زنان و کودکان غربی بزرگترین قربانیان هرج‌ومرج جنسی هستند

  رحیم‌پور ازغدی در دانشگاه شهید بهشتی:
 حسن رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه در جامعه غربی 75 درصد از کودکان پدران خود را نمی‌شناسند، گفت: زنان و کودکان غربی بزرگترین قربانیان هرج‌ومرج جنسی هستند.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، حسن رحیم‌پور ازغدی که عصر روز گذشته در تالار عدالت دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی سخنرانی می کرد، با اشاره به بنیان‌های حقوق بشر گفت: معیار حقوق بشر خوشامد انسان‌ها نیست و از هیچ فلسفه غیرالهی و غیرتوحیدی، کرامت انسانی اثبات نمی‌شود.


وی با بیان اینکه ‌برای تشخیص همه لوازم و مصادیق حقوق بشری عقل لازم است ولی کافی نیست، اظهار داشت: با هر مبنایی نمی‌شود برای حقوق بشر فلسفه اثبات کرد و معیار داوری و ارزش‌گذاری راجع به نظام‌های حقوقی خوشامد انسان‌ها نیست.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به مطرح شدن بحث سنگسار و ادعای نقض حقوق بشر در ایران از سوی کشورهای غربی، گفت: در کتاب مقدس تورات حکم سنگسار آمده و به‎جز یک مورد دیگر این حکم در قرآن نیست، در تورات فرمان داده شده که اگر مردی به زنی تجاوز کرد و آن زن از خود دفاع نکرد هردوی آن‌ها باید از شهر بیرون برده شوند و سنگسار شده تا کشته شوند.

ازغدی با بیان اینکه در تورات مصادیق دیگری نیز برای سنگسار و زنده زنده سوزاندن مرتکبین به گناهان جنسی آمده است، اظهار داشت: در اسلام اثبات "زنا " خیلی سخت است و شدنی نیست و باید چهار شاهد عادل با جزئیات آن اتفاق را در ملأ عام باید ببینند.

وی اضافه کرد: تنها دادگاهی که در اسلام، شاهد آن محاکمه می‌شود، دادگاه تهمت جنسی است و در صورتی که چهار شاهد همزمان و در یک دادگاه به یک نحو شهادت ندهند 80 ضربه شلاق می‌خورند.

*در جامعه غربی 75 درصد از کودکان پدران خود را نمی‌شناسند

این استاد دانشگاه با بیان اینکه در اسلام عقده جنسی وجود ندارد، اظهار داشت: در اسلام ازدواج، کامل‌کننده ایمان است در حالی که در مسیحیت ازدواج امری غیرالهی است.

وی ادامه داد: در جامعه غربی 75 درصد از کودکان پدران خود را نمی‌شناسند و نزد مادر خود بزرگ می‌شوند، برای اینکه اصل بر روابط جنسی است.

ازغدی با بیان اینکه بزرگترین قربانی هرج و مرج جنسی زنان هستند، گفت: معمولاً مظلوم اصلی روابط جنسی نامشروع، زن و کودکی است که به دنیا می‌آید.

وی با بیان اینکه لذایذ معیار حقوق بشر نیست، اظهار داشت: وحشیانه‌ترین نوع برخورد با حقوق بشر این است که معیار تأیید یا نفی حقوق بشر را بر مبنای لذت بگذاریم.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه قبول همجنس‌بازی و نقض حقوق‌بشر دانستن برخورد با آن بر معیار لذت و سود شخصی است، گفت: معیار اینکه چه‎چیزی حقوق بشر است رأی اکثریت، نظر اشخاص حاکم یا تحمیل یک نژاد بر بشریت معیار حقوق بشر نیست و با هیچ منطقی نمی‌توان برای حقوق بشر بنیاد فلسفی اثبات کرد مگر اینکه انسان را درست شناخت و بر مبنای حقوق استحقاق، ریشه فلسفی پیدا کرد.

وی افزود: اینکه چه‎موقع و چه‎کسی مستحق چه مجازاتی است زمانی است که رابطه حق و ذی‌حق اثبات شود.

ازغدی اضافه کرد: تمام نظام‌های حقوق بشر نظیر پوزیتیویسم‌ حقوقی، مبتنی بر تعریفی از بشر هستند و معیار برای استحقاق بر اساس تعریف از بشر است.

* بسیاری که درباره حقوق بشر صحبت می‌کنند قادر به اثبات فلسفی آن نیستند

وی با بیان اینکه 70 الی 80 درصد لیست‌های حقوق بشری مشترک است، اظهار داشت: استدلال‌ها در این لیست‌ها متفاوت است و بسیاری که درباره حقوق بشر صحبت می‌کنند، قادر به اثبات فلسفی حقوق بشر نیستند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه یک فرد معتقد به فلسفه کانتی یا هگلی نمی‌تواند برهان فلسفی درباره حقوق بشر بیاورد، گفت: یک مسلمان می‌تواند درباره حقوق الهی صحبت کند برای اینکه در آیات، روایات و ادعیه درباره حقوق بشر سخن بسیاری گفته شده است.

وی با بیان اینکه در پوزیتیویسم تعریف غیرالهی از حقوق بشر معنی ندارد، تصریح کرد:‌ در این فلسفه اعتقاد بر این است که فرد بر خود مالکیت دارد و حق خودکشی دارد، ولی در تفکر توحیدی همان‎طوری که نمی‌توان کسی را کشت خودکشی نیز نمی‌توان کرد.

ازغدی با بیان اینکه از نگاه پوزیتیویستی عدالت معنی ندارد، گفت: ‌بدون نماز و روزه و فقه، به تکامل انسانی نمی‌توان رسید.

وی ادامه داد: در تفکر مادی، لذت معیار است ولی در نظام توحیدی لذت ملاک نیست و لذت به نفع کمال، خوب است.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه مبنای حقوق بشر فقط رضایت نیست بلکه کرامت انسانی مطرح است، تصریح کرد: هدف یک نظام حقوقی، حفظ کرامت و رساندن انسان به عدالت است.

وی اضافه کرد: در منطق الهی هر کسی که به دنیا می‌آید حقی در این جهان پیدا می‌کند برای اینکه این جهان برای انسان آفریده شده است.

ازغدی با بیان اینکه انسان مستحق 2 نوع حق بالفعل و بالقوه است، گفت: هر کسی که به دنیا می‌آید حق زندگی دارد و در جهان بینی اسلامی در باب انسان و زندگی رابطه واقعی و نمایی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه رابطه بیان شده در قرآن توسط خداوند، رابطه‌ای حقیقی است، بیان داشت: در ارتباط تکوینی برای حقوق حدودی وجود دارد و اگر به عالم نگاه درستی شود بین اشیا و گیاهان ارتباطی خاص وجود دارد.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: اگر روابط بین اشیا و موجودات درک شود می‌توان مبنای حقوق بشر را فهمید و اگر تناسبی بین آدم، حیوان و جهان نباشد هیچ حقوقی قابل اثبات نیست.

وی با اشاره به دعای روز دوشنبه گفت: در قرآن و تمام دعاها حقوق بشر تعیین شده و کسی نمی‌تواند حقوق بشر را علیه حق‌ الله و حقوق بشر معنی کند.

*اینکه کسی بگوید حقوق بشر زاییده بشر امروزی است در اشتباه است

ازغدی با اشاره به حقوق حیوانات در اسلام نیز، گفت: در فتواهای متعدد فقها درباره حقوق حیوانات آمده است که برای نمونه اگر صاحب حیوانی از تغذیه درست حیوان خودداری کند نظام اسلامی می‌تواند وارد شود و در صورت عدم قبول صاحب حیوان، حکومت اسلامی می‌تواند وی را مجبور به رعایت حقوق حیوان بکند.

وی درباره دیدگاه قرآن در قتل عمد نیز اظهار داشت: در قرآن برای قصاص قتل عمد توصیه نشده و فرموده که اگر ببخشید بهتر است ولی راه قصاص را باز گذاشته است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه اگر قصاص قتل انجام نشود، جان انسان بی‌ارزش می‌شود، اظهار داشت: حکم قصاص، دفاع از زندگی و حیات بشری است و این حکم بیانگر آن است که جان انسان ارزان نیست؛ اگر قصاص انجام نشود قتل‌ها بیشتر می‌شود.

وی در ادامه در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان درباره تفتیش عقاید، بیان داشت: اگر تحقیق شود برای اثبات اینکه کسی بی‌دین است عملی حرام انجام شده است ولی اگر در استخدامی باشد که با حقوق مردم سروکار دارد، می‌توان تفتیش را انجام داد.

ازغدی در پاسخ به سؤال دیگری که درباره تاریخ حقوق بشر پرسیده شده بود، گفت: اینکه کسی بگوید حقوق بشر زاییده بشر امروزی است در اشتباه است برای اینکه پیامبران برای حقوق بشر آمدند و در تاریخ نیز نمونه‌های زیادی، نظیر حمورابی و منشور کوروش برای حقوق بشر وجود دارد.

وی در پایان با بیان اینکه خشونت علیه عوامل خشونت، امری بشری است، اظهار داشت: اگر احکام اسلامی اجرا شود بسیاری از جرم‌ها کاهش می‌یابد.
انتهای پیام/ع*

نظرات 1 + ارسال نظر
مهدی 1390/02/27 ساعت 01:55 ب.ظ

سلام
متن خوبی بود کلیپ تصویری هم در وبلاگتون قرار دهید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد