ماجرای اخراج نجف زاده از فرانسه چه بود؟

پس از آنکه طی یکی دو روز گذشته برخی اخبار مبنی بر اخراج کامران نجف زاده، خبرنگار واحد مرکزی خبر در رسانه ها آمد و البته با تکذیب نصفه و نیمه روبرو شد، گزارش هایی از کامران نجف زاده در بخش های مختلف خبری پخش شد، اما اخبار رسیده حکایت از آن دارد که مدعیان آزاد اندیشی و جهان آزاد که خبرنگارانشان همواره به انحاء مختلف و با آزادی کامل در ایران مشغول کار بوده اند، طی روز و شب گذشته فشارهای زیادی را بر او و خانواده اش وارد آورده و او را مجبور به خروج از فرانسه نموده اند.

 ظاهرا مسئله از آنجا آغاز شد که «جی دشموخ» خبرنگار خبرگزاری فرانسه، به دلیل رفتارهای غیر حرفه ای و غیر رسانه ای و رعایت نکردن چارچوب ها و موازین قانونی مطابق با پروتکل های بین المللی از کشور اخراج شد و دولت فرانسه نیز به تلافی این رفتار قانونی دولت ایران، با رفتاری خارج از عرف و قانون و با گسیل پلیس به در منزل، نجف زاده را مجبور به اخراج از فرانسه نموده است.

بنابر این گزارش، دولت پاریس می گوید کامران نجف زاده گزارش های تندی علیه سیاست های دولت فرانسه تهیه کرده است! و این در حالی است که عموم گزارش های وی از پاریس در چارچوب قوانین فرانسه و با رعایت پروتکل های موجود بوده است.

در همین رابطه یک دیپلمات ارشد در سفارت ایران در پاریس گفت: به زودی متن نامه جلسه وزارت کشور و وزارت خارجه فرانسه که به جمع بندی لزوم عدم تمدید کارت اقامت نجف زاده منجر شد منتشر می شود، نامه ای که در بخشی از آن آمده است: «ما در طول 18 ماه شاهد گزارش های آقای نجف زاده بودیم و ایشان افکار عمومی را علیه دولت فرانسه بسیج می کردند.»!

وی افزود: بنا بر اطلاعات دقیق ما شخص آقای سارکوزی در جریان این اقدام تلافی جویانه بوده است.

بر این اساس گفتنی است، کامران نجف زاده که از شهریورماه سال 88 مسوولیت دفتر صداوسیما را در پاریس بر عهده گرفته بود، در روزهای نخست سال 90 به تهران بازخواهد گشت.

عبدالحسین خسروپناه، محسن کدیور را به مناظره دعوت کرد

با موضوع ولایت فقیه و جایگاه آن در نظام اسلامی؛
عبدالحسین خسروپناه، محسن کدیور را به مناظره دعوت کرد
حجت الاسلام خسروپناه با موضوع ولایت فقیه و جایگاه آن در نظام اسلامی، محسن کدیور را به مناظره دعوت و از ایجاد میز مناظره ابراز خرسندی کرد و گفت: «امیدواریم این‏گونه فعالیت‌های رسانه‌ای ادامه پیدا کند.»

گروه فرهنگی-اجتماعی برهان؛ اتفاقات سال گذشته‏ی کشورمان، تاکنون تنها به عنوان یک مقوله سیاسی بارها مورد تحلیل قرار گرفته و تاکنون مواضع تمام افراد و جریان‌ها در مورد این اتفاق، مشخص و آشکار شده است. رهبری معظم انقلاب سال‌ها پیش خبر از فتنه‌ای بزرگتر از قتل‌های زنجیره‌ای، قائله 18 تیر 78 و ...دادند و مسؤولان بدون توجه به این اهتمام دادن‌های پی‏در‏پی خود را به یک باره در سال 88 وسط میدانی دیدند که به اذعان تمام کارشناسان و رسانه‌های دنیا تنها این تدبیر رهبری بود که نه تنها کشور را از بحران‏سازی برخی خواص و دشمنان خارجی به سلامت عبور داد، بلکه ایران اسلامی را چندین پله بالاتر از موقعیت قبلی خود، هم از لحاظ قدرت منطقه‌ای و هم از لحاظ جایگاه تأثیرگذاری در سطح بین الملل، قرار داد.

 
«آیت‏الله خامنه‌ای» به عنوان رهبر کشتی در حال حرکت انقلاب، سال گذشته در بحبوحه‏ی فتنه‌انگیزی و یا بهتر بگوییم فتنه‏آفرینی‌های معاندان در حالی که برخی خواص دایم بر طبل پذیرش خواسته‌های نامشروع فتنه‌گران می‌کوبیدند و با القای بحران در کشور ایجاد رعب و وحشت در جامعه را پی‏گیری می‌کردند و می‌کنند، سخن از علوم انسانی به میان آوردند و با «عمار طلبی» صریحاً مسؤولان مربوطه را متوجه نقش مهم «تبیین» در این حوزه کردند.
 
رهبری با استفاده از هر فرصتی، سخن از اهمیت علوم انسانی به میان آوردند و پیاده سازی الگوی اسلامی در این حوزه را خواستار شدند تا اینکه در سفر پربرکت خود به شهر مقدس قم در جمع نخبگان حوزه علمیه، ادبیات «علوم انسانی اسلامی» را به کار بردند و این خود اتمام حجت و اکمل‏الامری بود از ولی امر برای مسؤولان، نخبگان و تمام کسانی که تاکنون از غفلت فارغ نشده بودند.
 
سایت تحلیلی_تبیینی «برهان» به عنوان رسانه‌ای که خود را مکلفبه تکلیف و وظیفه‏ی «تبیین» می‌بیند؛ در دوران غفلت مسؤولان و مکلفان اصلی، پاسخ‌گویی به شبهات در سه بخش اقتصاد، فرهنگ، اندیشه، اجتماع و سیاست را در دستور کار خود قرار داده است.
 

اما از آنجایی که همیشه تک نظری تعبیر به یک جانبه‌نگری شده[1]بر آن شدیم تا با برپایی میز مناظره در شکل‌های مجازی و حضوری، خود را مبرا از این اتهام کنیم.به لطف خدا تاکنون استقبال خوبی از سوی نخبگان و اساتید در مواجه با پیشنهاد مناظره صورت گرفته است که از جمله آنان می‌توان به دکتر عبدالحسین خسروپناه اشاره کرد.وی با موضوع ولایت فقیه و جایگاه آن در نظام اسلامی، محسن کدیور را به مناظره دعوت و از ایجاد میز مناظره ابراز خرسندی کرد و گفت: «امیدواریم این‏گونه فعالیت‌های رسانه‌ای ادامه پیدا کند.»

 

پی‏نوشت:

 

1- از جمله کسانی که به این امر شک ایجاد کردند، محسن کدیور و سروش بودند؛ که حسن رحیم‌پورازغدی را به دلیل سخنرانی در دانشگاه‌ها متهم به تک نظری و ترس از تبادل نظر با دیگران می‌کردند، اما امروز می‌بینیم که همین افراد خارج از ایران و در جمعی ضد انقلاب به صورت متکلم وحده اظهار نظر می‌کنند!/انتهای متن/

با آن سه شنبه های افتضاح آب گرفتید به چهارشنبه سوری ما!

«دم شورای هماهنگی راه سبز امید گرم! کاری کرد که چهارشنبه سوری امسال از هر سالی بی سروصداتر بود».
این مطلب طعنه آمیز را سایت ضدانقلابی «بالاترین» در حالی منتشر کرد که خود از ترویج کنندگان شورای مذکور بود و سناریوهای این شورا را طی یک ماه گذشته تبلیغ کرد. طعنه اخیر بالاترین از آن جهت است که عناصر ضدانقلاب مقیم خارج می گویند هر سال هفته ها قبل از شب چهارشنبه سوری هیچ حاشیه و حادثه ای در کار نبود و ترکاندن ترقه را می شد حمل بر مخالف خوانی (!؟) کار کرد اما امسال به همت سه شنبه های افتضاح که شورای یاد شده پیش کشیده اقدام به عادی سازی و کمرنگ کردن و سوزاندن یک فرصت مهم! کرد.
بالاترین در مطلب انتقادی خود می نویسد: شاید برای بعضی ها این مطلب شادکننده نباشد و به قبایشان بر بخورد اما مشاهدات من این بود که چهارشنبه سوری امسال از هر سالی بی سروصداتر بود، یادش بخیر 4-3 سال پیش بود که در ساختمانمان، جشن چهار شنبه سوری گرفته بودیم، نیروهای گارد داخل ساختمان ریختند و ما جوانی رو که از توی کوچه به ساختمان ما پناه برده بود فراری دادیم، تازه آن زمان خبری از جنبش سبز نبود، اما امسال چه؟ ماشین پلیس وقتی دید خبری نیست رفت، بله همین الان که می نویسم صدای ترقه می آید اما آیا این بود چهارشنبه سوری بزرگمان؟!
نویسنده بالاترین می افزاید: حقیقت این است که این آقایان اصلاح طلب و جنبش سبز راه امید و این مسخره بازی ها همه را سرد کردند، چگونه است که بعد از 25 بهمن، چهارشنبه سوری آرام برگزار شد؟ مخالفان خسته شده اند از این شل کن و سفت کن آقایون. من هم خسته شدم از الکی هزینه دادن، از سیاهی لشکر شدن آقایون که هر زمان حال کردند ما را به صحنه دعوت کنند.
پایگاه گویانیوز هم از قول یکی از عناصر خارج نشین تصریح کرد که: اپوزیسیون در دور باطل افتاده است. براساس تجارب 19 ماه گذشته باید به دیده شک به برخی حامیان جنبش سبز نگاه کرد. البته دور از ذهن نیست اگر برخی دوستان، خصوصاً دور از فضای اجتماعی ایران، با رصد اخبار خاص در فضای مجازی و نه جریان زندگی جامعه، درک غیر واقعی از این فضا داشته باشند. برای نمونه شعارهای احساسی «اندکی صبر سحر نزدیک است» (بابک داد)، مانند تیغ دو لبه ای کار می کند که پس از انتظاری طولانی، در سرخوردگی افراد همراه جنبش و تمایل برخی به مهاجرت یا انفعال سیاسی مؤثر واقع می گردد. و یا تحلیل هایی چون «حکومت دیگر توان بسیج 50 هزار نفر نیروی سرکوبگر در سطح کشور را ندارد» (محسن سازگارا)، گرچه ابتدا روحیه بخش می نماید، اما پس از مواجهه با نیروهای متنوع رژیم که حتی فرصت تجمع نمی دهد، نومیدی می آفریند.
سایت خودنویس هم که مدتی است در محافل ضد انقلاب متهم به همکاری با محافل اطلاعاتی جمهوری اسلامی شده با ابراز ناراحتی از تحلیل رفتن اپوزیسیون نوشت: سه شنبه های اعتراضی، حرکت به سمت جلو نبود، چرخش در مدار بسته و دور باطل بود. حکومت کاملاً آمادگی دارد و توان حرکت را از اپوزیسیون می گیرد. از آن طرف هم اصلاح طلبان دنبال مهار حرکت و جلوگیری از رادیکال شدن آن هستند. خوب وقتی این دو پارامتر را کنار هم بگذاریم، می توانیم از خودمان بپرسیم که این روند به کجا می رود؟ این روند به سمت فرسایشی شدن برای اپوزیسیون پیش می رود.

حیوونکی !

گفت: برخی از مدعیان اصلاحات که به آمریکا و اروپا گریخته و پناهنده شده اند از شرایط حقارت آمیز خود به شدت گلایه دارند و ابراز نگرانی می کنند. گفتم: از قدیم و ندیم گفته اند که «لایق دیگ چغندر است» و این که؛ «خلایق، هرچه لایق». گفت: یکی از آنها که به آمریکا پناهنده شده است چندین فحش آبدار نثار سران فتنه کرده و نوشته است «تصور نمی کردم در آمریکا به جای تقدیر، اینهمه تحقیر شوم.» گفتم: در زمان طاغوت، شخصی که خیلی به آمریکا علاقه داشت با یکی از مستشاران آمریکایی طرح دوستی ریخت و بالاخره یک روز مهمان او شد و برای این که دقیقا آداب آمریکایی ها را تقلید کند سر میز غذا، کارهای مستشار آمریکایی را تکرار می کرد. مستشار آمریکایی ابتدا یک کاسه برداشت و مقداری شیر در آن ریخت و یارو هم همان کار را کرد. بعد آمریکایی چندتا بیسکویت درون کاسه شیر انداخت و او هم چنین کرد، بعد مستشار آمریکایی کاسه را روی زمین گذاشت و سگش را برای خوردن آن صدا زد! و یارو... حیوونکی بدجوری به جدول زده بود!

دفاع صریح نماینده اسرائیل در نشست حقوق بشر از موسوی و کروبی

همزمان با برگزاری نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو، نماینده رژیم صهیونیستی به دفاع صریح از اقدامات ضد انقلابی سران فتنه پرداخت.
در نشست روز سه شنبه این شورا ابتدا نماینده کشورمان طی سخنانی نقض فاحش حقوق بشر در آمریکا، کانادا، سوئد، سوئیس و فرانسه را زیر سؤال برد و موارد ضد حقوق بشری این کشورها را برای حاضران قرائت کرد.
سپس نماینده سوریه با قرائت بیانیه ای به تمجید از وضعیت حقوق بشر در ایران پرداخت و شدیداً مخالفت کشورش را با تصویب هرگونه قطعنامه ای در این باره اعلام کرد.
در ادامه این نشست نوبت به نماینده رژیم صهیونیستی رسید که وی به حبس موسوی و کروبی اشاره کرد و خواستار مجازات ایران شد.
پس از اتمام قرائت بیانیه کشورها نوبت به سازمان های مردم نهاد رسید که با تلاش ان جی اوها، سه بیانیه توسط ان جی اوهای ایرانی قرائت شد که موضوعات آن عبارت بودند از نقض حقوق بشر در کانادا، محکومیت جنایات آمریکا در لیبی و بیانیه سوم به مسئله تحریم و نقض حقوق بشر که غیر مستقیم آمریکا را هدف قرار داده بود.
از نکات قابل توجه دیگر این نشست ناکامی حامیان غرب و رژیم صهیونیستی در زیر سؤال بردن وضعیت حقوق بشر در ایران بود. در این رابطه انجمن بهائیان و انجمنی اتریشی بر علیه ایران صحبت کردند. انجمن بهائیان به تکرار ادعاهای گذشته مبنی بر زندانی بودن سران بهائیان، تخریب قبرها و عدم حق تحصیلات عالی اشاره کردند که با توجه به ازدحام سالن در آن ساعت و اینکه در انتهای لیست بودند تقریباً توجهی به آنها نشد. انجمن اتریشی نیز تقریباً همان بیانیه رژیم صهیونیستی را قرائت کرد.
برآورد کارشناسان در ژنو این است که منافقین نیز در این نشست هیچ چهره جدیدی را علیه ایران نتوانسته اند جذب کنند و تمامی عناصر قدیمی و شناخته شده اند.
همچنین نمایشگاه عکسی درمیدان سازمان ملل برگزار گردید که موضوع آن کودکان قربانی جنگ در افغانستان است. با توجه به استمرار این نمایشگاه تا روز جمعه قطعاً فرصت برای تجمع ضد انقلاب در این میدان بسیار محدودتر خواهد شد.

 

مشاور کروبی:غربی ها بی شخصیتند

مشاور تندرو کروبی که سال 77 با جاسوس آمریکایی در پاریس ملاقات کرد، اعتراف کرد: کشورهای غربی بی شخصیت هستند و روی حمایت آنها نمی توان حساب باز کرد.. . .

ادامه مطلب ...

حتی یک نقطه تاریک در زندگی آیت الله خامنه ای وجود ندارد

اعتراف رئیس حلقه لندن و سرکرده اتاق فکر فتنه سبز در خارج کشور به «استقلال جمهوری اسلامی و سلامت اقتصادی آیت الله خامنه ای»، اردوگاه فتنه سبز را به هم ریخت.

ادامه مطلب ...

انقلابیون بحرینی 6 نظامی عربستانی را به اسارت در آوردند

شبکه خبری پرس‌تی‌وی خبر داد که مردم بحرین 6 نظامی عربستانی را در شهر ستره به اسارت در آوردند.

رژیم آل سعود برای سرکوب تظاهرات مردم بحرین بیش از 1000 نفر را به بحرین اعزام کرده است.

امارات متحده عربی نیز بیش از 500 نظامی را برای سرکوب تظاهرات مردم بحرین به این کشور اعزام کرده است.

خبرها حاکی از حملات وسیع نیروهای رژیم آل خلیفه و عربستان سعودی به مردم بی دفاع بحرین است.

نا گفته ها از زندگی مهران مدیری


یکی از خانم‌های محله بروجردی‌ها دراین باره گفت: . . . . .

ادامه مطلب ...

حداقل دستمزد کارگران 330 هزار و 300 تومان تعیین شد

شورای عالی کار عصر امروز (دوشنبه) با حضور وزیر کار و امور اجتماعی و نمایندگان گروه کارگری و کارفرمایی و دولت برای تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال 90 تشکیل جلسه داد.

ادامه مطلب ...