ایهود باراک: شمشیر ایران را بر گردن خود احساس می‌کنیم

استیصال و آشفتگی در اظهارات مقامات رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران موج می‌زند.
به نقل از رادیو اسرائیل، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مرکز پژوهش های امنیتی در تل آویو گفته است: «قدرت های بزرگ جهان به جای اینکه درخواست های خود را از حکومت ایران افزایش داده و وزنه فشار بر جمهوری اسلامی را سنگین تر کنند، فشارها را کم کرده اند.»

"بنیامین نتانیاهو"، پیرامون موضوع هسته ای ایران گفت: «انتظار می رفت که قدرت های بزرگ خواستار توقف هرگونه غنی سازی اورانیوم به وسیله ایران شوند، اما به جای آن از خواسته های خود عقب نشینی کرده اند.»

وی تأکید کرد: «تحریم های بین المللی زمانی کارساز و مفید است، که توقف غنی سازی اورانیوم از سوی حکومت اسلامی ایران را دربرداشته باشد.»

"ایهود باراک"، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی نیز در همایش یاد شده گفته است: «جمهوری اسلامی با افزایش سانتریفیوژ، تأسیس نیروگاه های اتمی جدید و اقدامات دیگر، وضعی را پیش آورده، که حتی آمریکا نیز نمی تواند جلوی آن را بگیرد.»

باراک با بیان اینکه ایرانی ها صبور و بردبار هستند، تصریح کرد: «آنها می گویند ما سالهای سال برای موضوع اتمی صبر کردیم، لذا باز هم می توانیم صبر کنیم و هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.»

وی با بیان اینکه ما در کنار ایران هسته ای دیگر نمی توانیم سر راحت به بالین بگذاریم، افزود: «ایران می کوشد شمشیر را بر گردن ما بگذارد. آنها دنبال ایجاد یک امپراطوری اسلامی در منطقه هستند.»

باراک گفت: «ما همه امیدواریم که مشکل از راه تحریم و دیپلماسی حل شود. ما خیلی خوشحال می شویم اگر یک روز از خواب بیدار شویم و ببینیم همه چیز تمام شده است. هرچند احتمالاً چنین اتفاقی نخواهد افتاد.»

رئیس فعلی سازمان جاسوسی اسرائیل، موساد، نیز هفته گذشته در پژوهشکده امنیت ملی تل آویو و در برابر میهمانان داخلی و خارجی گفته بود: «حمله به ایران، تنها سران ایران را به سوی تصمیم گیری به داشتن بمب هسته ای تشویق خواهد کرد.»

در همین حال خبرگزاری فرانسه چندی پیش در گزارشی از تل آویو تصریح کرد: سران ارتش و موساد در اسرائیل وزنه دارند و جامعه اسرائیلی به موضعگیری های آنها، واکنش نشان می دهد. وقتی این مقامها در علن، کفایت حکومت کنندگان بر اسرائیل را زیر سؤال می برند، اسرائیلی ها نسبت به نظر آنها، بی تفاوت نمی مانند. اکنون مقامات اطلاعاتی و امنیتی و نظامی اسرائیل علنا علیه حکومت تل آویو عصیان کرده اند که داگان و دیسکین از آن جمله هستند. درسی که عصیان رؤسای دستگاه اطلاعاتی اسرائیل و ارتش این رژیم می آموزد، این است که در اسرائیل نه حالت موافقت با جنگ که نگرانی نسبت به آن وجود دارد و از دید اینگونه شخصیت ها، چنین جنگی موجه نیست.

منبع: کیهان
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد