بزرگترین سرقت آمریکا از عراق ...

یک مسوول آمریکایی که عهده دار تحقیق درباره ناپدید شدن 6 میلیارد و 600میلیون دلار کمک های آمریکا برای بازسازی عراق در هشت سال گذشته است گفت: شاید این مبلغ به سرقت رفته باشد.
 
به گزارش واحد مرکزی خبر ، روزنامه لس انجلس تایمز به نقل از " استوارت بوین " محقق آمریکایی نوشت: سرقت این مبلغ شاید بزرگترین سرقت در تاریخ کشور آمریکا باشد.

تحقیق دیگری برای پی بردن به  سرنوشت اموالی که سال 2003 و 2004 از آمریکا خارج شد نیز در دست است .

همه این مبالغ که نقد و متعلق به عراق  بود اساسا برای بازسازی عراق در نظر گرفته شده بود .

این مبالغ  وهم چنین اموال عراق در دوره تحریم اقتصادی حکومت رژیم صدام حسین، در صندوق بانک ذخیره فدرال نیویورک  قرار داشت.

این مبالغ در صندوق های  پلاستیکی و با هواپیماهای باربری نظامی c-130 توسط دولت جرج بوش و در قالب طرح بازسازی  عراق به مبلغ 20 میلیارد دلاربه عراق ارسال شد .

لوس انجلس تایمز اعلام کرد برخی مسوولین بغداد تهدید کردند برای بازگرداندن این پول ناپدید شده که بخشی از آن از منبع درآمد حاصل از فروش نفت عراق است از دولت آمریکا در دادگاه ها شکایت می کنند.

بوین گفت: نمی توان پیش بینی کرد چه کسی پول عراق را به سرقت برده است.

برخی منابع نیز گفته اند در پی اشغال عراق در سال 2003 دولت آمریکا در حدود 12 میلیارد دلار پول نقد به عراق منتقل کرد که معلوم نیست بر سر شش میلیارد و 600 میلیون دلار از این پولها چه آمده است.

 مقامهای اداره حسابرسی دولت آمریکا می گویند که احتمالا این مبلغ به سرقت رفته که احتمالا بزرگترین سرقت اموال دولتی در تاریخ آمریکا است.

برخی معتقدند که در شرایط نابسامان پس از اشغال عراق، شرکت های آمریکایی فعال در منطقه بدون هیچ کنترل و حسابرسی دقیقی پول دریافت می کردند.


تابناک

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد