سخنان نخست‌وزیر اسبق انگلیس1

                                    نخست‌وزیر اسبق انگلیس:


تغییر نظام‌ایران مهم‌ترین‌هدف‌و تنها چیزی‌که‌غرب‌را به‌آینده خوش‌بین می‌کند

نخست وزیر اسبق انگلیس، سرنگونی جمهوری اسلامی ایران را هدفی فوق العاده مهم خواند و گفت که این، تنها چیزی است که غرب را به آینده خوش‌بین می‌کند.

به گزارش رجانیوز، تونی بلر که با سی‌ان‌ان در مورد تحولات منطقه گفت‌وگو می کرد، با ابراز نگرانی از روند تحولات در کشورهای خاورمیانه گفت: "تحولات منطقه بی ثباتی را افزایش داده و اوضاع را غیر قابل پیش بینی کرده است".

بلر افزود: حسنی مبارک متحد اسرائیل در منطقه بود و اکنون در پی تحولات در مصر و دیگر کشورها، مقامات اسرائیل نگران شده اند چرا که حداقل در کوتاه مدت با وضعی غیر قابل پیش بینی روبرو هستند.

نخست وزیر سابق انگلیس و فرستاده ویژه کمیته چهارجانبه در امور خاورمیانه گفت: تغییرات زیادی در منطقه رخ داده و روند مذاکرات صلح اعراب و اسرائیل را سخت تر کرده است.

مجری سی‌ان‌ان از بلر در مورد نفوذ ایران بر تحولات منطقه سوال کرد.

بلر، تلاش برای تغییر نظام جمهوری اسلامی را از دیدگاه غرب و اسرائیل هدفی فوق العاده مهم خواند و گفت: «تردیدی نیست که ایران تلاش می کند از تحولات مردمی در منطقه به نفع خود استفاده کند و ما همچنان معتقدیم تغییر نظام ایران یکی از تنها چیزهایی است که ما را نسبت به آینده منطقه خوش بین می کند و به همین علت تغییر نظام ایران برای غرب هدفی فوق العاده مهم و انقلابی است.»

وی تلاش برای جلوگیری از قدرت گرفتن گروه‌های اسلامی در کشورهای خاورمیانه را از اهداف دولت انگلیس و قدرت‌های غربی خواند و گفت: کاری که ما باید بکنیم این است که تا جایی که می توانیم تلاش و برنامه ریزی کنیم تا "تغییر برنامه ریزی شده" در منطقه رخ دهد، چون نیروهای تندرویی در منطقه وجود دارند که خواستار آزادی و دموکراسی مورد نظر غرب نیستند.

در عین حال،‌ رئیس اسبق موساد نیز با اشاره به دور تازه قیام‌های مردمی در کشورهای عربی گفت: اسرائیل با چالش های زیادی مواجه است.

به نوشته پایگاه اینترنتی روزنامه القدس العربی چاپ لندن، دانی یاتوم از دولت اسرائیل خواست فورا طرحی سیاسی را ارائه کند، چرا که در غیر این صورت، اسرائیل با خطرات زیادی مواجه خواهد شد که از جمله آنها به قدرت رسیدن رژیم های مخالف اسرائیل در برخی کشورهای عربی است.

این مقام ارشد اطلاعاتی رژیم صهیونیستی گفته است که به قدرت رسیدن رژیم های مخالف اسرائیل به جای رژیم هایی که در برخی کشورهای عربی سقوط کرده اند، از چالش های پیش روی اسرائیل است.

کد خبر:84311 -

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد