قاسمی خطاب به طلبه سیرجانی

در گفت‌وگو با فارس مطرح شد
قاسمی خطاب به طلبه سیرجانی:برادر! راهت به پیروزی یا شهادت ختم می‌شود

سعید قاسمی در پاسخ به پیام‌ طلبه‌سیرجانی از زندان خطاب به بچه‌های حزب‌اللهی به وی پاسخ گفت.

خبرگزاری فارس: قاسمی خطاب به طلبه سیرجانی:برادر! راهت به پیروزی یا شهادت ختم می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس، در پی پیام حجت‌الاسلام جهانشاهی ملقب به طلبه سیرجانی از زندان به نیروهای حزب‌اللهی‌ از جمله سعید قاسمی، این فرمانده دفاع مقدس در گفت‌وگو با فارس به وی پاسخ گفت.

وی اظهار داشت: «برادر عزیز، که می‌گویی تنهایت گذاشتیم، راست‌می‌گویی چون من بی‌معرفتم که اگر نبودم با رفقای شهیدم می‌رفتم، در عین حال باید گفت، برادر گرامی، علی‌رغم نامردمی ‌برخی‌ها و نامردی ما، راه شما برای احیای مطالبه امام و رهبری به احدی الحسنیین ختم خواهد شد؛ به پیروزی یا شهادت».

پیام «طلبه سیرجانی» از «اوین» برای حزب‌اللهی‌ها

 پس از ۴ ماه بازداشت موقت؛
پیام «طلبه سیرجانی» از «اوین» برای حزب‌اللهی‌ها

 حجت‌الاسلام جهانشاهی معروف به «طلبه سیرجانی» پس از ۴ ماه بازداشت، پیامی از اوین برای «بچه‌های حزب‌اللهی» صادر کرد.

خبرگزاری فارس: پیام «طلبه سیرجانی» از «اوین» برای حزب‌اللهی‌ها

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، جمعی از طلاب بروجردی آمر به معروف، اوایل سال جاری با تهیه طوماری به امضای قریب یکصد تن از علما و روحانیون خواستار برخورد مسئولان با مظاهر بی ‌عفتی در سطح شهر شدند.

آنها پس از چندی به منظور پیگیری مطالبات خود در برخورد با مفاسد اجتماعی اقدام به تجمع در مقابل فرماندهی انتظامی این شهرستان کردند که پس از یک ساعت با وعده مسئولان برای پیگیری خواسته آنها، پایان یافت.

در حالی که اقدام مذکور از سوی مدیر کل ارشاد بروجرد مورد تقدیر قرار گرفت، مدتی بعد سه تن از افراد مذکور به دادگاه ویژه روحانیت احضار، محاکمه و به حبس، ‌نفی بلد، شلاق و جریمه نقدی محکوم شدند.

آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد در نامه‌ای به رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، برخورد قضایی با آمران به معروف را «اقدامی ناحق که سبب جریحه‌دار شدن احساسات دینی مردم شده است»، توصیف کرد.

جمعی از طلاب در اعتراض به احکام صادره، از هشتم شهریور ماه امسال در حوزه علمیه امام صادق (ع) بروجرد تحصن کردند و یک روز بعد نیز، جمعی از «طلاب عدالتخواه» از شهرهای مختلف به آنها پیوستند.

روز بیست و چهارم شهریور ماه، سه طلبه بروجردی و حجت‌الاسلام جهانشاهی معروف به «طلبه سیرجانی» و پنج تن از همراهان وی از جمله مسئول سایت «قیام یاران ولایت» بازداشت و برای طی مراحل قضایی به تهران منتقل شدند.

چندی پیش برخی بازداشت‌شدگان آزاد شدند اما طلبه سیرجانی و محسن شیرازی طلبه 19 ساله و مسئول اطلاع‌رسانی جنبش مردمی عدالتخواهی با گذشت چهار ماه از دستگیری همچنان در بازداشت به سر می برند.

خانواده طلبه سیرجانی آخرین بار حدود سه ماه پیش با او در اوین ملاقات کرده‌اند و هنوز وضعیت حجت‌الاسلام جهانشاهی و تنها همراه وی روشن نشده و زمانی برای محاکمه آنها تعیین نشده است.

حجت‌الاسلام جهانشاهی نیمه‌شب 22 دی ماه جاری پیام کوتاهی با عنوان «کوچک‌ترین سرباز ولایت» از «اتاق 1 بند ویژه روحانیت اوین» خطاب به «نیروهای حزب‌اللهی» و «بچه هیأتی‌ها» صادر کرده و از انتقال شیرازی به بند عمومی زندان خبر داده است.


در این پیام که با «بسم رب‌ الحسین (ع)» آغاز شده، آمده است: «محبین اهل بیت، حاج‌منصور ارضی، حاج‌سعید حدادیان، حاج‌‌محمود کریمی، حاج‌مهدی سلحشور، حاج‌سعید قاسمی، حاج‌آقا آقاتهرانی، حاج‌آقا میرباقری، حاج‌‌علیرضا پناهیان، سیاسیون، اصحاب رسانه، عدالتخواهان، بسیجیان، دانشگاهیان و با بصیرت‌ها، فقط یادتان باشد ما را تنها گذاشتید».

طومار جهانی «۹۹ درصدی‌ها» در آمریکا درباره مذاکرات ۱+۵ با ایران

کمپین بین‌المللی «همبستگی با ایران» کلید زد
طومار جهانی «۹۹ درصدی‌ها» در آمریکا درباره مذاکرات ۱+۵ با ایران/ به تحریم‌ها پایان دهید

شرکت کنندگان مراسم گرامیداشت دادستان سابق آمریکا، با امضاء و تائید بیانیه‌ای تحت عنوان «موضع ۹۹ درصدی‌ها در مورد مذاکرات ۱+۵ با ایران» حمایت خود از مواضع ایران در این مذاکرات را اعلام کردند.

خبرگزاری فارس: طومار جهانی «۹۹ درصدی‌ها» در آمریکا درباره مذاکرات ۱+۵ با ایران/ به تحریم‌ها پایان دهید

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از کمپین «همبستگی با ایران – آری»، روز شنبه مراسمی در کلیسای «ریور ساید» شهر نیویورک به مناسبت هشتاد و پنجمین سالگرد تولد «رمزی کلارک»، دادستان سابق ایالات متحده و همچنین بیستمین سالگرد تأسیس «مرکز اقدام بین‌الملل» برگزار شد. 

شرکت کنندگان در این مراسم که از رهبران و فعالین جنبش ضد جنگ در آمریکا هستند، با امضاء و تائید بیانیه‌ای تحت عنوان «موضع 99 درصدی‌ها در مورد مذاکرات 1+5 با ایران» حمایت خود از مواضع ایران در این مذاکرات را اعلام کردند. 

در این بیانیه که به ابتکار کمپین «همبستگی با ایران» تهیه شده و  بدواً توسط رمزی کلارک و «سارا فلاندرز» از مؤسسین و رهبران مرکزی «مرکز اقدام بین‌الملل» به امضاء رسید، از فعالین جنبش جهانی صلح تقاضا شده خواهان لغو فوری تحریم‌های اقتصادی و متوقف کردن تهدیدات نظامی علیه ایران شوند و از قدرت‌های سلطه‌گر بخواهند که حق ایران برای توسعه انرژی هسته‌ای با اهداف صلح‌آمیز را به رسمیت بشناسند. 

متن این طومار که جهت جمع‌آوری امضاء ابتدا در سایت‌های «همبستگی با ایران» و «مرکز اقدام بین‌الملل» منتشر می‌شود به این شرح است:

 

 

طومار 99 درصدی‌ها درباره مذاکرات 1+5 با ایران

دست‌ها از ایران کوتاه!

همچنان که به دور جدید مذاکرات کشورهای 1+5 (یعنی ایالات متحده، انگلستان، فرانسه، روسیه، چین  بعلاوه آلمان) با ایران برای بحث در مورد به اصطلاح «موضوع هسته‌ای ایران» نزدیک می‌شویم، ما امضاء کنندگان زیر مواضع خود را در این خصوص به شرح زیر اعلام می‌داریم:

در این مجادله دو طرف حضور دارند. یک طرف متشکل است از ایالات متحده و متحدینش در اتحادیه اروپا که ایران را به تلاش برای تولید سلاح‌های هسته‌ای متهم می‌کنند – و کوچک ترین دلیل و سند معتبری بر اثبات ادعای خود ارائه نمی‌دهند– و  طرف دیگر ایران قرار دارد که تلاش دارد از حق‌ خود برای دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته‌ای مطابق اساسنامه «آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای» حراست کند.

یک طرف این مجادله که تحت رهبری آمریکا می‌باشد، سعی دارد با استفاده از یک اتهام بی‌اساس زمینه‌ لازم را برای اقدامات تهاجمی فراهم کند و طرف دیگر ایران قرار دارد که قربانی تحریم‌های ضد انسانی و جنایت باری می‌باشد که جان ده‌ها میلیون شهروند بی‌گناه ایران را به خطر انداخته است. 

تنها گناه ایران این است که تصمیم گرفته مستقل و آزاد از یوغ قدرت‌های سلطه‌گر زندگی کند. اتهامات این قدرت‌های سلطه‌گر بارها توسط مقامات ایرانی و سازمان‌های بین‌المللی همچون «جنبش غیرمتعهدها» که 120 کشور را نمایندگی می‌کند قویاً تکذیب شده است. 

مضافاً اینکه، این اتهام علیه ایران که قصد دارد سلاح هسته‌ای تولید کند حتی از طرف آژانس‌های اطلاعاتی- امنیتی خود ایالات متحده نیز رد شده است.

یک طرف این منازعه خوی استکباری خود را دائماً با جنایات جنگی در افغانستان، عراق، لیبی و سوریه و با حمایت تام از کشتار جمعی مکرر مردم فلسطین توسط اسرائیل نشان داده و طرف دیگر، ایران، از زمانی که مردمش در سال 1979 حکومت شاه را که دست نشانده ایالات متحده بود سرنگون کردند، هیچ جنگی را علیه هیچ کشوری شروع نکرده است. 

این سابقه که با موضع کنونی ایران در مخالفت با جنگ در دیگر نقاط جهان همخوانی دارد، دال بر این واقعیت است که ایران مایل است در صلح با کشورهای دیگر زندگی کند.

با آگاهی از این واقعیات و مواضع حقیقی هر یک از طرفین این منازعه، چگونه یک دوستدار آزادی می‌تواند در مورد «مذاکرات» این دو طرف مجادله سکوت اختیار کند و بی طرف بماند؟ در این مذاکرات یک طرف ظالم است و یک طرف مظلوم. یک طرف در پی استیلا و استثمار و غارت کشورهاست، در حالی که طرف دیگر در پی حفظ و حراست از حق تعیین سرنوشت و استقلال و حاکمیت خویش است. 

یک طرف مدافع منافع و امتیازات طبقات و نیروهای سرمایه داری بزرگ است که 1% از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد و دیگری در حال مبارزه برای صلح، استقلال و عدالت است که اهدافی هستند منطبق با منافع 99 درصدی‌ها

بدین خاطر است که ما طرف ایران را می‌گیریم و از تمام فعالین جنبش جهانی صلح تقاضا می‌کنیم که این تومار را امضاء کرده و خواستار آن شوند که:

• همه تحریم‌های علیه ایران را فوراً لغو کنید و تهدیدات جنگی علیه ایران را متوقف کنید!

• منصفانه با ایران رفتار کنید؛ حق مردم ایران برای تولید انرژی هسته‌ای با اهداف صلح آمیز را به رسمیت بشناسید!

• دست‌ها از ایران کوتا

ابعاد شخصیتی آیت‌الله خامنه‌ای مرا شگفت زده کرد

تازه مسلمان شیلیایی: ابعاد شخصیتی آیت‌الله خامنه‌ای مرا شگفت زده کرد

هرمان فوگر تازه مسلمان شیلیایی گفت: ابعاد مختلف شخصیت رهبر معظم انقلاب به عنوان رهبری دینی، سیاسی و اجتماعی مرا شگفت زده کرده است.

خبرگزاری فارس: تازه مسلمان شیلیایی: ابعاد شخصیتی آیت‌الله خامنه‌ای مرا شگفت زده کرد


به گزارش خبرگزاری فارس از قم، جشنواره مردمی فیلم عمار از نخستین روزهای هفته جاری همزمان با تهران با برگزاری مراسم افتتاحیه در مدرسه معصومیه در قم نیز برپا شد.

با توجه به اهمیت فراوان قم در نزد مسئولان برگزاری جشنواره عمار، طی این مدت فیلم‌های داستانی و مستند بسیاری در سالن همایش‌های این مدرسه و برخی دیگر از مراکز فرهنگی قم به نمایش درآمد و طلاب و دانشجویان به همراه سایر اقشار به تماشای این فیلم‌ها نشستند.

مراسم اختتامیه این جشنواره در قم هم دو روز زودتر از مراسم اصلی که قرار است در تهران برگزار شود چهارشنبه شب در مدرسه معصومیه قم برگزار شد.

در این مراسم ابتدا چند فیلم مستند، داستانی و انیمیشن در موضوع شهدا، جنگ تحمیلی، اردوهای جهادی و حوزه‌های علمیه به نمایش درآمد.

سخنرانی هرمان فوگل، از ره‌یافتگان تازه‌مسلمان شیلیایی یکی از بخش‌های جالب این مراسم بود. هرمان فوگل از جمله مسیحیانی است که در دانشگاه با مسلمانان آشنا شد و پس از مطالعه آثار دانشمندان اسلامی از جمله آیت‌الله مصباح یزدی به دین مبین اسلام و مذهب تشیع گرویده است.

این تازه مسلمان شیلیایی با حضور در ایران در دوره‌های جهادی نیز شرکت داشته و آشنایی ویژه‌ای با قشر مذهبی ایران پیدا کرده است.

وی در سخنرانی خود با اشاره به دلایل پذیرفتن دین مبین اسلام گفت: شاهد هستیم مردم مغرب‌ زمین به دلیل فقدان معنویت دست به خودکشی می‌زنند اما من این معنویت را در ایران به ویژه در شهر قم یافته‌ام.

فوگل در ادامه سخنان خود جامعیت ابعاد وجودی مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار داد و افزود: این جامعیت برای من به عنوان کسی که سال‌ها در میان مسیحیان زندگی کرده بودم بسیار جالب بود زیرا ورود یک مرجع تقلید و رهبر دینی در مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اهمیت فراوانی دارد.


وصیتنامه ی شهید حسین خرازی



شهید حاج حسین خرازی

 

بسم رب الصدیقین

خطاب به فرماندهان و رزمندگان اسلام:

- ما لشگر امام حسینیم، حسین وار هم باید بجنگیم، اگر بخواهیم قبر شش گوشه امام حسین (ع) را در آغوش بگیریم کلامی‌ و دعایی جز این نباید داشته باشیم: «اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد و مماتی ممات محمد و آل محمد.»

- اگر در پیروزی‌ها خودمان را دخیل بدانیم این حجاب است برای ما، این شاید انکار خداست.

- اگر برای خدا جنگ می‌کنید احتیاج ندارد به من و دیگری گزارش کنید. گزارش را نگه دارید برای قیامت. اگر کار برای خداست گفتنش برای چه؟

- در مشکلات است که انسانها آزمایش می‌شوند. صبر پیشه کنید که دنیا فانی است و ما معتقد به معاد هستیم.

- هر چه که می‌کشیم و هر چه که بر سرمان می‌آید از نافرمانی خداست و همه ریشه در عدم رعایت حلال و حرام خدا دارد.

- سهل‌انگاری و سستی در اعمال عبادی تأناثثیر نامطلوبی در پیروزی‌ها دارد.

- همه ما مکلفیم و وظیفه داریم با وجود همه نارسایی‌ها بنا به فرمان رهبری، جنگ را به همین شدت و با منتهای قدرت ادامه بدهیم زیرا ما بنا بر احساس وظیفه شرعی می‌جنگیم نه به قصد پیروزی تنها.

- مطبوعات ما جنگ را درشت می‌نویسد، درست نمی‌نویسد.

- مسأله من تنها جنگ است و در همان جا هم مسأله من حل می‌شود.

- همواره سعی‌مان این باشد که خاطره شهدا را در ذهنمان زنده نگه داریم و شهدا را به عنوان یک الگو در نظر داشته باشیم که شهدا راهشان راه انبیاست و پاسداران واقعی هستند که در این راه شهید شدند.

- من علاقمندم که با بی‌آلایشی تمام، همیشه در میان بسیجی‌ها باشم و به درد دل آنها برسم.

وصیتنامه اول:

... از مردم می‌خواهم که پشتیبان ولایت فقیه باشند، راه شهدای ما راه حق است، اول می‌خواهم که آنها مرا بخشیده و شفاعت مرا در روز جزا کنند و از خدا می‌خواهم که ادامه‌دهنده راه آنها باشم. آنهایی که با بودنشان و زندگی‌شان به ما درس ایثار دادند. با جهادشان درس مقاومت و با رفتنشان درس عشق به ما آموختند. از مسئولین عزیز و مردم حزب‌الهی می‌خواهم که در مقابل آن افرادی که نتوانستند از طریق عقیده، مردم را از انقلاب دور و منحرف کنند و الان در کشور دست به مبارزه دیگری از طریق اشاعه فساد و فحشا و بی‌حجابی زده‌اند در مقابل آنها ایستادگی کنید و با جدیت هر چه تمامتر جلو این فسادها را بگیرید.

وصیت نامه دوم :

استغفرالله، خدایا امان از تاریکی و تنگی و فشار قبر و سوال نکیر و منکر در روز محشر و قیامت، به فریادم برس. خدایا دل شکسته و مضطرم، صاحب پیروزی و موفقیت تو را می‌دانم و بس. و بر تو توکل دارم. خدایا تا زمان عملیات، فاصله زیادی نیست، خدایا به قول امام خمینی [ره] تو فرمانده کل قوا هستی، خودت رزمندگان را پیروز گردان، شر مدام کافر را از سر مسلمین بکن. خدایا! از مال دنیا چیزی جز بدهکاری و گناه ندارم. خدایا! تو خود توبه مرا قبول کن و از فیض عظمای شهادت نصیب و بهره‌مندم ساز و از تو طلب مغفرت و عفو دارم ... می‌دانم در امر بیت المال امانتدار خوبی نبودم و ممکن است زیاده‌روی کرده باشم، خلاصه برایم رد مظالم کنید و آمرزش بخواهید.

و السلام

حسین خرازی - 1/10/1365