌شد و امروز این موضوع نیز باید احیا شود و مدنظر قرار گیرد.

آیت الله خاتمی همچنین به هفته بسیج اشاره کرد و گفت: بسیج به جد از هدایایی بود که خداوند به ملت و جمهوری اسلامی ایران داد و تفکر بسیجی یعنی آمادگی برای دفاع از دین و ارزشها و با این تفاصیل پیامبران و امامان، شهیدان بدر و احد و کربلا در خط مقدم بودند.

وی با اشاره به نزدیک بودن به انتخابات ریاست جمهوری دور یازدهم گفت که در انتخابات حضور باشکوه انتخاباتی مدنظر است چرا که این حضور باشکوه نظام را بیمه کرده و بیمه خواهد کرد و باید فضا را برای تمام کسانی که می‌خواهند در داخل نظام فعالیت کنند و قانون اساسی ولایت فقیه و خط امام را قبول دارند باز نگه داریم.

خطیب نمازجمعه تهران اضافه کرد: این باز گذاشتن به معنی این نیست که ساختارشکنان و فتنه‌گران سال 88 که طلایی‌ترین فرصت نظام را سوزاندند و با فتنه‌گری خود چراغ سبز به بیگانگان نشان دادند به صحنه بیایند.

آیت الله خاتمی تأکید کرد: تهرانی ها هنوز آن نا امنی که چند ماه بر شهرشان دامن زد را فراموش نکرده‌اند اما همان فتنه‌گران امروز طلبکارانه وارد شده‌اند و بدون عذرخواهی می‌خواهند بیایند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیام ما این است؛ حضور سلایق گوناگون آری اما حضور کودتاچیان مخملی و فتنه‌گران هرگز. اما برای آنان یک راه باقی مانده و آن عذرخواهی از مقام معظم رهبری است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد