ناگفته های سربازان آمریکایی حاضر در پادگان اشرف

سربازان آمریکایی که تا قبل از تحویل پادگان اشرف به پلیس عراق، حفاظت از این پادگان را برعهده داشتند می گویند ساکنان پادگان منافقین در عراق یک مشت تروریست غرغرو هستند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هابیلیان(خانواده شهدای ترور کشور)، در یک تالار گفت وگوی اینترنتی، افراد مختلفی که اکثرا سربازان آمریکایی حفاظت کننده از پادگان اشرف بودند، به همراه خانواده هایشان به اظهارنظر درباره پادگان اشرف پرداختند.
برپایه این خبر یک سرباز زرهی آمریکایی که سابق بر این در پادگان اشرف، مسئولیت محافظت ازمنافقین را برعهده داشت می گوید: اگر قصد دارید در آینده به اشرف بیایید چند چیز هست که باید بدانید؛ مجاهدین(منافقین) به دلایلی به عنوان تروریست طبقه بندی شده اند و یکی از جنایات انجام شده توسط آنها قتل سرگرد هاوکینز در دهه 70 (میلادی) است.
او ادامه می دهد: مجاهدین خلق(منافقین) تلاش می کنند شرایط را در اینجا کنترل کنند، من با آنها غذا خورده ام و چای نوشیده ام، اما حرف آخر من این است که آنها تروریست هستند.
این سرباز آمریکایی ادامه می دهد: آنها دیکته می کنند و خوراک تبلیغات می دهند تا بخوانی و خیلی احمقانه است (سبک مغزشویی آنها) اما واقعیت این است که مجاهدین خلق(منافقین) در عراق بازنده اند و نظام ایران برنده است.
او همچنین می گوید: مجاهدین خلق معصوم نیستند و جداشده ها از این فرقه به ایران برگشته اند و تا آنجا که من متوجه شده ام از زندگی در ایران راضی هستند.
«مک» یکی دیگر از سربازان آمریکایی بود که مدتی در پادگان اشرف بود، اینگونه عنوان می کند: این مطلب برای من مشخص نشده که چرا سربازان آمریکایی باید از تروریست ها محافظت می کردند و با عزیزان خودشان در کشورشان نباشند؟ من در اشرف بوده ام و اصلا جای خوبی نیست و خود مجاهدین(منافقین) هم اصلا نمی خواستند ما آنجا باشیم.
یک پلیس نظامی آمریکایی هم که مدتی در پادگان منافقین بوده می گوید: مجاهدین(منافقین) تروریست هستند، آنها خودشان اعتراف کرده اند که از انقلاب 1979 در ایران تاکنون هزاران نفر را در ایران کشته اند، افرادی که معصوم باشند و تروریست نباشند هزاران انسان را به قتل نمی رسانند.
برپایه این گزارش، زمانی که در این تالار گفت وگو یکی از هواداران منافقین، خطاب به این پلیس نظامی، وی را مزدور و تروریست خطاب کرد، وی اینگونه پاسخ داد: بله من تروریست هستم که ماه ها وقتم را صرف مراقبت از سازمانی کردم که صدها آمریکایی، ایرانی، عراقی و حتی اعضای خودش را شکنجه داده است، ما با جان و دل به آنها خدمت کردیم اما آنها غرغروترین گروهی هستند که در عمرم دیده ام، آنها قدرناشناس ترین آدم هایی هستند که در طول خدمتم دیده ام، ما با آنها بدرفتاری نکردیم، حتی وقتی مجبور بودیم آنها را برای نیازهای پزشکی و دندانپزشکی به اردوگاه های دیگر ببریم در حفاظت از آنها کمک کردیم و تشکری که به جای این خوبی ها دریافت کردیم ناله و شکوه بود، اکثر آنها مثل بچه های کوچک رفتار می کردند.

 

حضرت فاطمه(س) و جایگاه ایشان در اسلام

فاطمه (علیها السلام) در نزد مسلمانان برترین و والامقام ترین بانوی جهان در تمام قرون و اعصار می‌باشد. این عقیده بر گرفته از مضامین احادیث نبوی است. این طایفه از احادیث، اگر چه از لحاظ لفظی دارای تفاوت هستند، اما دارای مضمونی واحد می‌باشند. در یکی از این گفتارها (که البته مورد اتفاق مسلمانان، اعم از شیعه و سنی است)، رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) می‌فرمایند: "فاطمه سرور زنان جهانیان است". اگر چه بنابر نص آیه شریفه قرآن، حضرت مریم برگزیده زنان جهانیان معرفی گردیده و در نزد مسلمانان دارای مقامی بلند و عفت و پاکدامنی مثال‌زدنی می‌باشد و از زنان برتر جهان معرفی گشته است، اما او برگزیده‌ی زنان عصر خویش بوده است. ولی علو مقام حضرت زهرا (علیها السلام) تنها محدود به عصر حیات آن بزرگوار نمی‌باشد و در تمامی اعصار جریان دارد. لذا است که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) در کلامی دیگر صراحتاً فاطمه (علیها السلام) را سرور زنان اولین و آخرین ذکر می‌نمایند. اما نکته‌ای دیگر نیز در این دو حدیث نبوی و احادیث مشابه دریافت می‌شود و آن اینست که اگر فاطمه (علیها السلام) برترین بانوی جهانیان است و در بین زنان از هر جهت، کسی دارای مقامی والاتر از او نیست، پس شناخت سراسر زندگانی و تمامی لحظات حیات او، از ارزش فوق العاده برخوردار می‌باشد. چرا که آدمی با دقت و تأمل در آن می‌تواند به عالیترین رتبه‌های روحانی نائل گردد. از سوی دیگر با مراجعه به قرآن کریم درمی‌یابیم که آیات متعددی در بیان شأن و مقام حضرتش نازل گردیده است که از آن جمله می‌توان به آیه‌ی تطهیر، آیه مباهله، آیات آغازین سوره دهر، سوره کوثر، آیه اعطای حق ذی القربی و... اشاره نمود که خود تأکیدی بر مقام عمیق آن حضرت در نزد خداوند است. این آیات با تکیه بر توفیق الهی، در مقالات دیگر مورد بررسی قرار خواهد گرفت. ما در این قسمت به طور مختصر و با رعایت اختصار، به مطالعه شخصیت و زندگانی آن بزرگوار خواهیم پرداخت.

ادامه مطلب ...

غرب با نگاه ابزاری به زن جاهلیت مدرن را به نمایش گذاشته است

آیت الله نوری همدانی در همایش زن و بصیرت فاطمی اظهار داشت: غرب با نگاه ابزاری به زن ، جاهلیت مدرن را به نمایش گذاشت.
به گزارش رسا در بجنورد، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید روز دوشنبه در آخرین روز از سفر خود به استان خراسان شمالی، در همایش زن و بصیرت فاطمی حضور یافت و در جمع بانوان این استان به ایراد سخن پرداخت.
این مرجع تقلید، نگاه ابزاری غرب به بانوان را سرزنش کرد و اظهار داشت: متاسفانه به تنها چیزی که در غرب توجه نمی شود حقوق واقعی و کرامت و منزلت زنان است.
حضرت آیت الله نوری همدانی افزود: دنیای غرب با عنوان آزادی مقام و منزلت زنان را پایین آورده اند و با استفاده ابزاری از زن، جاهلیت مدرن را به نمایش گذاشته اند.
وی با اشاره به آیات و روایاتی، ملاک برتری و سنجش افراد را تقوا دانست و بیان داشت: ارزش انسان ها با تقوا و ایمان سنجیده می شود و در این بین تفاوتی بین زن و مرد نیز وجود ندارد.
این مرجع تقلید با بیان اینکه دین مبین اسلام متعالی ترین دیدگاه ها را درباره زنان دارد، نقش بانوان را در انقلاب اسلامی برجسته توصیف کرد و گفت: زنان در دوران انقلاب در صف اول تظاهرات بودند و در هشت سال دفاع مقدس نیز برای پیروزی انقلاب خدمات موثری ارائه دادند.
آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه امروز زنان با حفظ کرامت و عزت در عرصه های مختلف حضور دارند و نقش آفرین هستند، اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی میدان و عرصه برای ورود زنان به عرصه های مختلف باز شده است.
این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه مظلومیت زن به ازای کل تاریخ بشر و به پهنای گیتی است، گفت: اتفاقات غمباری که نسبت به بانوان در شرق و غرب و کل دنیا صورت گرفته این است که متاسفانه مقام و موقعیت زن مراعات نشده است.
وی بیان داشت: در دوران جاهلیت هنگامی که فردی صاحب دختری می شد، چهره اش از غم سیاه می شد و آن فرد چهره خود را از مردم پنهان می کرد و این فرزند دختر را یا با خفت و خواری نگه داشته و یا زنده به گور می کرد که این نوع منفی نگری نسبت به خانم ها بسیار نابه جا بود.
این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در بیداری محرومان و مستضعفان جهان، تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران هیمنه پوشالی استکبار جهانی را درهم شکسته است.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به تحولات اخیر در منطقه و موج خیزش اسلامی، این تحولات را به برکت انقلاب اسلامی ایران دانست و از ملت های بپا خاسته خواست مراقب و هوشیار باشند که انقلاب شان از سوی استکبار جهانی مصادره نشود.

 

نتانیاهو: دیگر به چه زبانی بگوئیم که داریم سقوط می کنیم!

نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای چندمین بار هشدار داد که انقلاب های منطقه ممکن است به روی کار آمدن اسلامگرایان منتهی و به نفع ایران تمام شود.
نتانیاهو در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه تاکید کرد: ایران از ناآرامی [انقلاب] های خاورمیانه بهره برداری می کند و این احتمال وجود دارد که یک حکومت مذهبی به سبک ایران در مصر و تونس سربرآورد

ادامه مطلب ...

رژیم سعودی در توفان انقلاب های منطقه محاصره شده است

رژیم عربستان سعودی با کشورهای دستخوش انقلاب محاصره شده است.
هفته نامه آلمانی فرایتاگ در ارزیابی این تحلیل نوشت: در حالی که سران حکومت سعودی با سرآسیمگی به تحولات منطقه نگاه می کنند، در داخل نیز شکاف بین حاکمیت محافظه کار و واقعیت های جامعه ملتهب عربستان شدت می گیرد. به همین دلیل هم حکومت سعودی، اوضاع را نامناسب تلقی می کند.
این نشریه در توضیح بیشتر مدعای خود یادآور شد: عربستان اکنون محاصره شده است. دولت سعودی درغرب و در مصر یک متحد مهم به اسم حسنی مبارک را از دست داد. در شمال اردن گرفتار موج اعتراض های شدید است که نشانه ای از کاهش در آن دیده نمی شود. در مرز جنوبی، قیام در یمن و عمان در جریان است. بحرین نیز که وضعیت ملتهبی دارد و عربستان حتی نیرو فرستاده تا نفوذ بر امیرنشین کوچک را از دست ندهد و مانع از سرایت بیشتر جرقه های انقلاب به استان های شرقی عربستان شود. زیرا در آنجا بزرگ ترین ذخایر نفت کشور قرار دارد و بیشتر شیعیان نیز آنجا زندگی می کنند.
فرایتاگ ادامه می دهد: نگرانی از سرایت ناآرامی ها به عربستان سعودی دیگر چندان خالی از وجه نیست. کوتاه زمانی بعد از سرنگونی دیکتاتور تونس، مرد 65 ساله ناشناسی در استان جیزان در مرز یمن بعد از اینکه خود را آتش زد جان باخت. درخواست اصلاحات سیاسی و آزادی زندانیان سیاسی و حقوق بیشتر برای زنان طرفدار بیشتری پیدا می کند. وقتی 11 مارس به عنوان «روز خشم» اعلام شد ده ها هزار نفر به این فراخوان پاسخ مثبت دادند.
هفته نامه آلمانی با بیان اینکه جریان های اعتراضی علیه رژیم سعودی از سال 1992 آغاز شده، می نویسد: انقلاب های تونس و مصر جرقه و نیرویی تازه به این اعتراض ها داد. اکنون بحث به رسانه ها کشیده شده است. گرچه دولت سعودی می کوشد مذهب ها (شیعه و سنی) را به جان هم بیندازد و ایران را خطر اعلام کند تا اعتراض را زیر سؤال ببرد، ناخشنودی و اعتراض در بین تمام قشرها در عربستان در حال گسترش است. در عربستان فقط، اقلیت شیعه نیست که مورد تبعیض قرار می گیرد. همه اقشار و گرایش های مذهبی معترضند به ویژه اینکه میلیاردها دلار با سوءمدیریت صرفاً خرج خرید اسلحه از کشورهای غربی و آمریکا می شود.
نشریه آلمانی با اشاره به همکاری سران جریان وهابیت با رژیم سعودی نوشت: آنها فقط مستخدمان دولت سعودی و خاندان پادشاهی هستند به همین دلیل هم در سال 1991 و 1990 وقتی نیروهای آمریکایی از سوی دولت عربستان دعوت به حمله به عراق شدند، سران وهابیت حکم به مباح بودن درخواست کمک از کافران دادند. اکنون که دولت سعودی خود را در معرض توفان انقلاب می بیند، تمام امکانات مالی و سیاسی و حتی وهابیت را بسیج کرده تا خود را حفظ کند

ایران در روزگار ناتوانی آمریکا با سرعت به پیش می‌تازد

یک روزنامه آمریکایی نوشت: چند ماه قبل، مقامات دولت آمریکا اطمینان داشتند که ایران تحت فشار شدید تحریم ها قرار دارد ولی اکنون گویا تهران بر فشارهای اقتصادی غلبه کرده است.
به گزارش گرداب روزنامه کیهان نوشت: ایران بر فشارهای اقتصادی غرب فائق آمده و برنامه هسته‌ای خود را با سرعت به پیش می‌برد. این در حالی است که آمریکا هیچ جایگزینی برای مهار و مقابله با ایران به ویژه در شرایط فعلی خاورمیانه ندارد.

این تحلیل را روزنامه واشنگتن پست منتشر کرده و با بیان این که تحولات جدید خاورمیانه به نفع ایران تمام شده نوشت: بحران اخیر در کشورهای عربی، معیار مهمی برای ارزیابی سیاست خارجی دولت اوباماست اما بحرانهای دیگری نیز هنوز سر جای خود باقی مانده که یکی از مهم ترین آنها، برنامه هسته ای ایران است. این برنامه در ماههای اخیر شاهد پیشرفت های جدید بوده است. وضعیت جدید و اینکه ایران از انقلاب مصر و بحرین در میان مدت سود می برد، برای آمریکا بسیار ناخوشایند است.
ادامه مطلب ...

بی‌بی‌سی فارسی "زهرا کاظمی‌" را سانسور کرد؟


بی‌بی‌سی فارسی که ادعا می‌کند حامی مردم ایران است از پوشش اخبار مربوط به ضرب‌وشتم دانشجوی ایرانی در انگلیس عاجز مانده است.
"جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت"، این جمله‌، جمله‌ای است که پس از جستجوی نام "زهرا کاظمی" در سایت بی‌بی‌سی فارسی با آن مواجه می‌شویم.

به گزارش گرداب، "زهرا کاظمی صالح‌"، دانشجوی ایرانی شاغل به تحصیل در لندن است که طی هفته گذشته مورد ضرب و شتم چهار دختر جوان انگلیسی قرار گرفت.

زهرا کاظمی عضو انجمن اسلامی دانشجویان در حالی که مسیر روزانه خود از محل تحصیل به منزلش در انگلیس را طی می‌کرد، مورد حمله چهار دختر جوان انگلیسی برای برداشتن حجاب از سرش قرار گرفت و به شدت مجروح شد.

ضاربین وقتی با مقاومت این دانشجوی محجبه ایرانی در حفظ حجابش مواجه شدند، در انظار عمومی و در خیابانی اصلی شهر لندن، اقدام به ضرب و شتم وی کرده و پس از وارد آوردن جراحات شدید به این دانشجوی ایرانی، صحنه را ترک کردند.

سوال اینجاست که چرا سایت بی‌بی‌سی فارسی که خود را حامی مردم ایران می‌داند در مقابل این اقدام وحشیانه سکوت اختیار کرده؟

چرا در قسمت "بخش ویژه‌"، "نوبت شما‌" و یا چرا در بخش‌های مختلف گزارش‌های تلویزیونی این سایت چون "کلیک‌"، "پرگار‌"، "امروزی‌ها‌"، "به عبارت دیگر‌" و‌... به این موضوع اشاره‌ای نشده و نمی‌شود؟!

چرا در صفحه نوبت شمای رسانه دولتی کشور انگلیس سوالی تحت عنوان "‌ضرب و شتم دانشجوی ایرانی در انگلیس و مخالفت‌ با آزادی عقیده؛‌ نظر شما‌" قرار نمی‌گیرد؟

رسانه‌ای که در اتفاقات مختلف سعی می‌کند خود را "بی‌طرف‌" جلوه دهد و با مخلوط کردن اخبار درست و نادرست به اهداف سیاسی خود دست یابد، چرا باید درباره اتفاقاتی که به قول معروف "بیخ گوش‌" آنها رخ می‌دهد سکوت اختیار کند؟ خبرنگاران آزاد! و بی‌طرف بی‌بی‌سی فارسی کجا هستند تا از این موضوع گزارش تهیه کنند؟ سایت بی‌بی‌سی فارسی که در دوران پس از انتخابات با دامن زدن به اغتشاشات و ناامنی‌ها در کشورمان خود را حامی مردم معرفی می‌کرد، چگونه این بار در حمایت از دانشجوی غریب ایرانی عاجز مانده است؟

به نظر می‌رسد ادعای آزادی بیان و اندیشه انگلیس در برخورد با این دانشجوی ایرانی و ادعای آزادی بیان و اندیشه رسانه انگلیس در پوشش این خبر رنگ باخته است؛ البته پاسخ این همه سوال بسیار واضح و روشن است، رسانه‌ای که بودجه خود را از کشور انگلیس تامین می‌کند و خبرنگاری که حقوق خود را ماه به ماه از این کشور دریافت می‌کند چگونه می‌تواند از حقوق دانشجوی دختر ایرانی که در مقابل چشمان نیروهای امنیتی انگلیس کتک خورد را مطالبه کند؟ برخورد وحشیانه‌ای که در هیچ هنجار،‌ دین، مذهب و آئینی نمی‌گنجد.

حسن مسلمی نائینی، مدیر کل بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری در این باره با بیان اینکه موضوع تعرض به حریم خصوصی دانشجوی ایرانی در انگلیس از سوی هر انسان آزادی‌خواهی محکوم است، می‌گوید: «علی‌رغم اینکه خانواده‌های مسلمان زیادی در کشور انگلیس زندگی و با رعایت کامل حجاب اسلامی در این کشور رفت‌و‌آمد می‌کنند جای سؤال است که چرا با یک دانشجوی ایرانی این‌چنین برخورد ناشایستی صورت گرفته است.»

مدیر کل بورس و امور دانشجویان خارج همچنین می‌افزاید: «مسئولان و دولتمردان کشور انگلیس باید نسبت به این حرکت ناشایست و ظالمانه برخورد جدی صورت دهند و متعارضین مورد بازخواست و محاکمه قرار بگیرند.»

منبع: فارس

هشدار سرلشکر صفوی به عربستان در خصوص اقدام علیه مردم بحرین

  در جمع خبرنگاران صورت گرفت؛
 دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: حضور و رفتار عربستان نوعی بدعت ناصواب است و باید این موضوع را نیز در نظر داشت که ممکن است روزی همین مسئله برای خودش تکرار شود و به همین بهانه عربستان مورد هجوم قرار گیرد.


ادامه مطلب ...

حذف بزرگترین صفحه فیس بوک شیعیان در بحرین

 

بزرگترین صفحه شیعیان در فیس بوک که نزدیک به 100 هزار عضو داشت به خاطر انتشار چند خبر درباره بحرین حذف شد.



به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، روز گذشته (یکشنبه) بزرگترین صفحه شیعیان در فیس بوک که نزدیک به 100 هزار عضو داشت به دلیل انتشار چند خبر درباره بحرین حذف شد.

همکاری شبکه‌های اجتماعی غرب مانند فیس بوک با حاکمان منطقه برای مقابله با تحرکات مردمی دارای سابقه است به طوریکه پیش از این نیز در پی اعتراض یک وزیر صهیونیست به مؤسس پایگاه فیس بوک، صفحه‏ای که در آن برخی از جوانان فلسطینی خواستار آغاز انتفاضه سوم شده بودند، از این شبکه اجتماعی حذف شد.

خاندان آل خلیفه که بحرین را کنترل می‌کند، مخالفان خود را سرکوب می کند و این موضوع با محکومیت اندکی از سوی غرب همراه بوده است.

انتهای پیام/خ

درباره عدم تحویل سوخت به برخی هواپیماهای اروپایی در تهران

 
تحلیلگر روس: ایران کشوری نیست که بتوان به آن ضربه زد و هیچ پاسخی دریافت نکرد

 یک تحلیلگر برجسته روس در امور ایران تأکید کرد: ایران توان مقابله به مثل در برابر هر اقدام خصمانه‏ای را از جانب غرب دارد.



ادامه مطلب ...