اذعان ضد انقلاب به نقش محرک‌های جنسی در فتنه 88؛

               اذعان ضد انقلاب به نقش محرک‌های جنسی در فتنه 88؛
اگر علاقه به همجنسگرایی و رابطه آزاد نبود که جنبش سبز وجود نداشت

اعتراف به نقش محرک‌های جنسی در تهییج برخی از جوانان برای حضور در خیابان و دست زدن به اقدامات خشونت آمیز نظیر آتش زدن اموال عمومی و خسارت وارد کردن به امکانات شهری درحالی از سوی یکی از نویسندگان ضدانقلابی بیان شده است که پیش از این نیز برخی از جامعه‌شناسان استفاده از این محرک‌ها را توسط سران برنامه‌ریز ضدانقلاب بررسی و تحلیل کرده بودند. 

 
به گزارش رجانیوز، وجود افکار ضد مذهبی و غیر اخلاقی در میان بخشی از بدنه جریان فتنه و تشکیل اکثریت اعضای این گروه از میان کسانی که نه تنها مبنای اعتقادی و اخلاقی درستی ندارند، بلکه اساسا به دنبال ترویج و دامن زدن به بی بندوباری‌های اخلاقی و جنسی هستند، مساله‌‌ای است که تاکنون از سوی افراد مختلفی بیان شده است اما رسانه‌های وابسته به این طیف در داخل و خارج از کشور تلاش گسترده‌ای برای سانسور این موارد کرده و آن را تکذیب می‌کنند. 
 
با این حال، یکی از فعالان اینترنتی ضد انقلاب با انتقاد از این رویکرد رسانه‌های ضدانقلاب، جریان سبز را مدیون همجنس‌گرایان و منحرفان جنسی دانسته و نقش این افراد در آشوب‌های خیابانی علیه نظام را غیرقابل انکار دانسته است. 
 
جهانگیر شیرازی در نوشته‌ای که سایت ضد انقلاب اخبار روز آن را منتشر کرد، نوشت: جنبش روشنگری جنسی ایران که همجنس‌گرایان جزو عمده ای از بدنه آن می باشند، بر خلاف ادعای برخی افراد به همراه جنبش سبز زاده نشده؛ بلکه حداقل 10 برابر جنبش سبز عمر دارد. این جنبش در بسیج افکار عمومی (چه مخفیانه در داخل و چه علنی در خارج) علیه جمهوری اسلامی سهم انکار ناپذیری داشته و دارد. پیوستن نیروهای خواهان تمایلات گسترده جنسی که مترصد فرصتی برای بروز نارضایتی و خشم خود بر علیه حکومت بودند به جنبش سبز، امری کاملآ طبیعی بود. 
 
وی که مدیریت چند سایت اینترنتی علیه جمهوری اسلامی را برعهده دارد، انکار حضور پررنگ همجنس‌گرایان در حمایت از اغتشاشات و تجمعات علیه نظام به ویژه در خارج از کشور را گناهی بزرگ نامیده و نوشته است: انکار این واقعیت اجتماعی که درصد قابل توجهی از شهروندان را افراد اقلیت‌های جنسی و از جمله همجنس‌گرایان تشکیل می‌دهند، به سود جنبش سبز نمی باشد. نادیده گرفتن اقلیت‌های جنسی و بی توجهی به خواسته‌های منطقی آنان، تنها به معنای ادامه ایزولگی و حاشیه‌نشینی بیشتر این اقلیت محروم و ازدیاد ناخوشی های ناشی از تنهایی و انزوا نیست؛ بلکه به معنای بی‌توجهی به مولفه‌های اصلی حقوق بشر و محروم کردن جامعه از توانایی‌های بالقوه افراد اقلیت‌های جنسی نیز می‌باشد. 
 
او همچنین سران اپوزیسیون را به قطع حمایت‌های خارجی در صورت عدم توجه به خواسته‌های جنسی این افراد تهدید کرده و گفته است: اگر حقوق بشر و دموکراسی ادعایی جنبش سبز از همین امروز در مقابل این همه تعدی و خشونت نسبت به بخشی از شهروندان موضعی صریح و شفاف نگیرد، بدون شک به سختی می‌تواند اعتماد دوستداران آزادی و حقوق بشر را چه در سطح ملی و چه در سطح بین‌المللی بخود جلب کند. 
 
اعتراف به نقش محرک‌های جنسی در تهییج برخی از جوانان برای حضور در خیابان و دست زدن به اقدامات خشونت آمیز نظیر آتش زدن اموال عمومی و خسارت وارد کردن به امکانات شهری درحالی از سوی یکی از نویسندگان ضدانقلابی بیان شده است که پیش از این نیز برخی از جامعه‌شناسان استفاده از این محرک‌ها را توسط سران برنامه‌ریز ضدانقلاب بررسی و تحلیل کرده بودند. 
 
وحید یامین‌پور نیز چندی پیش در یادداشتی با عنوان "آیا جریان سبز یک جنبش جنسی بود؟" که در رجانیوز منتشر شد، با بررسی علمی این موضوع، نوشت: 
 
«رهبران سیاسی اعتراضات پس از انتخابات حمّالی جریان اعتراضی را بر گرده ی جوانان و دانشجویان گذاشتند. هرچند عدم اقناع کافی و پاسخ مستدلّ منشأ برخی تعارض های فکری و سیاسی و ریشه ی مخالفت عده ای به حساب می آید اما معتقدم زمینه ی گسترده تر شدن مقطعی اعتراضات در میان جوانان،‌ همانطور که گفته شد، تنش و طوفان احساسی مبتنی بر ناکامی در ارضای نیازهای طبیعی است. جوانان و دانشجویان امروز ایران در چه فضایی حضور اجتماعی دارند. اختلاط محدود دختران و پسران در محیط های دانشگاهی و در عین حال عدم امکان اطفای هیجانات طبیعی نوعی ناکامی محرّک را باعث می شود. استنلی هال روانشناس مشهور مسائل جوانان از این مسأله با عنوان «طوفان و تنش(Storm & Stress) یاد می‌کند. همچنین در جامعه شناسی کجروی این مسأله در دسته ی تئوری های پرطرفدار «ناکامی-پرخاشگری» مورد بررسی قرار می گیرد(Frustration-Aggression) . 
 
بی تردید شما هم مکررا‌ در کلاس های درس و جلسات سخنرانی با استدلال و استنادهای فراوان به شبهات ذهنی و فکری راجع به جریانات پس از انتخابات مواجه بوده اید ولی نهایتاً عده ای دختر و پسر جوان را می بینید که علیرغم شکست تئوریک در پاسخ به استدلال ها بر مخالفت و پرخاشگری خود ادامه می دهند. این پرخاش نه از جنس عدم اقناع که ریشه ای زیستی-جنسی دارد و ناخواسته به عنوان واکنشی به ناکامی های طبیعی ابراز می شود. از آن جهت بر این نکته تأکید دارم که باید واقع بینانه جریان های دانشجویی و رفتارهای خاص آنها را مورد واکاوی قرار داد و عجولانه بخاطر یک واکنش هیجانی آنها را داخل در جرگه ی مخالفین نظام یا منافقان ندانست.»
کد خبر:94498 -

تصاویر از اعتراض یزدی‌ها به خاتمی در تشییع مرحوم صدوقی

تصاویر منتشرنشده از اعتراض یزدی‌ها به خاتمی در تشییع مرحوم صدوقی

 

محمد خاتمی دو روز پیش در حالی برای حضور در مراسم تشییع و تدفین حجت‌الاسلام صدوقی نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه فقید یزد به این شهر رفت که حضور وی در شهر یزد با اعتراض‌های شدید مردمی مواجه شد.

به گزارش رجانیوز، مردم یزد در حالی اعتراض شدیدی به حضور خاتمی در این مراسم کردند و شعارهایی علیه وی به‌عنوان یکی از سران داخلی فتنه سر دادند که وی تصور چنین برخوردی را در زادگاه خود نداشت. معترضان همچنین نسبت به سید حسن خمینی نیز مواردی را بیان کردند.

با این حال، این اولین بار نیست که خاتمی غافلگیر می‌شود، به‌طوری که در انتخابات 88 نیز استقبال تاریخی مردم یزد در جریان سفر استانی احمدی‌نژاد به این شهر در آستانه انتخابات، شرایط ویژه‌ای را ایجاد کرد. 

 

وقتی مشاور ارشد بی‌بی‌سی هم تحریم انتخابات را مسخره می‌کند


خیمه‌شب بازی جدید برای جا انداختن تکاپوی انتخاباتی فتنه‌گران

اعتراف یکی از فعالان اپوزیسیون در خارج از کشور که ارتباط گسترده و نزدیکی با مراکز رسانه‌ای غرب دارد، درباره حضور بیشتر از 60 درصدی مردم در انتخابات مجلس نهم که اسفندماه امسال برگزار می‌شود، با واکنش سایر فعالان رسانه‌ای ضدانقلاب روبرو شده است و به‌نظر خیمه‌شب بازی در راستای پروژه "پاسکاری خاتمی و تندروها" برای هدف نهایی توجیه بازگشت به قدرت علی‌رغم شعارهای رادیکال ادامه دارد. 

 
ادامه مطلب ...

تاکید امام سجاد(ع) به مردم مبنی بر مسئله امامت و ولایت





تصویر بزرگ
امام سجاد علیه السلام در موعظه‏های عمومی خود مسئله ولایت و ‏امامت و حکومت را یادآوری می‏کردند؛ البته به صورتی که حساسیت دشمن برانگیخته ‏نشود و در عین حال، مردم متنبه شوند. ‏




ادامه مطلب ...

بازخوانی مواضع مرحوم صدوقی در قبال فتنه


بازخوانی مواضع حجت الاسلام صدوقی نماینده رهبر معظم انقلاب در یزد، در جریان فتنه اخیر نشان می دهد که ایشان مرزبندی جدی و غیرقابل انکاری با این جریان داشته است.

در پی درگذشت حجت الاسلام محمدعلی صدوقی مرور بخش هایی از سخنان ایشان در جریان فتنه اخیر آموزنده خواهد بود بویژه از آن رو که اصلاح طلبان درایران همواره تلاش کرده اند حجت الاسلام صدوقی را به جبهه خود منتسب نمایند.

حجت الاسلام صدوقی فرزند سومین شهید محراب در بهمن سال 89 و در زمانی که جریان فتنه در داخل کشور و اپوزیسیون در خارج، چشم طمع به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران دوخته بود در واکنش به اغتشاشات 25 بهمن در خطبه های نماز جمعه عنوان کرد: اگر واقعا فتنه گران قصد حمایت از مردم مصر و تونس را داشتند باید در روز 22 بهمن که تمام ملت ایران به خیابان ها آمده و با مقام معظم رهبری، انقلاب، دستاوردهای نظام و مسئولان پیمان مجددی بستند، به میدان می آمدند.

وی همچنین خطاب به فتنه گران افزود: وقتی درخواستی برای راهپیمایی به وزارت کشور داده می شود مسئولین مرتبط تمام جوانب کار را در نظر می گیرند و آن وقت اجازه یا عدم اجازه خود را اعلام می کنند، حال اگر این فتنه‌گران واقعا در حرف های خود صادق هستند، وقتی مجوزی صادر نشد دیگر بر حرف خود تاکید نمی کردند.

صدوقی با اشاره به این که فتنه گران باید در برابر قانون سر تعظیم فرود می آوردند اظهار داشت: متاسفانه بعضی افراد فتنه گر بر خواسته های تفرقه‌انگیز خود اصرار و به نظام و قانون جمهوری اسلامی ایران دهن کجی کردند و خواسته شوم خود را در 25 بهمن اجرا و قصد داشتند وحدتی که 22 بهمن در بین مردم ایران ایجاد شده بود را از بین ببرند.

وی با بیان این که بازگو کردن آن حوادث شوم در آستانه هفته وحدت باعث ناراحتی مردم و همچنین باعث اشاعه فحشا می شود گفت: مردم و مسئولین از قوه قضائیه که فردی مجتهد بر سکان آن است خواهان محاکمه سران فتنه بدون لحظه ای تامل می باشند و امیدواریم به زودی این خواسته اجرایی شود.

صدوقی تاکید کرد: فتنه گران بدانند شجره تنومند انقلاب جمهوری اسلامی پس از گذشت سه دهه محکم و استوار شده و مردم همیشه در صحنه نیز گوش به فرمان فرامین مقام معظم رهبری هستند و نخواهند گذاشت خدشه ای بر این نظام و دستاوردهای آن وارد شود.

حجت الاسلام صدوقی با اشاره به توهین یک فرد در روزنامه اطلاعات در سال 56 به مرجعیت گفت: در آن زمان مردم، روحانیان، طلاب و دیگر اقشار مردم چنان برآشفتند که نظام دچار ترس شده و مردم را به خاک و خون کشاند، آیا حالا که سه دهه از عمر انقلاب اسلامی گذشته و فرامین دین مبین اسلام پیاده شده است آیا کوچک‌ترین توهین را به مرجعیت و بویژه شخص مقام معظم رهبری برخواهند تافت که جواب آن مسلما نه خواهد بود.

ولایت فقیه مهمترین رکن جمهوری اسلامی است

همچنین مرحوم حجت الاسلام در آخرین دیدارش با سردار 'محمد رضا نقدی' رییس سازمان بسیج مستضعفین" که در ابتدای تیرماه امسال برگزارشد تصریح کرده بود که 'مهم‌ترین رکن جمهوری اسلامی ولایت فقیه است و در این زمینه هیچ سستی نباید به خرج داد'.

امام جمعه فقید یزد در این دیدار، پاسداری از ارکان نظام اسلامی را وظیفه همگان دانست و گفت: همه آحاد جامعه موظف هستند، از ارکان و ارزش های نظام اسلامی دفاع کنند.

وی افزود: مهمترین رکن جمهوری اسلامی ولایت فقیه است که در این زمینه هیچ سستی نباید به خرج داد.

مرحوم صدوقی ادامه داد: جلو زدن و عقب ماندن از رهبری، هردو اشتباه است و باید همگام با ایشان حرکت کرد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطر نشان کرد: برخی از افراد کارهای خود را ملاک قرار می دهند و فرمایشات رهبر معظم انقلاب را به گونه ای دیگر تفسیر می کنند، در حالی که باید فرمایشات رهبری معیار باشد.

حجت الاسلام صدوقی توجه بیشتر به مسئله امر به معروف و نهی از منکر را مورد توجه قرار داد و گفت: همه مردم در زمینه امر به معروف و نهی از منکر مسئولیت دارند و نباید تصور شود که این فریضه الهی صرفا وظیفه چند نهاد حاکمیتی است.

وی افزود: ائمه جمعه، سپاه و بسیج به دلیل نزدیکی بیشتر به مقام ولایت باید بیشتر از دیگران از خود مراقبت کنند و همواره فرمایشات رهبری عزیز را نصب العین قرار دهند.

حجت الاسلام صدوقی، اخلاص را مهمترین ویژگی بسیجیان دانست و تصریح کرد: اخلاص بسیجیان به گونه ای بود که حتی امام فرمود به اخلاص بسیجیان غبطه می خورم و از خدا می خواهم مرا با بسیجیان محشور کند.

کد خبر:95047 -

کلیپ جالب درمورد خواص جامعه و ...

کلیپ((بسیجی یعنی خط شکن))

حتما" دانلود کنید خیلی جالب





                                                      دانلود

کلیپ- ادعایی در ایران واقعیتی در آمریکا


حقوق بشر را سپر خود قرار داده اند تا جنایات خود را بپوشانند و هر ساعت ندای حقوق بشر سر میدهند و کشور های دیگر را متحم به نقض حقوق بشر می کنند.

دانلود

نرم افزار رایگان و زیبای آخرین منجی


نرم افزار رایگان و زیبای آخرین منجی – ویژه نیمه شعبان + قابل استفاده در تبلت و رایانه جیبی



با سلام و تبریک میلاد آخرین منجی بشریت حضرت صاحب العصر و الزمان (عج)
لطف آن حضرت این توفیق رو به ما داد تا بار دیگر تحفه ای هر چند ناقابل به محضر اهل بیت عصمت و طهارت (ع) تقدیم کنیم.

و این بار نثار گل روی زیبای مهدی فاطمه(س)


نرم افزار رایگان و زیبای آخرین منجی

حاوی بیش از ۶۰ مقاله در مورد تولد ،زندگینامه ، غیبت ، ظهور و مسائل بعد از ظهور امام زمان(عج)
حدود ۳۰ پرسش و پاسخ پیرامون امام زمان و شبهات مطرح شده
مناظرات و سوالات پیرامون امام زمان(عج) و مهدویت در انجمن گفتگوی دینی
مقالات مهدی شناسی و نحوه برگزاری جشنهای شعبانیه
پیامک و اشعار مهدوی
نوای صوتی و تصویری انتظار شامل مولودی ،کلیپهای زیبا و ناله‌های فراق
۷۰ حکایت خواندنی از تشرفات و توسلات و ره یافتگان به ساحت مقدس امام زمان(عج)
معرفی سایتهای مهدوی با اینترانت رایگان
معرفی و دانلود کتابهای مهدویت
۱۳ نرم افزار تلفن همراه پیرامون امام عصر(عج) و …

این مجموعه با حجم کم برای رایانه تهیه شده و به صورت پرتابل(بدون نیاز به نصب) می باشد.
امیدوارم استفاده کافی را برده و ما را از دعای خیر خود فراموش نفرمایید.
التماس دعا


با ذکر صلوات از اینجا دانلود نمایید..

فتنه شرق و غرب علیه مسلمانان _ عصر ظهور



واژه ” فتنه ” در قرآن کریم و احادیث به دو معنى عام و خاص آمده است .

 معنى عام آن عبارت از هر امتحان و آزمایشى است که براى انسان پیش آید ، خواه از ناحیه خود انسان باشد یا از ناحیه شیطان و یا از سوى مردم و خواه انسان از امتحان ، کامیاب و روسفید بیرون آید و از گرفتارى برهد و یا در آن سقوط کند .

 اما معنى خاص آن عبارت از حوادث و پیشامدهایى است که مسلمانان را از زاویه اعتقادى در بوته امتحان قرار دهد . فتنه هائى که پیامبر ( صلى الله علیه وآله ) نسبت به آن هشدار داده به همین معناست .

 اصحاب پیامبر و تابعین ( ۱ ) علیرغم اختلاف هاى اعتقادى ، روایات متعددى نقل کرده اند که بر اساس آن پیامبر اکرم ( صلى الله علیه وآله ) مردم را از فتنه ها و دسیسه هاى بعد از خود برحذر داشته است .

 در میان صحابه ” حذیفة بن یمان ” با احادیث مربوط به این فتنه ها بیش از دیگران آشنا است ، چرا که او تمام سعى خود را به کار بست تا وقایع مربوط به آنرا از رسول خدا سؤال کرده و ثبت و ضبط نماید . به همین خاطر بسیارى از روایات مربوط به ” فتنه ها ” توسط حذیفه از پیامبر خدا ( صلى الله علیه وآله ) یا از امیر المؤمنین ( علیه السلام ) نقل شده است . حذیفه از اصحاب خاص امیر المؤمنین نیز به حساب مى آمد . او مى گوید :

 ” تا روز قیامت هیچ گروه توطئه گرى نیست که تعدادشان به سیصد تن برسد مگر آنکه اگر بخواهم نام سردستگان و نام پدران و محل سکونتشان را بیان کنم ، همه این اطلاعات ، از آموخته هاى رسول خدا ( صلى الله علیه وآله ) به من است . “

 و مى گوید :

 ” اگر تمام آنچه را که مى دانستم براى شما بازگو مى کردم ، مرا تا شب مهلت نمى دادید ” ( ۱ )

 یعنى مرا فوراً مى کشتید و منتظر تاریکى شب نمى شدید .

 از این حدیث روشن مى شود که مردم بعد از وفات پیامبر ( صلى الله علیه وآله ) گرفتار فتنه مى شوند .

 توجه فراوان مسلمانان به احادیث فتنه ها ، به جایى رسید که گاهى احادیث مربوط به حضرت مهدى ( علیه السلام ) را تحت الشعاع خود قرار داد ، زیرا پیامبر خبر داده که امت از فتنه رها نخواهد شد مگر بدست حضرت مهدى ( علیه السلام ) . از این رو نویسندگان کتابها و مجموعه هاى حدیثى ، فصلهائى را تحت عنوان ” فتنه ها و جنگ هاى مهم “ که پیامبر از وقوع آنها خبر داده ، تدوین نموده اند .

 همچنانکه عده اى از راویان و دانشمندان اسلامى کتابهائى را به صورت مستقل در این باره تألیف نموده و روایات مربوط به آن را گرد آورده اند .

 تعداد این فتنه ها در کلام پیامبر خدا ( صلى الله علیه وآله ) ، متفاوت است . در بعضى پنج فتنه و در برخى چهار یا شش یا هفت و یا بیشتر ذکر شده است .

 علت این اختلاف ، آن است که حضرت ، گاهى فتنه هاى داخلى را مى شمردند و گاهى فتنه هاى خارجى را . یا آنکه فتنه ها را بر اساس تأثیرى که بر مسلمانان مى گذارد توصیف مى کردند .

 بررسى تعداد فتنه ها و یا انطباق آنها با تاریخ مسلمانان مهم نیست بلکه مهم ، شناخت آخرین فتنه اى است که همه معتقدند با ظهور حضرت مهدى ( علیه السلام ) آشکار خواهد شد . در احادیث ، ویژگى هاى این فتنه بسیار شبیه به توطئه اخیر غربى ها است که در ابتداى قرن حاضر دشوارى ها و مصیبت هاى بسیارى را بر ملل مسلمان وارد کرده است ، چرا که غربى ها در داخل سرزمین هاى اسلامى با ما جنگیده و بر ثروت و سرنوشت ما مسلط گشته اند و شرقى ها نیز در این توطئه با آنان همکارى کرده و بخشى از سرزمین مسلمانان را تصرف و آثار اسلام را از آن محو ساخته و آن را تحت فرمانروائى خود درآورده اند .

 اینها نمونه هایى از احادیث است :

 از پیامبر اکرم ( صلى الله علیه وآله ) نقل شده که فرمود : ” چهار فتنه و آشوب بر امت من وارد شود که در فتنه اول ، خونها جارى و در دومى ، خونها جارى و اموال پایمال و در فتنه سوم ، خونها جارى ، اموال پایمال و نوامیس مردم هتک شوند . اما فتنه چهارم فتنه اى کور و کر و فراگیر است و همچون کشتى گرفتار در دریاى متلاطم راهى براى نجات آن دیده نشود و مردم پناهنگاهى نیابند . آن فتنه از شام آغاز شود و عراق را فرا گیرد . سرتاسر جزیره را درهم کوبیده و بلا و گرفتارى ، مردم را همچون پوست دباغى شده کند ، هیچ کس نمى تواند بگوید :

 بس کنید و دست نگهدارید ! اگر آن فتنه را از ناحیه اى برطرف سازند از ناحیه اى دیگر سربرآورد ” ( ۳ )

 و در روایتى آمده است :

 ” زمانى که فتنه فلسطین رخ دهد ، وضع شام همچون آب درون مشک آشفته شود و چون وقت پایانش فرا رسد ، پایان پذیرد . در حالى که شما جماعتى پشیمان و اندکید . ” ( ۴ )

 و در روایتى دیگر مى گوید :

 ” آن فتنه و آشوب ، شام را احاطه مى کند و عراق را دربرمى گیرد ، و جزیره را در هم مى کوبد . ” ( ۵ )

 و در روایتى چنین آمده :

 ” آنگاه فتنه اى پدید آید که هر چه سخن از پایان آن رود ادامه یابد ، هیچ خانه اى باقى نماند مگر آنکه فتنه داخل آن شود ، و هیچ مسلمانى نماند مگر آنکه سیلى آن را بر صورت خود لمس کند تا آنکه مردى از خاندان من ظهور نماید ” ( ۶ )

 براى این فتنه که به گفته تمام احادیث ، آخرین فتنه قبل از ظهور است ، ویژگى هاى گوناگونى بیان شده که توجه به آنها از اهمیت خاصى برخوردار است :

 اول : روایات فتنه قبل از ظهور در منابع شیعه و سنى به شکلى مطرح شده که به آن ” تواتر اجمالى ” گفته مى شود . یعنى اگر چه الفاظ در این روایتها با یکدیگر متفاوتند اما همه آنها با وجود راویان متعدد ، معنى و منظور واحدى را بیان مى کنند بطورى که با کمى دقت و تأمل ، این اطمینان حاصل مى شود که محتواى این احادیث را پیامبر خدا ( صلى الله علیه وآله ) و اهل بیت وى ( علیهم السلام ) بیان فرموده اند .

 دوم : این فتنه ، همه زوایاى فرهنگى و اقتصادى مسلمانان را دربر مى گیرد تا جائى که تمام چیزهاى حرام ، حلال شمرده مى شود و در روایت دیگر مردم آن زمان به ” صماء ، عمیاء ” یعنى کَر و کور توصیف شده اند ، یعنى سخنى نمى شنوند تا بتوان با گفتگو آنها را از کارى دور کرد ، و نمى بینند که بین این و آن فرق بگذارند ، این فتنه عمومى وارد هر خانه اى شده و بر شخصیت هر مسلمانى ضربه مى زند ، و جامعه مسلمین را همچون کشتى گرفتار شده در طوفان دستخوش امواج شدید حوادث مى کند . کسى در برابر خطر این فتنه نسبت به دین خود و خانواده اش پناهگاهى نمى یابد و از جور فرمانروایان ستم پیشه و دار و دسته شان محل امنى باقى نمى ماند !

 سوم : نقطه شروع این فتنه ، منطقه شام است . به همین جهت دشمنان ، آنجا را ” مهد گسترش تمدن ” مى نامند و سنگ بناى کشور اسرائیل را در آن ایجاد مى کنند .

 در روایتى دیگر از عبارت ” احاطه بر شام ” استفاده شده یعنى این فتنه ابتدا شام را در برمى گیرد و سپس به دیگر سرزمینهاى اسلامى کشیده مى شود .

 روایتى دیگر نام ” فتنه فلسطین ” بر آن نهاده که موج این فتنه ، بر ساکنان منطقه شام بیش از دیگران تأثیرگذار خواهد بود .

 چهارم : این فتنه مدت طولانى ادامه مى یابد و راه حلها برایش سودمند واقع نمى شود زیرا فتنه ، فتنه اى است با ابعاد فرهنگى و عمیق تر از آن که از طریق ترمیم و اصلاح ، چاره جوئى شود . از سوى دیگر موج مقاومت مردم و موج دشمنى دشمنان سبب از هم گسیختن تمام راه هاى مسالمت آمیز مى گردد .

 چنانکه در روایت آمده :

 ” از ناحیه اى دست به کار اصلاح آن نشوند مگر آنکه از سوى دیگر گسسته شود ” .

 و در روایت دیگر آمده :

 ” از جانبى چاره جوئى نکنند مگر آنکه از سوى دیگر گسسته شود ” .

 معناى هر دو روایت یکى است ، زیرا این فتنه فقط با قیامى که زمینه ساز حکومت حضرت مهدى ( علیه السلام ) است و سپس با ظهور آن حضرت ارواحنا فداه خاتمه خواهد یافت .

 تعداد زیادى از روایات با صراحت بیان کرده اند که آن فتنه ، آخرین فتنه قبل از ظهور و متصل به ظهور حضرت است و برخى روایات آن را بطور واضح فتنه متصل 

به ظهور معرفى نکرده اند ، بلکه از آن بعنوان آخرین فتنه تعبیر نموده اند ، اما مشخصاتى که برایش شمرده اند ، همان ویژگیهاى فتنه متصل به ظهور حضرت است .

 حال اگر این دو گروه از احادیث را کنار هم قرار دهیم به خوبى روشن مى شود که منظور احادیث گروه دوم نیز همان فتنه اى است که در احادیث دسته اول بیان شده است .

 فتنه قبل از ظهور با ویژگى هاى خاص خود ، نه با فتنه ها و توطئه هاى داخلى سالهاى اولیه ظهور اسلام تطبیق مى کند و نه با حمله مغول ها و نه با جنگ هاى صلیبى که هجومهاى اولیه آن ۹۰۰ سال قبل آغاز شد و فراز و نشیبهاى مختلفى را در بر داشت . آرى این ویژگى ها تنها بر بخشى از هجوم غربى ها بر امت اسلام منطبق است که در این اواخر اتفاق افتاد و طى آن غربى ها توانستند با هجوم همه جانبه ، نیروهاى نظامى خود را به سرزمینهاى اسلامى کشانده و به سرعت آنان را در یک فتنه و توطئه گرفتار نمایند و در قلب سرزمین هاى اسلامى ، ریشه یهودیان هم پیمان خود را استوار سازند .

 از پیامبر ( صلى الله علیه وآله ) روایت شده است که فرمود :

 ” سوگند به آن که جانم در دست اوست ، بر امت من قومى فرمانروایى کنند که اگر دم برآورند آنها را بکشند و اگر سکوت نمایند همه چیز آنها را مباح شمرند ، اموالشان را از آنِ خود کرده و حرمت نوامیس آنان را زیر پا گذارند . خونشان را ریخته ، و دلهاشان را مالامال از کینه و وحشت گردانند ، آنان را پیوسته هراسان ، پریشان و بیمناک بینى . در آن روزگار گروهى از مشرق و جمعى از مغرب وارد شوند و بر امت من فرمانروائى کنند ، پس واى بر حال ضعیفان امت من از دست آن ستم پیشگان ، و واى بر ستمگران از عذاب الهى ، چرا که آنها نه به کوچک رحم نمایند ، و نه حرمت بزرگ و پیر را نگاه دارند ، و از هیچ کارى روى گردان نیستند . اندامشان اندام آدمیان ، اما دلهاشان دلهاى شیاطین است ” ( ۷ )

 این روایت از ارتباط دو جانبه استبداد داخلى و استعمار خارجى پرده برداشته و علت سلطه کفار شرق و غرب بر امت اسلامى را ، تجاوز حکام داخلى بر ملتهاى مسلمان و وجود جو اختناق و سلب آزادیهاى آنان مى داند . زیرا رفتار ظالمانه ، مردم را درصدد انتقامجوئى از حاکمان برمى آورد و درگیرى هاى داخلى ، آنان را از مقابله با دشمن خارجى بازمى دارد ، و در نتیجه دشمن فرصت را غنیمت شمرده ، و به بهانه رها کردن آنان از چنگ فرمانروایانِ ستمگر ، به سوى کشورهاى اسلامى لشکر کشى مى کند . همچنانکه ناپلئون در جنگ با مصریان عمل کرد . وقتى کشتى هاى او به ساحل مصر نزدیک شد نامه اى براى مصریان فرستاد و در آن اسلام را ستود و نسبت به آن اظهار علاقه و دوستى کرد و انگیزه آمدن خود را نجات مصریان از ستم پادشاهان اعلام نمود .

 ناپلئون این سیاست حیله گرانه را بعد از اشغال مصر نیز همچنان ادامه داد ، تا جائى که با پوشیدن لباس مصرى ، خود را مسلمان اعلام کرد و عید میلاد پیامبر ( صلى الله علیه وآله ) را جشن گرفت !

 پس از آن کشورهاى انگلیس ، آمریکا و روسیه نیز شیوه هاى مشابهى را بکار گرفته و ادعا کردند که آنها فقط به منظور آزاد سازى ملتهاى مسلمان مى آیند . آنان پیوسته جهت ادامه سلطه بر سرزمینهاى اسلامى و دخالت در سرنوشتشان این ترفند را بکار مى برند .

 از پیامبر خدا ( صلى الله علیه وآله ) نقل شده که فرمودند :

 ” فتنه ها ادامه یابد و افرادى در دوران فتنه و ستم متولد شوند که جز آشوب چیزى نشناسند ، و زمین چنان آکنده از ستم شود که هیچ کس جرأت نکند نام خدا را به زبان آورد . آنگاه خداوند مردى را از ذریه من برانگیزد ، تاسرتاسر زمین را مهد عدل و داد گرداند ، همان سان که پیشینیان آنرا از ظلم و جور آکنده بودند . ” ( ۸ )

 این حدیث شریف بیانگر آن است که فتنه و آشوب قبل از ظهور ، در طول نسل هاى مختلف ادامه مى یابد ، تا آنکه نسلى از مسلمانان متولد شوند که هیچ اندیشه اى جز انحراف از دین و هیچ سیاستى جز جور و ستم در پیش نگیرند . و این تعبیر دقیقى از ترسیم فضاى فرهنگ سلطه است که کودک مسلمان در سایه آن رشد مى کند و از فضاى تعالیم اسلامى و فرهنگ و عدالت آن چیزى نمى داند ، مگر کسى که خداوند وسیله هدایت و نگهدارى او را از انحراف فراهم سازد .

 و معنى سخن پیامبر ( صلى الله علیه وآله ) که فرمود : ” زمین آن چنان از ستم و جور آکنده شود که کسى قادر بر گفتن ” الله ” نباشد . ” این است که قوانین ظالمانه و سیاستهاى ستمگرانه ، تمام زوایاى زندگى مردم را دربر مى گیرد ; بگونه اى که کسى نمى تواند بگوید : ما مسلمانیم ، پروردگار ما خداست و او دستور داده تا ستم و بیداد را نپذیریم .

 از امیر مؤمنان ( علیه السلام ) نقل شده که فرمود :

 ” حکومت اهل بیت پیامبر شما در آخر الزمان است و برپائى آن نشانه هائى دارد ، از جمله آنکه رومیان و ترکان ، بى دلیل بر شما بشورند ، و نیروها علیه شما بسیج گردند و ترکها با رومیان به مخالفت برخیزند ، و جنگ ها در زمین گسترش یابد . ” ( ۹ )

 سخن امام ( علیه السلام ) بیانگر آن است که فتنه رومیها و ترکها و یورش آنان علیه سرزمینهاى اسلامى ، از نشانه هاى ظهور حضرت است .

 امام در بیان نشانه هاى آخر الزمان از واژه هاى خاصى بهره گرفته است از جمله کلمه ” استثارت ” . که تعبیر دقیقى است ، یعنى هجوم آنها بى منطق و با هدف سلطه و استثمار سرزمین هاى اسلامى انجام مى شود .

 و همچنین تعبیر ” ترک ها و رومیها با هم اختلاف مى کنند ” بدان معنى است که آنها بر سر تقسیم نفوذ و میزان سیطره بر کشورهاى اسلامى کشمکش مى کنند ولى در دشمنى مشترکشان با ما همچنان متحد مى مانند .

 جمله دیگر حدیث یعنى ” جنگ و درگیرى در زمین فزونى یابد ” است . چنانکه هم اکنون مى بینیم قاره اى نیست که جنگ و ستیز در آن نباشد ، و هیچ جنگى پایان نمى یابد ، مگر اینکه جنگ دیگرى آغاز گردد ، همه اینها ریشه در تحریک غربى ها دارد که با حمایت و پشتیبانى یهودیان به اجرا درمى آید . آرى آنان هرچه بتوانند آتش جنگ را شعلهورتر مى کنند .

 از پیامبر اسلام ( صلى الله علیه وآله ) نقل شده که فرمود :

 ” امت من توسط حاکمانش گرفتار بلایى سهمگین خواهد شد . بلایى که نظیر آن را کسى نشنیده است بگونه اى که زمین پهناور بر آنان تنگ شود و چنان ظلم و جور فراگیر گردد که مؤمن جائى براى پناه بردن پیدا نکند تا آنکه خداوند مردى از خاندان مرا مبعوث و در زمین قسط و عدل را بگسترد ، همانگونه که از ظلم و جور پر شده است ، ساکنان آسمان و زمین از وى خشنود گردند . در آن زمان ، نه زمین گنجهاى درون خود را پنهان سازد و نه آسمان از بارش پى در پى باران رحمت خویش دریغ نماید . ” ( ۱۰ ) .

 حذیفة بن یمان از قول رسول خدا ( صلى الله علیه وآله ) مى گوید :

 ” واى بر این امت از پادشاهانى ستمگر ! چگونه مسلمانها را مى کشند و آنها را از خانه و دیارشان آواره مى کنند ، مگر کسى که به اطاعتشان تن در دهد . در آن زمان مؤمن با تقوا به زبان ، با آنان مدارا و به دل از  آنان گریزان است . و چون خداوند اراده فرماید که عزت اسلام را بازگرداند ، پشت هر ستمگر ستیزه جو را خواهد شکست و اوضاع امت اسلامى را بعد از فساد اصلاح خواهد کرد که او بر هر کارى اراده کند ، قادر و تواناست .

 اى حذیفه : اگر از عمر دنیا بیش از یک روز باقى نماند ، خداوند آن را بقدرى طولانى گرداند تا مردى از خاندان من زمام امور را بدست گرفته و اسلام را پیروز گرداند . خداوند از وعده خود تخلف نمى کند و او بر هر چیزى تواناست ” ( ۱۱ )

 آن حضرت در جایى دیگر مى فرماید :

 ” به سرعت زمانى فرا رسد که ملت ها را علیه شما فرا خوانند ، همچون فراخواندن گرسنگان براى بلعیدن . در آن حال تعداد شما بسیار اما همچون کف روى سیلابید . خداوند به یقین هیبت و شکوه شما را از دل دشمنانتان بردارد ، و در اثر دل بستن به دنیا و بیزارى از مرگ ، ضعف و سستى را به دل شما افکند . ” ( ۱۲ )

 ینها روایات روشن و رسائى است که نور نبوت از آنها جلوه گر است و حال و روز امت اسلام و دشمنان سلطه گرش را به تصویر مى کشد و مردم را به گشایش کار بوسیله ظهور حضرت مهدى ( علیه السلام ) بشارت مى دهد .

 همچنین پیامبر ( صلى الله علیه وآله ) فرمود :

 ” مشرکان ، مسلمانان را به خدمت خویش گمارده و آنان را در شهرها به فروش رسانند ، و هیچ کس بر این کار ناپسند اعتراض نکند . این بلا و آزمایش همچنان تداوم یابد تا همه ناامید ، مأیوس و بدبین شده و تصور کنند که گشایشى بر آنان نخواهد بود ، در این هنگام خداوند مردى از پاکان عترت من و از نیکان ذریه ام برانگیزد ، مردى دادگستر ، خجسته و پاک که ذره اى ( از دستورات اسلام ) فروگذار نکند و خداوند دین ، قرآن ، اسلام و مسلمانان را به وسیله او عزیز و سربلند و شرک و مشرکین را ذلیل و زبون سازد ، وى پیوسته از خدا پروا دارد و در اجراى حکم او فریب خویشاوند را نخورد ، سنگ روى سنگ نگذاشته ، و عمارتى براى خویش بنا نکند و در زمان فرمانروایى خود بر کسى تازیانه نزند مگر جهت اجراى حد شرعى . خداوند متعال تمام سنت هاى غلط و نامشروع را بوسیله او محو و نابود ساخته و تمام فتنه ها را از بین برد ، درهاى حق به وسیله او گشوده و درهاى باطل بوسیله او بسته شود . خداوند هر مسلمان دربندى را در هر کجا توسط او به دیارش بازگرداند . ” ( ۱۳ )

 این حدیث فضائى دردناک از استضعاف ، خرید و فروش و اسارت مسلمانان در دیگر سرزمین ها را ترسیم مى نماید . و این تصویر به مسلمانانى اختصاص ندارد که با حقارت در خدمت مشرکان و براى آنها کار مى کنند ، بلکه نمایشگر فاجعه بزرگ خرید و فروش و اسارت و کوچاندن مسلمانان بدست مشرکان عالم است !

 اما همین روایت در اوج یأس و درماندگى مسلمانان ، ظهور منجى عالم بشریت حضرت مهدى موعود ارواحنا فداه را بشارت مى دهد .

 منبع : سمت خدا، کتاب عصر ظهور علامه کورانی