آیین گشایش جشنواره قرآنی دانشجویان علوم پزشکی کشور

آیت‌الله نمازی: اختیارات امام زمان(عج) در زمان غیبت به ولی‌فقیه تفویض شده است

 عضو مجلس خبرگان رهبری در آیین گشایش شانزدهمین جشنواره قرآنی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: ولی فقیه نایب امام زمان(عج) است که بر تمام هستی زعامت دارد و تمام اختیارات امام معصوم به وی تفویض شده است.




به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس اعزامی به کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی، امام جمعه کاشان و عضو مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در شانزدهمین جشنواره قرآنی دانشجویان علوم پزشکی کشور که در دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان برگزار شد، گفت: امیدواریم سیاست قرآنی عالمانه و کارشناسانه که از جمهوری اسلامی ایران آغاز شده است به همه کشورهای اسلامی و حتی کشورهای اروپایی و آمریکایی صادر شود.

وی افزود: امروزه بسیاری از کشورهای اسلامی با الگوگیری از انقلاب اسلامی به مبارزه با حاکمان مستبد پرداخته‌اند.
امام جمعه کاشان گفت: مباحث قرآنی باید به دقت بررسی و استخراج شود و در تمام ابعاد زندگی مانند اخلاق، مدیریت، سیاست، داخلی و خارجی و خانواده آثارش مشخص شود.
وی ادامه داد: نخستین موضوعی که در محافل علمی و دانشگاهی و حوزوی بحث می‌شود؛ مسأله رهبری در کشورهای اسلامی است. امروزه تحول عظیمی در کشورهای مصر، لیبی، یمن، بحرین و عربستان در حال شکل‌گیری است و بر فرض کنار گذاشتن رهبران فعلی، این پرسش مطرح می‌شود که؛ چه کسی صلاحیت رهبری در ممالک اسلامی را داراست؟
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در ایران و عراق نایب امام زمان(عج) و فقهای تمام عیار و مجتهد داریم اما کشورهای دیگر اسلامی از این نعمت الهی محروم هستند و بین فقیه وهابی، اهل سنت و فقیه اهل تشییع تفاوت بسیاری وجود دارد.
وی سپس با طرح این پرسش‌ها که «ولایت فقیه یعنی چه» و «آیا ولایت فقیه زمان‌پذیر و مکان پذیر است» گفت: عده‌ای این شعار را مطرح کردند که چرا مقام معظم رهبری 22 سال رهبری کشور را برعهده دارد. در پاسخ باید گفت که؛ ولی فقیه حکومتش مشابه ریاست‌جمهوری نیست و نیابتش دقیقاً همانند اعتبارات کسی است که از او نیابت گرفته است.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ولی فقیه نایب امام زمان است که بر تمام هستی زعامت دارد و تمام اختیارات امام معصوم(غج) به ولی فقیه تفویض شده است.
وی، مسایل روز جهان اسلام را اولویت علمی دانشگاه‌ها و حوزه دانست و گفت: جهانیان در حال الگوگیری از ایران اسلامی‌اند، بنابراین باید مشخص شود قرآن کریم رهبری را برعهده چه کسانی گذاشته است.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در سوره مبارکه مائده دو موضوع را خداوند یکجا مورد بحث و توجه قرار داده است. نخست؛ بحث ولایت و رهبری و موضوع دوم؛ ماهیت و حقیقت جبهه کفر و شرک است.
وی با طرح این پرسش که در زمان غیبت تکلیف مردم چیست، گفت: متخصصان باید در میان شاگردان مکتب ولایت جست‌وجو کنند و شجاع‌ترین و آگاه‌ترین را پیدا کنند.
آیت‌الله نمازی در پایان سخنان خود با طرح پرسش دیگری مبنی بر چگونگی رابطه جهان اسلام با استکبار، خاطرنشان کرد: پیام صریح این آیه، نفی ولایت طاغوت، یهود و نصاری است. زیرا نصاری، یهود و صهیونیسم همه از یک قماش هستند و در استعمار و استثمار جهان اسلام با هم اشتراک نظر دارند.
انتهای پیام/ک

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد