وقتی کفگیر شبکه مسیحی به ته دیگ می‌خورد

وقتی کفگیر شبکه مسیحی به ته دیگ می‌خورد
شبکه نجات برای رهایی ایران از اسلام مراسم دعای 24 ساعته آن هم به پیشنهاد اسرائیل برگزار می‌کند.
به گزارش گرداب، "شبان صفا"، از کارشناسان شبکه نجات در برنامه "روز نجات" برای نجات کشور ایران از اسلام برنامه 24 ساعته "دعا" برگزار می‌کند و از مخاطبان خود دعوت کرده است که برای شرکت در این دعا در سایت مورد نظر ثبت نام کرده و در ساعات مشخص شده برای نجات ایران دعا کنند.

گفتنی است که دشمنان ایران اسلامی به تصویری واقعی از روحیات مردم ایران رسیده اند و با ناکام ماندن برنامه های خودشان اعتراف می کنند که در طی 10 سال گذشته هر کاری را که انجام داده اند به نفع ایران تمام شده است. آنها پی برده اند که به خاطر ایثارگری های ملت ایران هیچ قدرتی قادر نیست اراده خود را بر این کشور تحمیل کند.

این ناکامی ها به شبکه نجات نیز سرایت کرده و پس از هزینه کردن میلیون ها دلار در سال های اخیر، نهایتا تصمیم گرفته اند که برای نجات ایران دعای 24 ساعته آن هم به پیشنهاد اسرائیل نشینان برگزار کنند. غافل از اینکه دین اسلام با روح این مردم عجین شده است و به گواه تاریخ با اهدای خون خود از عقیده شان دفاع کرده اند. آنها تصور کرده اند، می توانند با این قبیل اقدامات اراده و دین مردم این مرز و بوم را تضعیف کرده و ملت را از راه نورانی خود منصرف کنند.

منبع: جام نیوز

مخملباف: اقتدار ولی‌فقیه من را روانی کرده است!

مخملباف:
اقتدار ولی‌فقیه من را روانی کرده است!
سال ها پیش من مریض شده و به دکتر رفتم. دکتر هر چه بررسی کرد، نفهمید که مشکل من چیست...
گرداب- محسن مخملباف، طی مصاحبه ای با یک شبکه سلطنت طلب، از بیماری‏ روانی اش که در اثر اقتدار ولی فقیه و آرزوهای بر باد رفته اپوزیسیون، به وجود آمده، گلایه کرد.

این کارگردان فیلم های ضداخلاقی، در تماس تلفنی با یک شبکه سلطنت طلب، به بیماری روانی خود که سال ها از آن رنج می برد اشاره کرد و گفت: «سال ها پیش من مریض شده و به دکتر رفتم. دکتر هر چه بررسی کرد، نفهمید که مشکل من چیست.»

وی افزود: «عاقبت، دکتر به من گفت که تو چه آرزویی داری؟! و من گفتم آرزویم این است که آقای خامنه ای از قدرت کنار برود و معلوم شد که علت مریضی های من این آرزوی برآورده نشده بوده است
 

وی در ادامه اذعان کرد که اپوزیسیون جمهوری اسلامی پشت سد ولایت فقیه، گرفتار شده اند.

مخلباف ادامه داد: «ولی فقیه عمود خیمه نظام اسلامی است و ما تا این عمود را نیاندازیم، قادر به پایین کشیدن خیمه‏ نظام نخواهیم بود».
 
 
منبع: جام‌نیوز

قدرتمندترین رهبر جهان

وبلاگ "اسکالپل"
قدرتمندترین رهبر جهان
نویسنده این مقاله سخن خود را به این شکل آغاز کرده: «شاید در دنیا هیچ رهبری نباشد که به اندازه آیت الله خامنه ای برای مسائل جاری جهان اهمیت داشته باشد، اما در عین حال تا این حد هم برای جهانیان ناشناخته باشد.»
گرداب- در سال ۲۰۰۸ مقاله ای تحقیقی تحت عنوان "بازخوانی آیت الله خامنه ای، نگاه جهان به قدرتمندترین رهبر ایران" از طرف مؤسسه آمریکایی "کارنگی" به قلم نویسنده ایرانی این مؤسسه، کریم سجاد پور، منتشر شد که در دسامبر ۲۰۰۹ با اعمال ویرایش هایی، مجددا منتشر و روی وبسایت این مؤسسه قرار گرفت.

نویسنده این مقاله گرچه خواسته آرای رهبر معظم انقلاب (زید عزة) را از میان سه دهه سخنرانی ها و اقدامات ایشان استخراج و به زعم خود به طور دقیق و جزء به جزء آنها را بررسی کند، اما در خلال متن نتوانسته بغضش را از انقلاب اسلامی و رهبر مقتدر انقلاب مخفی کند و تحلیل های خود را به نحوی کینه توزانه ارائه داده است. در اینجا از ذکر عمده این کینه ورزی ها صرفنظر کرده و صرفا جهت اطلاع دوستان از اینکه چنین مقاله ای منتشر شده، به عناوینی از این مقاله اشاره می‌کنیم. بازخوانی این مقاله مفصل از آنجا که یک مؤسسه آمریکایی در آن به زعم خود در جستجوی راهکاری برای احیای سلطه مجدد آمریکا بر ایران در آینده بر آمده جالب توجه است.

نویسنده این مقاله سخن خود را به این شکل آغاز کرده: «شاید در دنیا هیچ رهبری نباشد که به اندازه آیت الله خامنه ای برای مسائل جاری جهان اهمیت داشته باشد، اما در عین حال تا این حد هم برای جهانیان ناشناخته باشد.» و در ابتدا سعی در تبیین چرایی اهمیت بررسی افکار و اندیشه های ایشان کرده و در عباراتی به اینکه ایشان پیش از تصدی رهبری، یک چهره "میانه رو ناشناخته" بوده است تأکید می کند و علائم آنرا در علاقه ایشان به موسیقی و شعر و به دست کردن ساعت مچی می بیند!

نویسنده در ادامه به نفوذ ایران در منطقه و برخی کشورها از جمله عراق، لبنان و فلسطین اشاره کرده و بالا رفتن قیمت نفت را به افزایش توان ایران تعبیر کرده ست! وی اشاره می کند که مسیر حرکت جمهوری اسلامی در نوشته ها و سخنان امام خمینی رحمة الله علیه موجود است و بر همان مبنا نیز آیت الله خامنه‌ای چهار هدف انقلاب را عدالت، استقلال، خودکفایی و معنویت دینی می داند که از اینجا به بعد نویسنده سعی می کند دیدگاههای ایشان را در این چهار زمینه مثلا استخراج و بیان کند.

او همچنین نواب صفوی و امام خمینی را دو شخصیت مؤثر بر حضرت آیت الله العظمی خامنه ای  می داند که رفتار سیاسی ایشان را شکل و جهت داده اند و سپس به ذکر تاریخچه ای مخدوش از دوران ریاست جمهوری و پیش از رهبری ایشان می پردازد و بعد تأکید می کند که از آنجا که رهبری در ایران سیاستهای کلی را تعیین می کند و نفوذ فراوانی دارد، مهمترین شخصیت در ایران است.

نویسنده، آیت الله خامنه ای را در سیاست خارجی، که بخش مهم این مقاله است، پیرو امام خمینی می داند و تأکید می کند که ایشان در طول این سه دهه همواره بر شیطان بزرگ بودن آمریکا تأکید داشته و دشمنی خود با آن را به صراحت ابراز کرده اند و ریشه دشمنی آمریکا با ایران را در واقع نه به خاطر مسئله هسته ای یا نفی اسرائیل و دفاع از حزب الله، بلکه به خاطر موقعیت استراتژیک ایران و ذخایر انرژی آن می دانند که اینک در اختیار یک کشور اسلامی قرار گرفته است. راهبرد مقابله در برابر فشارهای شورای امنیت و آمریکا نیز در بیان ایشان "مقاومت" معرفی شده، چرا که ایشان معتقدند هر چقدر در برابر ابرقدرتها کرنش کنی و کوتاه بیایی به همان اندازه فشارهای آنها بیشتر خواهد شد.

او ضمن اشاره به توجه بسیار زیاد آیت الله خامنه ای در ترسیم "نقشه های آمریکا علیه انقلاب" برای مردم ایران، به تبیین ایشان درباره نحوه فروپاشی شوروی و انقلابهای رنگی نیز توجه داشته و با تعجب بسیار از این توجه زیاد، تأکید ایشان بر تهاجمات فرهنگی ضد اسلامی از سوی غرب و آمریکا و بیدارگری درباره عوامل داخلی فروپاشی یک کشور را نیز مورد بررسی قرار داده است.


آنچه که جالب توجه است این است که این مقاله در ورای بررسی های خود، افادات بغض آلود نویسنده را در خود جا داده و در پایان به ایران پس از ایشان دل بسته و اظهار امیدواری کرده که در آن هنگام آمریکا بتواند به منافع خود در رابطه با ایران دست یابد! و نهایتا برخی دستورالعمل ها را برای سران دولت آمریکا ذکر کرده و اشاره کرده است که با وجود آیت الله خامنه ای امید ایجاد شرایط داخلی یا خارجی مطلوب آمریکا دور از تصور است. این نکته فی نفسه مصداق روایت "الفضل ما شهد به الاعداء" و بدون تعارف بیانگر این واقعیت گزنده برای آمریکائی هاست که رهبری استراتژیک و مقتدرانه امام خامنه ای روحی فداه خار در چشم آنهاست. این چند نکته را بخوانید:

۱. آیت الله خامنه ای باید متقاعد شود (!) که آمریکا رویه خود در قبال ایران را تغییر داده و با احترام با ایران برخورد خواهد کرد.

۲. آیت الله خامنه ای هیچ گونه عقب نشینی یا شکست را برای ایران نخواهد پذیرفت و هیچ نوع فشاری نیز بر ایشان مؤثر نمی افتد.

۳. هر نوع برنامه ای باید در ارتباط با خود ایشان مطرح شود، نه مقامی دیگر و گرنه مانند تلاشهای قبلی که در دوره اصلاح طلبان صورت پذیرفت بی نتیجه خواهد ماند!

آخرین جملات این مقاله نیز تأکید می کند که تا زمانی که آیت الله خامنه ای رهبر ایران است، دستیابی به روابط دیپلماتیک میان ایران و آمریکا میسر نخواهد شد و همچنان با وجود گذشت سه دهه از پیروزی انقلاب، فرهنگ "مرگ بر آمریکا" در ایران حاکم است و گرچه مدارا با رهبر ایران بسیار سخت است، اما باید دانست که اجرای هر برنامه ای برای دور زدن ایشان نتیجه نخواهد داد.

اسکالپل

رهبر ایران تمام برنامه های ما را خنثی می کند

تحلیل کارشناس آمریکایی در روزنامه وال استریت ژورنال:
رهبر ایران تمام برنامه های ما را خنثی می کند
آیت الله سید علی خامنه‌ای مسائل جانبی بسیاری که ما پدید می‌آوریم را به خوبی مدیریت می‌کند، در حالیکه ما در این اوهام هستیم که تحریم‌ها سلاح برنده است و می‌تواند جلوی آنها را بگیرد.
به گزارش گرداب به نقل از بولتن نیوز، سانتریفیوژهای پیشرفته تر ایران برای تولیدات هسته ای باعث ایجاد نگرانی های بسیاری در غرب شده است. در هفته های اخیر، سازمان انرژی اتمی ایران به بازرسین سازمان ملل اطلاع داده است که به کارگیری آنچه به آنها نسل دوم و سوم سانتریفیوژها اطلاق می شود را در تاسیسات غنی سازی اورانیوم نطنز آغاز کرده است.
               
روزنامه وال استریت ژورنال در جدیدترین تحلیل خود در خصوص جمهوری اسلامی ایران می نویسد: تهران همچنین اعلام داشته که در نظر دارد از این سانتریفیوژهای پیشرفته در تاسیسات هسته ای تحت کنترل سپاه پاسداران در نزدیکی قم نیز استفاده کند، اما در عین حال ایران تمایل خود برای ساخت سلاح هسته ای را رد و انکار می کند. سانتریفیوژهای پیشرفته تر که به IR2MS و IR4S شناخته می شوند، قابلیت غنی سازی اورانیوم تا سه برابر آنچه که در توان سانتریفیوژهای فعلی (IR1S) در ایران است را دارند.
 

این روزنامه چاپ واشنگتن در ادامه مطلب خود اشاره می کند: دولت اوباما ماه هاست ادعا می کند تحریم ها در ایران کارساز بوده اند. اما اگر دلیل تحریم ها کم کردن یا توقف برنامه هسته ای ایران بوده است؛ بنابراین تحریم ها به شکست فاحشی انجامیده اند. برخلاف ادعاهای آمریکا درمورد تحریم ها، برنامه هسته ای ایران به سرعت در حال پیشرفت است. اگر تهران این سانتریفیوژهای پیشرفته را در فردو نصب کند، این نشانگر پیشرفت پر سرعت ایران است که بنابراین مستلزم عکس العمل بسیار سریع آمریکا و متحدینش است.
                                     
یک عضو کنگره آمریکا در این خصوص می گوید: یک گزینه درست برای افزایش فشار به ایران  تحریم بانک مرکزی این کشور است. زودتر از آنچه ما آرزو داشتیم رئیس جمهور با این امر روبرو خواهد شد که یا ایران مجهز به سلاح هسته ای را بپذیرد یا خطر آن را با حمله نظامی خنثی کند. این یک مسئله جدی است، زیرا بدان معنا است که اگر رهبران ایران تصمیم بگیرند که اورانیوم مناسب سلاح بسازند، آمریکا، اروپا، اسرائیل و دیگران زمان کمتری برای عکس العمل خواهند داشت. از آنجایی که کاخ سفید آگاه است که اینگونه گزارشات تنها بمب ساعتی اسرائیل را تندتر و جری تر می کند بنابراین رئیس جمهور باید هرچه سریع تر برای عوض کردن تحریم ها اقدام کند.
 

"مارک دوبوویتز" از موسسه حمایت از دموکراسی ها به طور نزدیکی در طراحی تحریم ها نقش داشته است، اما وی نیز معتقد است تحریم ها به تنهایی موثر نیستند. وی در یادداشتی می نویسد: «رهبر عالیقدر ایران آیت الله سید علی خامنه ای مسائل جانبی بسیاری را که ما پدید می آوریم را به خوبی مدیریت می کند و ایران در جهت برنامه  هسته ای خود با شتاب پیش می رود در حالیکه ما در این اوهام هستیم که تحریم ها سلاح برنده است و می تواند جلوی آنها را بگیرد. تحریم ها بخش مهمی از سیاست در مورد ایران است که باید تهدید واقعی نظامی را هم شامل شود. اما سیاست ما درمورد ایران چیست؟ تا چه حد جامع است و چه کسی مسئولیت آن را دارد؟»

چنانچه دوبوویتز می گوید: «وقتی مسئله مقابله با ایران پیش می آید، ما دوست داریم بگوئیم از آنچه که در واقع هستیم موفقتریم. اما آیا این پیشرفت ما نمادین است یاواقعی؟ پاسخ به این سوال در این زمان مشخص است که خیر.»
 
تحلیل رسانه های آمریکایی به خوبی نشان می دهد که آنها از مقاومت جمهوری اسلامی در برابر تحریم ها و تسلیم نشدن کشورمان در مقابل خواسته های ایالات متحده به شدت عصبانی هستند . آمریکا در سال های اخیر تلاش بسیار زیادی را انجام داد تا با همراهی متحدانش تاثیر تحریم ها را بر علیه ایران افزایش دهد و هر بار با تمدید تحریم ها سعی کند ایران را منزوی کند اما آنچه که ایران به خصوص در زمینه انرژی هسته ای نشان داد این بود که مسئولان ارشد کشورمان هیچگاه حقوق مسلم مردم و هویتشان را با چیز دیگری عوض نخواهند کرد و در این خصوص هرگونه فشاری نیز بر ایران کارساز نخواهد بود .
 

روزنامه وال استریت ژورنال در تحلیل خود از زبان چهره های مشهور سیاسی آمریکا که به طور خاص مدافع افزایش تحریم ها بر علیه ایران بوده اند اشاره کرده است که رهبر معظم انقلاب اسلامی با ایستادگی خود تمام نقشه های دشمن را نقش بر آب کرده است و با شناسایی به موقع ترفند های آنان کشور را از توطئه های خطرناک کشورهای غربی نجات داده است.

اما با این همه آمریکا از طریق امپراتوری رسانه ای خود همواره در تلاش است تا پیشرفت های شگرف ایران در زمینه هسته ای را مربوط به ساخت سلاح هسته ای نشان دهد که از این طریق بتواند همواره همراهی بین المللی برای افزایش فشار به ایران را به دست بیاورد در حالی که ایران بارها تاکید کرده است که طبق آموزه های شرعی و اخلاقی هیچ نیازی به ساخت اینگونه سلاح ندارد و به سمت آن هم نخواهد رفت.

اعتراف اکبرگنجی به اقتدار امام خامنه‌ای

با نوشتن مقاله ای در رادیو زمانه؛
اعتراف اکبرگنجی به اقتدار امام خامنه‌ای
سخنان او [رهبر انقلاب] نشان‌دهنده آن است که به هیچ‌وجه حاضر به عقب‌نشینی از مواضع پیشین و سازش با مخالفان داخلی و دولت‌های خارجی نیست.

اکبر گنجی در مقاله ای در رادیو زمانه بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب را نشانه کوتاه نیامدن ایشان در عرصه داخلی و بین المللی دانست و با اعتراف به اقتدار آیت الله خامنه ای به بررسی دلایل این مسئله پرداخت.

به گزارش گرداب به نقل از جام نیوز، اکبر گنجی در مقاله ای در سایت رادیو زمانه در تحلیل بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع کارگزاران نظام اسلامی ، با اعتراف به اقتدار مقام معظم رهبری ،این سخنان را نشانه عدم عقب نشینی و کوتاه آمدن ایشان دانست و نوشت: «سخنان او نشان‌دهنده آن است که به هیچ‌وجه حاضر به عقب‌نشینی از مواضع پیشین و سازش با مخالفان داخلی و دولت‌های خارجی نیست.»

گنجی، افزود:« آیت‌الله خامنه‌ای در سطح بین‌المللی نیز به هیچ‌وجه قصد عقب‌نشینی در هیچ یک از امور محل نزاع را ندارد. "عظمت‌طلبی اتمی" از طریق پروژه هسته‌ای بی‌وقفه دنبال شده است و می‌شود. تنها مانع کار، تحریم‌های جهانی است؛ تحریم‌هایی که مانع صدور تکنولوژی با کاربرد دوگانه به ایران می‌شوند. با این‌همه، کوچک‌ترین عقب‌نشینی در مواضع و رفتار او دیده نمی‌شود. این امر معلول چند علت است.»

اکبر گنجی، دلایل اقتدار و عدم عقب نشینی مقام معظم رهبری را چنین برشمرد:
«اول- رسالت الهی نایب امام زمان: ...آیت‌الله خمینی بارها این سخن را تکرار می‌کرد که این نظام باید به ظهور حضرت حجت منتهی شود. آیت‌الله خامنه‌ای نیز چنین مقصدی را دنبال می‌کند.

دوم- بهترین دفاع، تهاجم است: آیت‌الله خامنه‌ای همیشه مدافع این استراتژی بوده است. او مدعی است هرجا کوچک‌ترین تزلزلی صورت گرفته، دول دشمن غربی پیش آمده‌اند، اما هرجا رفتارها تهاجمی بوده، آنان عقب نشسته‌اند و پیروزی نصیب ایران شده است.

سوم- ناتوانی جهان غرب: مطابق اطلاعات و تحلیل ولی فقیه، دول غربی نه تنها در موقعیتی قرار ندارند که ایران را مورد تهاجم نظامی قرار دهند، بلکه خود به شدت گرفتار بحران‌های اقتصادی و شورش‌های اجتماعی‌اند. حتی مریدان رهبری شادکامانه اعلام می‌کنند که اعتراض‌های کشورهای اروپایی را "مقام معظم رهبری" از قبل "پیش‌بینی کرده بوده‌اند.»

مقاله نویس رادیو زمانه در پایان برای آنکه این اعترافات موجب ناامیدی اپوزیسیون و حامیان فتنه نشود،دل آنها را به تحریم های غربی و تحولات کشورهای منطقه بالاخص سوریه خوش کرد.
 
 

فاجعه سومالی محصول توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی است

سردار نقدی:
فاجعه سومالی محصول توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی است
فقر، گرسنگی و ناامنی کنونی سومالی، محصول توطئه های متعدد آمریکا و رژیم صهیونیستی است که با دامن زدن به ناامنی و آشوب از شکل‌گیری دولت باثبات برای خدمت به مردم جلوگیری می‌کنند.
به گزارش گرداب به نقل از سپاه نیوز، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، با محکومیت شدید اقدامات کشورهای استکباری و صهیونیزم در دشمنی با مردم مظلوم سومالی گفت: «فقر، گرسنگی و ناامنی کنونی که در کشور سومالی جریان دارد، محصول توطئه های متعدد آمریکا و رژیم صهیونیستی است که با دامن زدن به ناامنی و آشوب از شکل‌گیری دولت باثبات برای خدمت به مردم جلوگیری می‌کنند.»

"سردار محمدرضا نقدی"، رئیس سازمان بسیج مستضعفین که در جمع فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌های ناحیه شهید محلاتی تهران سخن می‌گفت، با یادآوری فرمایش سال گذشته رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم کمک رسانی به سیل زدگان پاکستان، تصریح کرد: «مردم کشورمان با جان و دل دعوت رهبر معظم انقلاب برای کمک به خواهران و برادران سیل زده در پاکستان را لبیک گفتند و صحنه های بسیار زیبا و افتخار آمیزی را خلق کردند که هنوز حلاوت آن را به یاد داریم.»

وی افزود: «قطعا با اشاره دفتر رهبر معظم انقلاب مبنی بر کمک به برادران و خواهران مسلمانمان در سومالی مردم بار دیگر صحنه های افتخار آمیزی را خلق خواهند کرد و به یاری همنوعان مظلوم خود خواهند شتافت.»

سردار نقدی با بیان این مطلب که تحقق وعده الهی مبنی بر پاداش چند برابری کمک به محرومان را سال گذشته به عینه دیدیم، خاطرنشان کرد: «وعده خداوند این است که خداوند قرض دادن و کمک کردن به محرومین را پاداشی چند برابری می دهد، در حالی که سال گذشته با خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی مواجه بودیم، محصولات کشاورزی کشورمان افزایش داشت که این از برکات یاری رسانی به برادران و خواهرانمان در پاکستان بود.»

وی با بیان این مطلب که جمهوری اسلامی تنها نقطه امن در جهان آشوب زده کنونی است گفت: «به جز بخشی از شرق جهان که از یک آرامش نسبی برخوردار است، سایر کشورهای جهان غرق در بحران های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی هستند.»

سردار نقدی در پایان با توصیه همگان به شکر نعمت رفاه نسبی و امنیتی که خداوند به جمهوری اسلامی عنایت کرده، گفت: «ادامه راه شهدایی که این نظام عظیم و الهی را بنیان نهادند بهترین راه شکر نعمات الهی است.»

مسلمان شدن یک جوان مسیحی استرالیایی در شهر مقدس قم

جوان استرالیایی ، پس از آشنایی و گفتگو با یکی از دانشجویان ایرانی مقیم استرالیا  در موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)  واقع در شهر مقدس قم ، توسط دکتر قزوینی با ادای شهادتین به جمع امت اسلامی پیوست.

 

آقای میچل رکلی (Mitchell Rackley) با طرح پرسش ها و شبهاتی پیرامون دین اسلام  و با انتقاد از جنایاتی که وهابیون،  طالبان و القاعده در اقصی نقاط جهان مرتکب می شوند، اظهار داشتند که دین اسلام برای غیرمسلمانان دین خشن معرفی شده که با عنایت پروردگار یکتا در این جلسه متوجه شدم این فرقه منحرف با برداشت های نادرست فقط اسم اسلام را یدک می کشد .

 

در این جلسه نورانی آیت الله دکتر سید محمد حسینی قزوینی در توجیه آقای میچل  گفت : هدف پیامبران الهی مشترک بوده و همه دعوت به توحید و معاد می کردند.

مسئول مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج) با بیان روند تکاملی ادیان الهی اضافه کرد : به مقیاس رشد پیروان ادیان توحیدی، خداوند آیین جدید و کامل تری برایشان نازل می کرد و این روند از امت ابراهیم تا امت موسی و پیروان عیسی مسیح و از آن تا آیین حضرت محمد (ص) که آخرین نسخه توحیدی برای سعادت بشر می باشد ادامه داشته و پیامبر اسلام (ص) خاتم النبیین است یعنی آخرین فرستاده خداوند برای هدایت بشر  و اسلام شکل تکامل یافته ادیان الهی است.

پیامبران ابراهیمی همه بشارت آمدن حضرت محمد (ص) را به پیروانشان داده اند حتی در برخی از نسخ انجیل تحریف شده امروز سخن از ویژگیهای پیامبر اسلام (ص) به چشم می‌خورد.

دکتر حسینی قزوینی عضو هیأت علمی دانشگاه بین المللی اهل البیت (ع) با ارائه تصویری روشن و شفاف از دین مبین اسلام و معرفی فرقه وهابیت برای ایشان ، دین اسلام را آیین صلح، رحمت و عدالت خواند و ابراز داشتند کسی که اسلام را با تعقل و تفکر بپذیرد بیشتر به عمق رحمانیت این دین پی می برد.

در پاسخ به سؤال آقای میچل رکلی در رابطه با منجی جهانی که عیسی هست یا حضرت مهدی، دکتر قزوینی توضیح داد که حضرت مسیح با فرود از آسمان ، پشت سر حضرت مهدی نماز خوانده و به عنوان یکی از یاران خوب حضرت مهدی در اجرای عدالت و صلح جهانی تلاش خواهد کرد و اغلب مسیحیان جهان با مشاهده این همکاری تنگاتنگ  به دین اسلام گرویده و به صفوف مسلمانان خواهند پیوست.

متعاقبا  آقای میچل رکلی با ادای شهادتین رسما به آئین مقدس اسلام مشرّف گردید و از خوشحالی در پوست خود نمی‌گنجید.

وی اشاره نمود که  در استرالیا جوان‌های تحصیل کرده بسیاری هستند که از مسیحیت و کلیسا گریزان هستند و  به دین اسلام علاقه دارند ولی کسی که به پرسش های آنان پاسخ دهد و آنان را راهنمایی کند، نمی یابند.

آقای رکلی اصرار داشت که  به پرسشهای ارسالی ایشان  توسط ایمیل پاسخ داده شود   تا بتوانند  سفیر خوبی برای اسلام در منطقه خود باشند.

 





مختار ثقفی کیست؟ + عکس


مختار بن ابی عبیدة بن مسعود بن عمرو بن عمیر بن عوف بن قسی بن هنبة بن بکر بن هوازن؛(1) از قبیله ثقیف؛ کـه قبیله مشهـور و گسترده‌ای از هـوازن، از اعراب منطقه طائف اسـت، می‌باشد.(2) کنیه‌اش ابواسحاق(3)؛‌ و لقـبش کـیـسـان بود که فـرقـه کـیـسـانیه منسوب به او است. کیسان به معنای زیرک و تیزهوش است.(4)

طبق روایتی، اصـبـغ بـن نـبـاتـه، از یـاران امـیـرالمـؤمـنین می‌گوید: "لقب کیس را امیرالمؤمنین به مختار دادنـد."(5)

پـدر مـخـتـار ابـوعـبـیـده ثـقـفـی است که در اوایـل خـلافـت عـمـر از طـائف بـه مـدیـنـه آمـد و در آنجـا سـاکن شد.(6) وی یکی از سـرداران بـزرگ جـنـگ بـا ارتـش ‍ کـسـری(ایـران) در زمـان عمر بود. (7) ماجرای رشـادت این دلیرمرد در واقعه یوم الجسر در جنگ با ارتش ایران در منطقه بصره معروف است.(8)
مـادر مـخـتـار دومـه است که از زنـان بـا شخصیت بـود و او را صـاحـب عقل و رای و بلاغت و فصاحت دانسته‌اند.(9)
وی ادب و فضائل اخلاقی را از مکتب اهل بیت پیامبر(علیهم السلام) آموخت،(10) و در آغاز جوانی، هـمراه با پدر و عموی خود برای شرکت در جنگ با لشکر فُرس به عراق آمد و خاندان او همانند بسیاری از مسلمانان صدر اسلام، در عراق و کوفه ماندند. مختار در کنار امیرالمؤمنین(علیه السلام) بود و پـس از شهادت آن حضـرت، بـرای مدتی کوتاه به بصره آمد و در آنجـا سـاکـن شد.(11)

علامه مجلسی(ره) می‌فرماید:
مـختار، فضایل اهل بیت پیامبر اکرم را بیان می‌کرد و حتی مناقب امیرالمؤمنین و امام حسن و امام حسین(علیهم السلام) را برای مردم منتشر می‌ساخت و معتقد بود که خاندان پیامبر از هر کس برای امامت و حکومت پس از پیـامبـر سـزاوارتـرند و از مصـایـبی کـه بـر خـانـدان پیامبر وارد شده، ناخشنود بود.(12)

خاندان مختـار از شیعیان مخلص و علاقه‌منـدان بـه اهل بیت رسالت(علیهم السلام) بودند. یاری رسانی به مسلم بن عقیل (ع)
بر اساس گواهی تـاریـخ و تـصـریـح شـیـخ مـفـیـد و طـبـری، پـس از آن کـه مـسـلم بـن عـقیل وارد کوفه شد، مستقیما به خانه مختار وارد شد، مختار او را گرامی داشت و رسما از او اعلام حمایت و پشتیبانی کرد.(13)

ادامه مطلب ...

مختار شهادتت مبارک


شادی روح مختار صلوات
شادی روح امام و شهدا صلوات

ادامه مطلب ...

حمله گروه تروریستی پژاک به یک پایگاه بسیج

در جریان حمله شبانه گروهک تروریستی پژاک به پایگاه بسیج در روستای سلین از توابع شهرستان سروآباد رضا عباسی خودلان به درجه رفیع شهادت نائل آمد و چهار نفر دیگر نیز در این حمله مسلحانه زخمی شدند.

ادامه مطلب ...