خرید و فروش دختران آمریکایی در خیابان‌ها

  نیویورک‌تایمز گزارش داد؛
خرید و فروش دختران آمریکایی در خیابان‌ها

 یک روزنامه آمریکایی در گزارشی به بحران قاچاق دختران نوجوان آمریکایی در خیابان‌های آمریکا اشاره کرد و این امر را یکی از معضلات بزرگ آمریکا خواند.





به گزارش فارس به نقل از روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز، زمانی‌که ما در خصوص قاچاق انسان در هند یا کامبوج می‌شنویم، دلمان به درد می‌آید. قربانیان اغلب اوقات ربوده و زندانی می‌شوند حتی برخی از آنها در قفس نگاه داشته می‌شوند به طوری که تصاویری از بردگی برای ما تداعی می‌شود.

این گزارش می‌افزاید: اما در آمریکا ما شاهد دخترانی هستیم که در تمامی مدت قاچاق می‌شوند و اما قلب ما سنگ شده است. مشکل اینجاست که این دختران در قفس مسدود نشده‌اند بلکه آنها معمولاً دختران فراری در خیابان‌ها هستند که دامن‌هایی کوتاه با لباس‌هایی نامناسب می‌پوشند اما بسیاری از مردم آمریکا این دختران را قربانیان قاچاق نمی‌دانند بلکه آنها را تعدادی افراد بی‌وجدان می‌دانند که شیوه زندگی خود را این‎گونه انتخاب کرده‌اند، بنابراین حتی وقتی آنها 14ساله هستند، ما اغلب اوقات آنها را دستگیر می‌کنیم و این در حالی است که فرد قاچاقچی آزادانه برای خود در شهر عبور و مرور می‌کند.

نیویورک‌تایمز تصریح کرد: در واقع قاچاق انسان در آمریکا و کامبوج بسیار مشابه است و ما باید آن را بپذیریم. دختران نوجوان در خیابانهای آمریکا به طور داوطلبانه خودفروشی می‌کنند اما آنها اغلب به‏طور کامل توسط دلالان این حرفه کنترل می‌شوند.

بر اساس این گزارش، مردم آمریکا اغلب نمی‌دانند که چگونه دختران نوجوان خودفروش در آمریکا کار می‌کنند و نمی‌توانند این مسئله را درک کنند که این معضل یکی از بزرگترین مشکلات حقوق بشر در آمریکا است. خوشبختانه یک کتاب جدید هولناک با عنوان "دخترانی شبیه ما " به نوشته "راشل لیود " که خود یکی از بازماندگان قاچاق بوده است، پیچیدگی‌های صنعت روابط نامشروع را روشن و واضح کرده است.
لیود یک فرد انگلیسی است و ثمره یک خانه‌ای که آکنده از مشکل است، می‌باشد. به‎عنوان یک نوجوان، وی ترک تحصیل کرده است و به‏عنوان یک روسپی کار می‌کند.

نیویورک‌تایمز ادامه داد: یکی از سؤالات مبهم که افراد در ذهن خود دارند این است که چرا دختران جوان از دست دلالان این شغل که به آنها حمله می‌کنند، فرار نمی‌کنند و تمامی پول‌هایی را که آنها کسب می‌کنند نمی‌گیرند. پاسخ این سؤال عدم عزت نفس و نداشتن حق انتخاب و ترس از دلالان این شغل است.

این گزارش‌ می‌افزاید: اغلب آمریکایی‌ها بر این باورند که قاچاق تنها مختص زنان مکزیکی، کره‌ای و روسی است که به خانه‌های فحشا در آمریکا صادر می‌شوند، البته این امر صحت دارد اما بزرگترین معضل قاچاق انسان شامل دختران فراری آمریکا نیز می‌شود.

روزنامه‌ آمریکایی نیویورک‌تایمز در پایان گزارش خود نتیجه‌گیری کرد که مأموران پلیس آمریکا باید بیشتر از آنکه بر دختران خودفروش این کشور متمرکز شود، بر دلالان این حرفه متمرکز شوند و این مشکل را رفع کنند و لیود نیز بر این باور است که این دختران آمریکایی مجرم نیستند بلکه قربانی هستند.

بر اساس این گزارش، ساختار قضایی آمریکا امکان دفاع این دختربچه‌ها را از حقوقشان به آنها نمی‌دهد زیرا ثابت کردن پرونده های دلالی در این کشور کار بسیار دشواری است و قضات نیز به شنیدن سخنان این دخترها که ظاهرا مجرم هستند اما خود قربانی شده‌اند، علاقه‌ای ندارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد