همجنس بازان، واژه بابا را حذف کردند!

سرویس بهداشت ملی انگلیس تصمیم گرفته اند به جای استفاده از واژه "بابا"، کلمه همسر را در این کتابچه راهنمای 200 صفحه‌ای به کار برند.
به نقل از دیلی میل، سرویس بهداشت ملی انگلیس، به خاطر ترس از رنجش و ناراحتی والدین همجنس‌گرا در این کشور، تصمیم به حذف واژه "بابا" از کتابچه بارداری گرفت.

مقامات این سرویس تصمیم گرفته اند به جای استفاده از این واژه، کلمه همسر را در این کتابچه راهنمای 200 صفحه‌ای به کار برند.

این تصمیم پس از طرح یک شکایت گرفته شد که طی آن ادعا شده بود واژه "پدر" تبعیض قائل شدن علیه همسران همجنس‌گرا است.

اما حذف این کلمه، باعث جنجال و عصبانیت عده‌ای از طرفداران خانواده در این کشور شده است که معتقدند با این کار، ارزش‌های خانوادگی سنتی تضعیف می‌شود.

"نرمن ولز"، از موسسه آموزش خانوادگی می‌گوید: «سرویس بهداشت ملی نباید با پیشبرد انگیزه‌ها و علایق گروه اقلیت هزینه مالیات‌دهندگان را تلف کند.»

"روبرت اکسلی"، از اتحادیه مالیات‌دهندگان هم معتقد است: «این واقعا احمقانه است که سرویس بهداشت ملی، به خاطر یک شکایت، با چاپ مجدد این کتابچه راهنما، پول مالیات‌دهندگان را تلف ‌کند.»

بنابر اظهارات سخنگوی سرویس بهداشت ملی سلامت این اقدام در کنار چند تغییر کوچک که منجر به چاپ 90 هزار نسخه جدید شده است، 100 هزار پوند هزینه برداشته است که تمامی آن از جیب مالیات‌دهندگان پرداخت می شود.

منبع: جام نیوز
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد