ماجرای بازداشت علیرضا جهانشاهی یا همان طلبه سیرجانی

بسم الله الرحمن الرحیم

امام خامنه ای می فرمایند؛ کسانی با عدالت دشمند که نانشان در بی عدالتی است.


روز جمعه 28 تیرماه  چهار هزار اطلاعیه «نهضت عدالتخواهان ولایتمدار»، ساعاتی قبل از توزیع در بین نمازگزاران نمازجمعه شهر مقدس قم، به دستور دادستانی ویژه روحانیت قم، توقیف شده و طلبه سیرجانی برای ساعاتی بازداشت شد.

قابل ذکر است « نهضت عدالتخواهان ولایتمدار» آخرین اقدامی است که طلبه سیرجانی و سایر طلاب عدالتخواه درصدد راه اندازی آن هستند و قرار بود اولین اطلاعیه این نهضت عدالتخواهانه، در شهر مقدس قم پس از نمازجمعه این هفته توزیع گردد.

اما ساعاتی قبل از توزیع، افرادی که از طرف دادسرای ویژه روحانیت قم حکم داشتند به دفتر «فرزندان روح الله» که به عنوان دفتر مرکزی نهضت عدالتخواهان ولایتمدار معرفی شده است، مراجعه و ضمن توقیف این اطلاعیه ها، طلبه سیرجانی و دو تن از همراهانش به نام های حجت الاسلام موسی علی زاده معروف به طلبه عدالتخواه کلیبری و محسن شیرازی را به همراه خود بردند.




ماموران پس از حدود پنج ساعت، طلبه سیرجانی وهمراهانش را آزاد کرده اما اطلاعیه ها را همچنان در توقیف نگه داشتند!

سوالی که برای اذهان عمومی مطرح می شود این است که  مگر محتوای این نامه چه بوده که آقایان وحشت  کرده و در پی جلوگیری از توزیع آن بر آمدند؟!!

آیا جز این است که در این اطلاعیه افراد ناباب و نااهل مورد نقد قرار گرفته و سخنان امام خامنه ای در باب مطالبه عدالت بازخوانی شده است.

آیا با این برخورد نامناسب، دیگر می توان انگیزه ای برای کسانی که به دنبال ترویج دیدگاه ها و نظرات مقام عظمای ولایت و پیگیری مطالبات ایشان هستند متصور بود؟!!!



جمله ای از شهید آوینی نقل است که فرمود: در این مملکت همه آزادند غیر از حزب اللهی ها !




متن اطلاعیه "عدالتخواهان ولایتمدار" را در پایین بخوانید و خودتان درستی سخن شهید آوینی را مشاهده نمائید.




گفتنی است جمعی از طلاب و روحانیون انقلابی و عدالتخواه سراسر کشور اعلام کرده اند اطلاعیه نهضت عدالتخواهان ولایتمدار را با دقت مطالعه نموده و نه تنها هیچگونه مشکلی در آن مشاهده نکرده بلکه جز مطالب ارزشی و منطبق بر آرمانهای انقلاب و سخنان مقام عظمای ولایت در آن مطلب دیگری ندیده اند.

لذا به منظور پس گرفتن این اطلاعیه ها تا آخرین برگ آن اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

متن اطلاعیه مذکور بدین شرح است:

 






بسم رب الشهداء والصدیقین

نهضت عدالتخواهان ولایتمدار (فاطمیون)


«قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی وفرادی»                (سوره سبأ / 46)

[ ای پیامبر! به مردم ] بگو: شما را تنها به یک اندرز، سفارش می کنم : قیام کنید برای خدا گروهی و تنهایی.



قال مولانا امیرالمومنین علیه السلام: "کونا للظالم خصما و للمظلوم عونا"

امیر مومنان علیه السلام خطاب به امام حسن وامام حسین علیهما السلام : دشمن ظالم باشید و یاور مظلوم.



امام خامنه ای: "مطالبه عدالت نه فقط به نظام ضربه نمى‌زند، بلکه نظام را تقویت مى‌کند."    22/ 2 / 82

 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

 

ما برآنیم با امید به یاری خداوند متعال وعنایات ائمه اطهار علیهم السلام تحت پرچم ولایت مطلقه فقیه و با استفاده از ظرفیت های نظام مقدس جمهوری اسلامی و در چارچوب شرع و عقل و قانون، با ظلم و فساد مبارزه کرده و از مظلومان حمایت کنیم.

«ما می خواهیم ظلم در جامعه نباشد.»

این جمله کوتاه، آرمانی بزرگ است که بارها و با بیان های مختلف از سوی ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه ای حفظه الله تعالی مطرح شده است و ما باید تمام توان و تلاشمان را برای تحقق و برزمین نماندن آن به کار گیریم.

ما برای "یاری ولایت" و "مبارزه با ظلم و فساد" قیام کرده ایم.

ما بنا داریم در حد توان خود از مظلومان عالم دفاع کنیم.

ما می خواهیم به مدد خدای متعال، تحت پرچم ولایت مطلقه فقیه، امام زمانمان آن نجات بخش عالم و عدالت گستر نهایی  را یاری کنیم.

ان شاء الله ومن الله التوفیق.

خدایا! ما را در این راه نورانی که آن را  آگاهانه وعاشقانه برگزیده ایم و به دشواری ها و خطرهای آن کاملا واقفیم، یاری فرما.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

به منظور اعلام همراهی و اطلاع از برنامه های "نهضت عدالتخواهان ولایتمدار" ، عبارت "یا زهرا" را به شماره سامانه   1000/000/0001418 پیامک کنید.

آدرس : قم، خیابان انقلاب(چهارمردان)، کوچه 11، پلاک 19 (دفتر فرزندان روح الله)

«جمعی از عدالتخواهان ولایتمدار»

09127468330- 09191489296

"منتظر یاریتان هستیم"

(1). ما معتقدیم "یاری کردن ولایت" و " حق طلبی وعدالت خواهی" کاری "فاطمی" است.

 

توضیحات پشت برگه اطلاعیه:

به نام خدا

اللهم عجل لولیک الفرج واجعلنا من انصاره و اعوانه والمستشهدین بین یدیه واید واحفظ امامنا الخامنه ای وانصر من نصره واخذل من خذله.

چند نکته مهم :

* ما معتقدیم هیچ خطر وضرری برای نظام مقدس جمهوری اسلامی بزرگ تر از این نیست که عده ای درداخل، با استفاده ازفرصت و موقعیتی که نظام برای آنها ایجاد کرده است، به دیگران ظلم کنند. بنابراین هیچ خدمتی را بالا تر از"عدالتخواهی" و "مبارزه با ظلم وفساد" نمی دانیم.

* اعتقاد ما این است که جز در چارچوب قانون نباید هیچ فعالیتی انجام داد ومدعی هستیم تاکنون هیچ اقدامی برخلاف قانون انجام نداده ایم و عمیقا باور داریم با استفاده از ظرفیت های قانونی نظام می توان جلو تخلفات و ظلم های افراد ناباب و نااهل را گرفت؛ تنها راهش این است که مردم به عنوان قوی ترین بازوی ولایت، نیروی عظیم خود را باور داشته و به کمک مسئولان دلسوز نظام که بازوی دیگر ولایتند، بشتابند واز طریق "اعمال نظارت" و "امر به معروف ونهی از منکر" و "مطالبه  حق و عدالت"، جلو تخلفات و ظلم وفساد  فرصت طلبان را تا حد امکان بگیرند.

* هدف نهایی ما زمینه سازی برای ظهور مبارک آقا امام زمان ارواحنا فداه است و راه رسیدن به این هدف مقدس را جز یاری وتقویت ولایت فقیه و اطاعت از فرامین ایشان و جلوگیری از زمین ماندن مطالباتشان نمی دانیم.

* از مهم ترین عوامل تقویت ولایت این است که نگذاریم عده ای نااهل و نامحرم، به اسم نظام و ولایت، به مردم ظلم کرده وبه خاطر منافع شخصی وگروهی خود به آرمانها وارزشهای اسلام وانقلاب خیانت کنند.

* مهم ترین مطالبه و دغدغه ولایت در طول 20 سال گذشته، "عدالت اجتماعی" بوده است و متاسفانه این مسئله بیشتر ازسایر مطالبات ایشان مورد بی توجهی مسئولان قرار گرفته است؛ به طوری که معظم له بارها از این بی توجهی وکم کاری و تسامح مسئولان در این زمینه گلایه فرموده اند و ما قصد داریم به حول و قوه الهی این موضوع را به طور جدی و عملی پیگیری کنیم.

* کار ما مطالبه عدالت وقانون است؛ نه اجرای آن که وظیفه مسئولان مربوطه است، یعنی ما بنا نداریم در کار مسئولان نظام دخالت کنیم، بلکه می خواهیم به وظیفه ای که مقام معظم رهبری حفظه الله تعالی برای آحاد مردم تعیین کرده اند، یعنی "مطالبه عدالت"  و "نظارت بر عملکرد مسئولین" و "امر به معروف ونهی از منکر" عمل کنیم.

امام خامنه ای(حفظه الله تعالی) :

« مردم باید رفتار مسئولان ، دولتمردان، برگزیدگان و کسانى را که در جامعه اثرگذار هستند، زیر نظر داشته باشند. خطاست اگر خیال کنیم که ما مسئولیت را به دست کسانى سپرده‌ایم و آنها مسئولند؛ پس برویم مشغول کار و زندگى خودمان باشیم و به کار آنها کارى نداشته باشیم؛ نخیر، اگر این‌طور شد، ملت ضرر خواهد کرد؛ اگر غفلت واقع شد، حوادث غلبه خواهد کرد.» 19/10/79

«امر به معروف و نهى از منکر حوزه‌ هاى گوناگونى دارد که بازمهم ترینش حوزه مسئولان است؛ یعنى شما(مردم) باید ما (مسئولین) را به معروف امر و از منکر نهى کنید. مردم باید از مسئولان، کارِ خوب را بخواهند؛ آن هم نه به صورت خواهش و تقاضا، بلکه باید از آنها بخواهند. این مهم ترین حوزه است.» 25/9/79

* ان شاء الله در آینده ای نزدیک سایت مرتبط با نهضت، در فضای مجازی قابل دسترسی خواهد بود تا کسانی که در پی کسب اطلاعات بیشتری  در این باره اند، به آن مراجعه نمایند.


منبع :yaran57.ir

نظرات 1 + ارسال نظر
Lidoma 1392/05/02 ساعت 10:13 ب.ظ http://lidomadl.com

سلام دوست من.وب زیبایی داری.اگه وقت کردی به وب منم سر بزن و نظرتو مطرح کن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد