راشا تودی

راشا تودی: آمریکا به بهانه حقوق‌بشر دیگر کشور‌ها بر نقض حقوق‌بشر خود سرپوش می‌گذارد
سازمان‌های غیردولتی مانند خانه آزادی آمریکا اغلب در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی خود در زمینه حقوق بشر، برای آمریکا رتبه بالایی قائل می‌شوند و سایر کشور‌ها را مورد انتقاد قرار می‌دهند.
در حالی که آمریکا در متذکر شدن به کوتاهی سایر کشورهای جهان در زمینه حقوق‌بشر و آزادی‌های مدنی خیلی سریع وارد عمل می‌شود، وقتی نوبت به خودش می‌رسد به کوتاهی‌های خود در زمینه رعایت حقوق‌بشر توجهی نمی‌کند.

به گزارش گرداب به نقل از "راشا تودی"، در جدید‌ترین گزارش خانه آزادی آمریکا میزان آزادی‌های مدنی جهان در سال ۲۰۱۰ میلادی برای پنجمین سال پیاپی با رکود مواجه بوده است که بیشترین میزان رکود در تاریخ ۳۵ ساله بررسی‌های این سازمان اعلام شده است.

در گزارش خانه آزادی آمریکا، ۸۷ کشور جهان دارای آزادی‌های مدنی، ۶۰ کشور نیمه آزاد و ۴۷ کشور دیگر بسته و محروم از حقوق و آزادی‌های سیاسی معرفی شده‌اند و کشورهایی مانند روسیه، چین، مصر و ونزوئلا به عنوان دولت‌هایی سلطه‌جو عنوان شده‌اند.

"دیوید سوانسون"، نویسنده "جنگ یک دروغ است" می‌نویسد: آمریکا در متذکر شدن به کوتاهی سایر کشورهای جهان در زمینه حقوق بشر و آزادی‌های مدنی خیلی سریع وارد عمل می‌شود، اما وقتی نوبت به خودش می‌رسد به کوتاهی‌های خود در زمینه رعایت حقوق بشر توجهی نمی‌کند.

با این حال سازمان‌های غیردولتی مانند خانه آزادی آمریکا اغلب در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی خود در زمینه حقوق بشر، برای آمریکا رتبه بالایی قائل می‌شوند و سایر کشور‌ها را مورد انتقاد قرار می‌دهند.

عجیب این است که بودجه بسیاری از این سازمان‌ها هم از طریق دولت آمریکا تأمین می‌شود.

سوانسون اعلام کرده است: انتشار چنین گزارشاتی ارزش چندانی ندارد و هدف از ارائه آن‌ها تقسیم مؤثر جهان به گروه‌های مخالف یکدیگر است. این نوع اقدامات چندان هم بی‌اثر نیست و می‌تواند آسیب‌های جدی به امور بین‌الملل وارد کند.

منبع: فارس
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد