بازتاب جهانی پرتاب ماهواره ایرانی'رصد

بازتاب جهانی پرتاب ماهواره ایرانی'رصد'
تهران - موفقیت متخصصان ایرانی در قرار دادن ماهواره 'رصد' در مدار زمین مورد توجه محافل سیاسی و رسانه ای جهان قرار گرفته است.
بازتاب جهانی پرتاب ماهواره ایرانی'رصد'
به گزارش ایرنا، همزمان با سالروز ولادت باسعادت حضرت علی (ع) متخصصان افتخار آفرین سازمان هوافضای جمهوری اسلامی ایران موفق شدند با پرتاب ماهواره رصد به فضا آن را در مدار زمین قرار دهند.
این رویداد علمی، به یکی از محورهای خبری و گزارشی در رسانه های خارجی تبدیل شده است.
رسانه های آمریکایی در این رابطه گزارش دادند: ایران ماهواره ساخت خود را در مدار زمین قرار داده است.
آسوشیتدپرس از این اقدام متخصصان ایرانی با عنوان ' شاهکار' یاد کرد اما نوشت: پرتاب ماهواره ایران احتمالا موجب نگرانی هایی میان کسانی می شود که از ایران بیم دارند.
این خبرگزاری آمریکایی افزود: به گزارش تلویزیون دولتی ایران، این ماهواره تولید داخل به نام رصد به معنای مشاهده، چهارشنبه با موفقیت به وسیله موشک سفیر پرتاب شد.
این خبرگزاری آمریکایی افزود: این دومین ماهواره ای است که ایران در مدار قرار داده است. نخستین ماهواره به نام امید در سال 2009 پرتاب شد.
تلویزیون ایران گفت که ماهواره جدید برای تولید نقشه های با دقت بالا طراحی شده است.
آسوشیتدپرس در ادامه نوشت: برنامه فضایی ایران که یک دهه عمر دارد، موجب نگرانی هایی در غرب شده چون همان فناوری که اجازه پرتاب ماهواره ها را می دهد، می تواند برای شلیک کلاهک های جنگی نیز به کار گرفته شود.
اسراییل، آمریکا و دیگران مدعی هستند که ایران سعی دارد سلاح هسته ای بسازد اما ایران این موضوع را تکذیب می کند.
این خبرگزاری آمریکایی در ادامه گفت: ایران موفقیت های فناورانه خود را برای این به رخ می کشد که نشان دهد می تواند با وجود تهدید آمریکا و تحریم ها همچنان پیشرفت کند.
آسوشیتدپرس افزود: این کشور همچنین برنامه نظامی موشکی خود را پیش می برد و موشک هایی را آزمایش می کند که قابلیت رسیدن به اسراییل و پایگاه های آمریکا در خلیج فارس را دارند.
ایران گفته است که می خواهد ماهواره های خود را در مدار قرار دهد تا مسایل طبیعی در این کشور زلزله خیز را دنبال کند و سامانه های مخابراتی خود را بهبود بخشد.
آسوشیتدپرس اضافه کرد: مقام های ایران همچنین با اشاره به استفاده آمریکا از ماهواره برای رصد کردن جنگ در افغانستان و عراق، می گویند که برای امنیت خود به قابلیت های مشابهی نیاز دارند.
انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر 30434241

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد