ایران آبروی جهان اسلام را خرید/غرب به دنبال درگیری و بحران در خاورمیانه

رئیس نهضت العلماء اندونزی در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد:
ایران آبروی جهان اسلام را خرید/غرب به دنبال درگیری و بحران در خاورمیانه

رئیس نهضت العلماء اندونزی نقش جمهوری اسلامی در منطقه و جهان را مهم و اثرگذار خواند و گفت: ایران آبروی جهان اسلام را خریده است.

خبرگزاری فارس: ایران آبروی جهان اسلام را خرید/غرب به دنبال درگیری و بحران در خاورمیانه

  «سلامت افندی یوسف» رئیس نهضت العلماء اندونزی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجیخبرگزاری فارس، با اشاره به نقش مهم و اثرگذار جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان، گفت: ما همواره از مواضع جمهوری اسلامی ایران حمایت کرده و معتقدیم که ایران آبروی جهان اسلام را خریده است.

وی در خصوص بحران سوریه با بیان اینکه غرب و به ویژه آمریکا به دنبال ایجاد درگیری و بحران در منطقه خاورمیانه است، آنها را مسئول درگیری‌ها و خونریزی‌ها در سوریه دانست و افزود: موجودیت رژیم کنونی سوریه برای ادامه مقاومت در برابر اسرائیل اهمیت زیادی دارد و به عربستان نمی‌توان امیدی داشت.

به گفته سلامت افندی یوسف سازمان نهضت العلماء اندونزی در سال 1926 و قبل از استقلال این کشور ایجاد و تأسیس آن پاسخی به جنبش‌های وهابی بود که درصدد حمله به مقبره پیامبر (ص) بودند و افزود: ما با تشکیل این سازمان حرکت منسجمی را انجام و اعتراض خود را با اعزام نماینده و به صورت مکتوب به پادشاه عربستان اعلام کردیم.

وی با اشاره به 90 میلیون عضو این سازمان گفت: ما سازمانی سیاسی نیستیم ولی بسیاری از اعضای این سازمان جزو مقامات سیاسی کشور هستند و در تدوین قانون اساسی، ساختار سیاسی و ... نقش قابل توجهی داشته‌اند. در حال حاضر دبیرکل حزب حاکم، رئیس حزب بیداری اسلامی و تعداد زیادی از وزرا و نمایندگان، وزیر فرهنگ و آموزش و ... از اعضای این سازمان هستند.

رئیس نهضت العلماء اندونزی عنوان کرد که بیش از 50 میلیون از اعضای این سازمان را زنان تشکیل می‌دهند. 

سلامت افندی یوسف به همکاری‌های این سازمان با مجمع تقریب مذاهب اسلامی اشاره کرد و گفت: ما همواره پذیرای مهمانانی از مجمع تقریب مذاهب اسلامی بوده‌ایم و سمینارهای مختلفی در مباحث شیعه و اله سنت برگزار کرده‌ایم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد