سخنان نخست‌وزیر اسبق انگلیس2

                                          تکرار آرزوهای یک نخست‌وزیر ناکام

                      اگر در ایران براندازی شود همه چیز درست می‌شود!


در حالی که نزدیک به یک دهه از حمله متحدان غربی، امریکا و انگلیس به افغانستان و عراق می گذرد، ‌تونی بلر نخست وزیر سابق انگلیس خواستار تغییر رژیم و براندازی در ایران و سوریه شد.

به گزارش رجانیوز به نقل از روزنامه انگلیسی ایندیپندنت، بلر که در دوران جنگ افغانستان و عراق نخست وزیر انگلیس بوده همچنین اظهار داشت: جنگ علیه ترور بیش از 10 سال پیش و از زمان حملات 11 سپتامبر در نیویورک بوده است.

همچنین نخست‌وزیر سابق بریتانیا که دوران نخست وزیری‌اش را با آرزوی آسیب زدن به ایران با ناکامی سپری کرد،‌ افزود: به غیر از  ایران، من در خصوص دورنمای منطقه خاورمیانه به طور قابل توجهی خوش‌بین هستم!

بلر در ادامه با روخوانی از سیاست فشار علیه دولت های مستقل  نسبت به تهدید تخیلی یک ایران هسته‌ای هشدار داد و از جامعه بین‌الملل خواست بر فشارهایش بر بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه نیز بیفزایند.

وی در نهایت ریشه تمام مشکلات امریکا و انگلیس در خاورمیانه را نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: تغییر رژیم در تهران مرا نسبت به کل منطقه به طور قابل توجهی خوش‌بین‌تر خواهد کرد. ایران علاوه بر تهدید فعالیت‌های هسته‌ای‌اش، یکی از مشکلات مهم در عراق و افغانستان بوده است.

بلر که هم اکنون نماینده صلح خاور میانه(!) از سوی اتحادیه اروپا است،‌ در انتها می گوید:‌ رئیس‌جمهور سوریه نشان داده که قادر به انجام اصلاحات نیست و موقعیت او غیرقابل دفاع است اما شکست دادن افراطی‌های یک نسل به طول می‌انجامد.

وی پنج ماه پیش نیز آرزوی خود در مورد سرنگونی نظام ایران را در مصاحبه با سی‌ان‌ان بیان کرد و گفت: «تردیدی نیست که ایران تلاش می کند از تحولات مردمی در منطقه به نفع خود استفاده کند و ما همچنان معتقدیم تغییر نظام ایران یکی از تنها چیزهایی است که ما را نسبت به آینده منطقه خوش بین می کند و به همین علت تغییر نظام ایران برای غرب هدفی فوق العاده مهم و انقلابی است.»


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد