مشاور کروبی:غربی ها بی شخصیتند

مشاور تندرو کروبی که سال 77 با جاسوس آمریکایی در پاریس ملاقات کرد، اعتراف کرد: کشورهای غربی بی شخصیت هستند و روی حمایت آنها نمی توان حساب باز کرد.. . .

عباس عبدی در روزنامه زنجیره ای روزگار به بررسی انقلاب مردم در کشورهای منطقه و موضع کشورهای غربی پرداخت و نوشت: رفتار غرب در برابر اوضاع لیبی بسیار با اهمیت است. همچنین باید گوشه چشمی به رفتار قبلی غرب نسبت به کشورهای منطقه و به طور مشخص 3 کشور مصر، تونس و لیبی داشت. رفتار کشورهای غربی با کشورهای مذکور بیش از حد معمول رفتاری فاقد پرنسیب سیاسی بود. برای مثال حکومت بن علی تا روزهای آخر خود مورد حمایت اروپایی ها و به طور مشخص فرانسه بود و حتی وزیر خارجه فرانسه روابط نزدیکی با این رژیم داشت. به طوری که بن علی هواپیمای دولتی مردم تونس را به عنوان هواپیمای شخصی برای سفرهای تفریحی وزیر خارجه در اختیارش گذاشته بود و خانم وزیر تعطیلات را به خرج مردم فقیر و بحران زده تونس در سواحل این کشور سر می کرد و کسی هم به یاد ندارد که تا آن زمان مواجهه درخوری نسبت به وضعیت غیردموکراتیک این کشور از سوی فرانسوی ها بروز یافته باشد. ولی به محض آنکه صدای اعتراضات مردم بلند و حکومت بن علی تضعیف شد، لگد آخر را هم غربی ها و از جمله دولت فرانسه به او زدند. برخورد دولت ایتالیا با معمر قذافی و دولت آمریکا با مصر هم تا حدودی به همین منوال بود.
این عضو رادیکال و مستعفی حزب منحله مشارکت بی آنکه به حمایت گسترده غرب از اصلاح طلبان و فتنه سبز اشاره کند، نوشت: این گونه برخورد کشورهای غربی برای مردم منطقه مفید است زیرا رژیم های مورد حمایت غرب بیش از پیش متوجه می شوند که روی حمایت غربی ها حساب باز نکنند. در هر حال این اتفاق نشان از بی شخصیتی سیاسی کشورهای غربی است. برخورد آنها با لیبی حتی مزورانه بود.
این اظهارات در حالی است که سران جبهه اصلاحات و «فتنه سبز- از جمله کروبی که مورد حمایت عبدی بود- بارها مورد حمایت سران رژیم های آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و اسرائیل قرار گرفته و حتی بعضاً ارتباطاتی نیز برای جلب این حمایت ها برقرار بوده است.
خاطرنشان می شود عبدی در سال 1377 و در پاریس دیداری با باری روزن (جاسوس عضو سفارت آمریکا در تهران) داشت. میزبان این ملاقات، اریک رولو دیپلمات فرانسوی بود.
روزنامه زنجیره ای روزگار توسط شماری از همکاران سابق روزنامه شرق و هم میهن اداره می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد