غرب با نگاه ابزاری به زن جاهلیت مدرن را به نمایش گذاشته است

آیت الله نوری همدانی در همایش زن و بصیرت فاطمی اظهار داشت: غرب با نگاه ابزاری به زن ، جاهلیت مدرن را به نمایش گذاشت.
به گزارش رسا در بجنورد، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید روز دوشنبه در آخرین روز از سفر خود به استان خراسان شمالی، در همایش زن و بصیرت فاطمی حضور یافت و در جمع بانوان این استان به ایراد سخن پرداخت.
این مرجع تقلید، نگاه ابزاری غرب به بانوان را سرزنش کرد و اظهار داشت: متاسفانه به تنها چیزی که در غرب توجه نمی شود حقوق واقعی و کرامت و منزلت زنان است.
حضرت آیت الله نوری همدانی افزود: دنیای غرب با عنوان آزادی مقام و منزلت زنان را پایین آورده اند و با استفاده ابزاری از زن، جاهلیت مدرن را به نمایش گذاشته اند.
وی با اشاره به آیات و روایاتی، ملاک برتری و سنجش افراد را تقوا دانست و بیان داشت: ارزش انسان ها با تقوا و ایمان سنجیده می شود و در این بین تفاوتی بین زن و مرد نیز وجود ندارد.
این مرجع تقلید با بیان اینکه دین مبین اسلام متعالی ترین دیدگاه ها را درباره زنان دارد، نقش بانوان را در انقلاب اسلامی برجسته توصیف کرد و گفت: زنان در دوران انقلاب در صف اول تظاهرات بودند و در هشت سال دفاع مقدس نیز برای پیروزی انقلاب خدمات موثری ارائه دادند.
آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه امروز زنان با حفظ کرامت و عزت در عرصه های مختلف حضور دارند و نقش آفرین هستند، اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی میدان و عرصه برای ورود زنان به عرصه های مختلف باز شده است.
این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه مظلومیت زن به ازای کل تاریخ بشر و به پهنای گیتی است، گفت: اتفاقات غمباری که نسبت به بانوان در شرق و غرب و کل دنیا صورت گرفته این است که متاسفانه مقام و موقعیت زن مراعات نشده است.
وی بیان داشت: در دوران جاهلیت هنگامی که فردی صاحب دختری می شد، چهره اش از غم سیاه می شد و آن فرد چهره خود را از مردم پنهان می کرد و این فرزند دختر را یا با خفت و خواری نگه داشته و یا زنده به گور می کرد که این نوع منفی نگری نسبت به خانم ها بسیار نابه جا بود.
این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در بیداری محرومان و مستضعفان جهان، تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران هیمنه پوشالی استکبار جهانی را درهم شکسته است.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به تحولات اخیر در منطقه و موج خیزش اسلامی، این تحولات را به برکت انقلاب اسلامی ایران دانست و از ملت های بپا خاسته خواست مراقب و هوشیار باشند که انقلاب شان از سوی استکبار جهانی مصادره نشود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد